Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihein ihminen, jonka tunnet

Vierailija
07.07.2015 |

Enoni on niin tarkka rahoistaan, että käy kevät-syksy -akselilla pissalla puutarhassa, "koska vessan vetämisessä kuluu liki viisi litraa vettä". Asuvat lapsensa äidin kanssa eri osoitteissa naapuripaikkakunnilla verotuksellisista syistä. Velvoittaa myös 87-vuotiaan mummoni kiertämään päivisin ympäri kaupunkia hamstraamassa tarjouspaketteja pakastearkkuunsa. Noh, pysyypähän mummo virkeänä ja liikkuvaisena, kun klonkkii pitkin kaupunkia -10% jauhelihan perässä... 

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 01:13"]

Joku käyttää suodatinpusseja sekä sieltä kahvin porot useamman kerran..... En ole juonut ko.kahvin jämiä,mutta voi olla makuista!Ja tällä henkilöllä muitakin viritelmiä eikä ole köyhä.Vaan saita/pihi/itara!

[/quote]

Joskus töissä kun kahvi on ollut loppumassa, niin olen lisännyt vähän puruja vanhan päälle ja keittänyt toisen pannullisen ja ihan hyvää siitä tulee. Ei vaan viitsi ottaa tavaksi, kun kahvi tulee aika helposti yli suodattimesta kun siinä on liikaa puruja.

Vierailija
22/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä käy ex-miehen luona suihkussa ja pesemässä pyykit että säästää vesimaksuissa .

Ex- miehellä kiinteä vesimaksu kuukaudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appiukko on tehnyt taidetta nuukailusta. Rahaa olisi, mutta ei koskaan osta mitään kunnollista. Jos hän tarvii vaikka lumilingon, niin ostaa joko halvimman rimpulan mitä mistään löytää tai vielä mielummin ensin jonku käytetyn pienivikaisen (ei osaa korjata mitään) ja sitten kun kyllästyy temppuilemaan rimpulan tai viallisen kanssa, niin ostaa kunnollisen. Kun ostaisi suoraan sen kunnollisen, niin säästäisi sen halvan tai käytetyn hinnna.

Vierailija
24/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 03:35"]

Mä sitten taas ajattelen että tuossa piheyden takana on jotakin mitä et ole tajunnut itse. Ehkä mies ajattelee esimerkiksi eläkepäiviä ja töissä vähennetään väkeä. Suomalaiset on ihan oikeasti hirveitä tuhlareita. Ajatellaan että ollaan ihan hyvissä kantimissa kun tilillä on muutama kymppitonni mutta yli nelikymppisenä jos on ollut töissä 15 vuotta vähintään (2 aikuista) niin pitäis olla kämppä kokonaan maksettuna ja toisen samanlaisen verran tilille kasvamassa rahaa. Ei Suomessa:) Ihmiset eivät edes tajua miten käy siinä vaiheessa kun työpaikka lähtee alta ja eläkeikä häämöttää.

[/quote]

Ja heko heko :) Nykyisinhän perustetaan perheetkin vasta kolmekymppisinä, jonka jälkeen hankitaan suurempaa asuntoa ja toista autoa, vietetään perhevapaita ja pidetään asuntolainaa lyhennysvapaalla jne. Aika harvalla on velatonta asuntoa enää alle 50 vuotiaana.

70-luvulla oli vielä tapana että perhe eli kaurapuurolla niin pitkään kun asunosta oli velkaa ja kaikki irtoava raha käytettiin asuntolainen lyhentämiseen.

Vierailija
25/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 04:14"]

Piheys on todella kamalaa silloin kun yritetään jatkuvasti hyötyä muista ihmisistä ja ei ole minkäänlaisia käytöstapoja. Mun mielestä se ei ole elämää että koko ikä juostaan rahan perässä ja lasketaan niitä rahoja ja koko elämä jää elämättä.

[/quote]

Joo, itsellä on kans muutama tällainen tuttu, joka ei halua itse hankkia mitään, vaan yrittää aina lainata kaikein joltain toiselta. Eivät myöskään maksa palveluista, vaan yrittävät aina saada jonku tutun tekemään ilmaiseksi.

Jossain vaiheessa yksi tällainen ihmetteli että kun ihmisiä ei saa enää talkoisiin, vaikka yhdessä tekeminen on niin kamalan kiva ja sosiaalinen tapahtuma.

Vierailija
26/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 05:56"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 04:19"]

Sukulaismiehellä satojatuhansia tilillä rahaa mutta ei voi viedä vaimoaan kesäteatteriin kun liput maksaa 25e. Tai ei käydä missään muuallakaan kun se vie rahaa. Siellä terve yli 60v pariskunta kököttää neljän seinän sisällä.

[/quote]

No mikäs siinä vaimossa on vikana kun ei mene yksikseen? Voihan sitä myös lähteä kävelylle neljän seinän sijasta. Joku tässä nyt ei täsmäää...

[/quote]

Miehen tehtävä on viihdyttää vaimoaan. Etkös ole seurannut palstaa?

Vierailija
27/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä selkeästi kirjoittelevta sellaiset tyypit jotka iste eivät ansaitse penniäkään. Niin huonosti ymmärretään rahan arvo ja luullaan että kun sitä on niin sitä pitää tuhlata.

Vierailija
28/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 08:34"]Elämä maksaa aika paljon ja sen tajuaa kun itse maksaa, itse tienaamistaan rahoista. Jos rahat tulevat erilaisina tukina niin eihän sitä rahan arvoa ymmärrä. Ajattele vaikka että olet viikon ajan käynyt töissä 8h/ päivä. Työmatkoihin menee aina muutama sentti ainakin jos ei kävellen tai pyörällä kulje ja sitten on vielä työpaikkaruokailu johon monella menee useampi euro päivässä koska ei kehtaa syödä omia eväitä. Sanotaanko että sen viikon aikana tienaat 800 euroa, siitä miinustat ensin töissä käymiseen menevät kulut, sitten elämiseen menevät kulut. Haluatko hetkessä pistää loput ansaitsemasi rahat haisemaan ihan mihin vaan kivaan? Mielellään niistä tehdyistä tunneista näkee sen tuloksen eli nousevan numeron tilillä. Ei ostaminen ole mikään pakko eikä sillä osoiteta välittämistä. 

Nuorempana olin kova osteskelemaan, nykyään en osta juuri mitään mistään koska en tarvitse ja mietin tarkkaan mihin rahani sijoitan. Lapset ovat oppineet sen myös. Mulle tuollainen kesäteatterikin vois olla todellinen kynnyskysymys. Siirränkö oman palkkani näyttelijöiden palkaksi vai pidänkö itse. Tätä nykyä pidän rahat mieluummin itse.
[/quote]. Silloin kun tilillä on satoja tuhansia ja aikuiset lapset omillaan niin 25e kesä teatteriin meno tai konsertti ei pitäisi olla kynnyskysymys t.12

Vierailija
29/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmat eivät käy katsomassa lapsenlapsiaan, kun matkustaminen on muka niin kallista. Mummilla nyt ei varmaan ole kuin minimieläke, mutta vaari on ollut hyvissä töissä ja saa hyvää eläkettä ja rahaa on ehtinyt kertyä säästöönkin ihan reilusti. Eläkeläisten junaliput ei paljon maksa... Ja autolla ei tietenkään voi lähteä, kun on niin raskasta ajaa pitää matkaa. Mökille ja takaisin kotiin voi sen sijaan ajaa monta kertaa viikossa, vaikka sekin matka on noin 100km.

Vierailija
30/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 08:41"]Appiukko on tehnyt taidetta nuukailusta. Rahaa olisi, mutta ei koskaan osta mitään kunnollista. Jos hän tarvii vaikka lumilingon, niin ostaa joko halvimman rimpulan mitä mistään löytää tai vielä mielummin ensin jonku käytetyn pienivikaisen (ei osaa korjata mitään) ja sitten kun kyllästyy temppuilemaan rimpulan tai viallisen kanssa, niin ostaa kunnollisen. Kun ostaisi suoraan sen kunnollisen, niin säästäisi sen halvan tai käytetyn hinnna.
[/quote]

Mulla sama :D Koskee lähinnä vauvan-/lastentarvikkeita. Tosin syynä on nyt ollut liian usein se että rahaa ei ole! Nyt oonkin päättänyt pitää AINA ylimääräistä tilillä että pystyy ostamaan laatua ja suuria pakkauksia käyttötavaraa - tulee paljon halvemmaksi pitkässä juoksussa :)

Vierailija
31/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ns.vanhapoika lämmitti monta päivää vanhoja keitettyjä perunoita hellan reunalla (vanha puuhell)ja niitä söi.Sairasti diabetesta,joutui vähän väliä sairaalaan kun meni överiksi.Rahaa oli pankissa hankittuna sekä perittynä,valtavat metsä omaisuudet huojuivat rahaa.Mutta Se nuukuus oli sairaus ja menehtyi diabeteksen aiheuttamiin ongelmiin.Ei järkipuhe auttanut.

Vierailija
32/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 08:54"]

Isovanhemmat eivät käy katsomassa lapsenlapsiaan, kun matkustaminen on muka niin kallista. Mummilla nyt ei varmaan ole kuin minimieläke, mutta vaari on ollut hyvissä töissä ja saa hyvää eläkettä ja rahaa on ehtinyt kertyä säästöönkin ihan reilusti. Eläkeläisten junaliput ei paljon maksa... Ja autolla ei tietenkään voi lähteä, kun on niin raskasta ajaa pitää matkaa. Mökille ja takaisin kotiin voi sen sijaan ajaa monta kertaa viikossa, vaikka sekin matka on noin 100km.

[/quote]

Noh, miksei lapset ja lapsenlapset lähde sinne isovanhemmille?

Vierailija
33/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsesta oli haastattelu lehdessä. Äitini luki sen kaupassa kolmeen kertaan ja sitten sanoi siskolleni, joka oli tulossa käymään, että "kai sää mulle sen lehden sitten ostat". Vanhemmillani on kiinteistöjä, osakkeita ja rahaa jemmassa ihan mukavanlaisesti, ja säästäväisyydellä tulee lisää koko ajan :)

Vierailija
34/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 08:54"]

[/quote] Meillä sama meno. Anoppilasta matkaa 500 km meille. Anopilla työuraa noin 20 vuotta joten ei saa kovin suurta eläkettä. Muutaman satasen. Ostamme hänelle junaliput että pääsee meille. Appiukko marisee että bensa on kallista yms. Hän on ollut 42 vuotta töissä ja säästöjäkin riittää. On niin pihi ja nuuka että välillä ihan hävettää. Onneksi poikansa eli puolisoni ei ole perinyt appiukkonsa pihiyttä vaan on normaali keskitien kulkija.

Vierailija
35/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mina heti kotoa muutettuani, sittemmin kylla normalisoiduin. Soin pari kuukautta pelkkaa halvinta tomaattikastiketta ja pastaa, satunnaisesti banaaneja tai leipaa. Pari kuukautta ruokabudjettini oli 40 euroa kuussa, enka raaskinut ostaa mitaan ravintoloissa tai baareissa opiskelijaystavien kanssa. En edes tajunnut miten omituista kaytokseni oli, se tarttui lapsuudenkodistani jossa aitini kirjoitti joka ostoksen ruutuvihkoon eika ikina ostanut mitaan uutta. Kuljin halvimmissa kirpparirytkyissa ja veljen vanhoissa vaatteissa kaksikymppiseksi :( ja omilleen muutettua meni monta kuukautta ennen kuin raaskin ostaa vaikka juustoa, lihaa tai hedelmia. Laihduin 52-kiloiseksi yli kuudestakympista parissa kuukaudessa.

Hieman normaaleja ihmisia tavattuani kuitenkin aloin pikkuhiljaa normalisoitumaan. En ole joutunut perikatoon tai menettanyt kaikkia saastoja, painvastoin. Hauskempaakin alkoi olla kun pystyi tapaamaan ihmisia muutenkin kuin ilmaisissa merkeissa. Mielestani piheys on todellakin jonkinlainen sairaus.

Vierailija
36/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun teihin iskee parantumaton syöpä ja tilillänne on muutama satatuhatta, niin saattaa tulla mieleen, että olisihan sitä joskus voinut syödä sen kalliimmankin pihvin. Itse aloin tuhlaamaan, kun muutama 40v kaveri lähti parissa kuukaudessa äivän yllättäen vehreimmille maille. Tee sitä mikä tekee sinut onnelliseksi - nauti tai säästä. Oma valinta.

Vierailija
37/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat perheen vanhat miehet, eli appiukko ja oma isäni. Ahneita ja röyhkeitä molemmat, yrittävät hyötyä muista aina keinolla millä hyvänsä, olettavat että me asuntovelkaiset pienten lasten vanhemmat kustannamme heille kaiken, vaikka sitten pankista nostetulla velkarahalla. Teettävät häikäilemättä omia töitään, pienistä suuriin, ja odottavat meidän kuluttavan omaa vähää vapaa-aikaamme heidän ilmaisina työjuhtinaan. Molemmat ovat jo eläkkeellä olleet pari vuotta ja eläkekertymät ovat molemmilla normaalia isommat.

Eivät koskaan anna edes juhlapäivinä lahjoja ("eivät ole juhlaihmisiä"), eivät osta edes jäätelöä omille lapsenlapsilleen saatikka maksa velkojaan, ikään kuin "unohtavat" ne muka "vahingossa". Ja annas olla jos joku muistuttaa asioista, sitten tämä velkoja mustamaalataan röyhkeäksi ja pikkumaiseksi. Marttyyrimaisesti huokaillen ja pitkin hampain maksetaan velka, ja aina mahdollisimman pienillä kolikoilla. En viitsi enää edes lainata näille ukoille mitään. Sanon nykyään etten käytä ollenkaan käteistä rahaa, pääsen helpommalla eikä tarvitse velkoa muutamaa kymppiä vuosikausia.

Vietiin koira (KERRAN, tämä on ja oli ainoa kerta) anoppilaan hoidoksi viikonlopuksi, siellä on aidattu piha jolla koira voi lenkittämättä ulkoilla. Toki vietiin ruoat mukana, ostettiin koiralle raksujen kanssa annettavaksi jauhelihaa, ns. paremmiksi herkuiksi täyslihaleikkeitä ja täyslihamakkaraa. Korvattiin myös kahden päivän "hoito" rahallisesti. Kun sunnuntaina haettiin koira kotiin, ihmeteltiin miten nälkäinen se kotona oli. Ihan kuin ei olisi saanut ollenkaan ruokaa. Seuraavalla viikolla mies oli sattumalta lapsuudenkotonaan käydessään huomannut, että isänsä oli syömässä koirallemme ostettuja leikkeitä ja anoppi valmisti päivälliseksi jauhelihakastiketta. Ilmeisesti siis söivät itse meidän koiralle tarkoitetut lihat. 

Oman isäni kohdalla piheys on vielä valikoivaa: eli tupakkaa käryttää monta askia päivässä ja juo reippaasti Alkosta ostettua alkoholia (jos Viron tuliaiset on jo juotu), sisarukseni perheelle tekee kalliita lahjoituksia, ainoastaan mun perheeni on tässä kärsijänä, haluaa varmaan rankaista meitä ettei vain tultaisi liian rikkaiksi tai rikkaammaksi kuin hän itse on.

Vierailija
38/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies. Kaikki laitetaan sukan varteen eli sijoitetaan kiinteään ja osakkeisiin. Onneksi mulla on omat tulot joilla eletään ja pidetään hauskaa. Ja saanhan toki puolet omaisuudesta jos tulee ero. Ei ole avioehtoa.

Vierailija
39/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 08:18"]

Antoi häälahjaksi jotain krääsää tokmannilta. Erikseen kutsussa ilmoitimme häälahjan minimin 200€. Vittuillessaan varmaan osti

[/quote]

Feissarimokat on ihan viihdyttävä sivusto. Muista kumminkin että se on myös melko suosittu ...eli älä käytä ihan tuoreinta matskua provoiluun.

Vierailija
40/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Freudilainenhan teoria saituudesta on se, ettei ole anaalivaiheessa saanut antaa äidilleen/läheisimmälle hoitajalle lahjaa kokien aitoa iloa. 

Tämä lahja on uloste pottaan. Jos äiti ei ole iloinnut tästä saavutuksesta vilpittömästi, vaan jopa yökkäilyt, niin ei synnyt normaalia antamisen iloa. 

En nyt ota mitään kantaa teorian oikeellisuuteen. Mutta en nyt ole parempaakaan löytänyt. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi