Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihein ihminen, jonka tunnet

Vierailija
07.07.2015 |

Enoni on niin tarkka rahoistaan, että käy kevät-syksy -akselilla pissalla puutarhassa, "koska vessan vetämisessä kuluu liki viisi litraa vettä". Asuvat lapsensa äidin kanssa eri osoitteissa naapuripaikkakunnilla verotuksellisista syistä. Velvoittaa myös 87-vuotiaan mummoni kiertämään päivisin ympäri kaupunkia hamstraamassa tarjouspaketteja pakastearkkuunsa. Noh, pysyypähän mummo virkeänä ja liikkuvaisena, kun klonkkii pitkin kaupunkia -10% jauhelihan perässä... 

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse...

Vierailija
2/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aviomies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mieheni tuli piheysuskoon täytettyään neljäkymmentä.

Nyt kolmisen vuotta on saatu "tapella" jokaisesta käytetystä lantista, vaikken mäkään ole mikään törsääjä. Ollemme olleet aina kierrätyshenkisiä ja sillä tiellä edelleenkin. Lapset halusivat Lintsille rahaa, annoin viisikymppiset kummallekin. Heillä oli omaakin rahaa. Niin seuraavana päivänä äijä KEHTAS valittaa lapsille, kun eivät palauttaneet loppurahoja.

Toisinaan sylettää toi äijä. Lapset on tehnyt runsaasti lomalla duunia kotia rempatessa ja on ruoka meitä duunin jälkeen odottamassa ja koti siisti. Ovat nyt jukolauta ansainneet enemmänkin. (vien ne elokuussa viideksi päiväksi Lontooseen, kun mies on mennyt takaisin duuniin... en ole kertonut kellekään!)

Meillähän mies ei edes tiedä raha-asioista yms mitään. Meillä on kiva tilanne ja säästössäkin on komeasti rahaa. Hän nyt vaan on ykskaks päättänyt röntystää risoissa ja kulahtaneissa vaatteissa itse, kun ei ole kuulemma varaa ostaa uusia. Vaikka olen jatkuvasti näyttänyt tilitiedot ja menot ja tulot. Se ei usko.

Nelikymppisellä pitäisi olla enemmän säästössä, kuulemma. Asuntolainakin vuoden päästä maksettu! Kohta täysin velattomia. Ja jätkä vaan nipottaa kaikesta kulutuksesta.

Ugh, ei niin erityinen tarina, mutta pakko päästellä välillä. Sorry.

Vierailija
4/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Pakko olla. Raha valuu miehen käsistä kuin vesi hanhen selästä.

Vierailija
5/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ystävä. Kerää tölkkejä pitkin kaupunkia ja kaikki jo tietävät että hän kerää aina tölkit. Kiukuttelee muille pullonkerääjille. Syö viikkokaupalla purkkihernaria koska se on halpaa. Asuu vanhemmillaan ja ikää on pian 40-vuotta. Syö muiden jääkaapeista kysymättä tai vaan ilmoittaen, että ottaa. Ei halua osallistua yhteisiin lahjoihin. Kaikki on aina liian kallista. Kaikesta huolimatta ihan kelpo kaveri.

Vierailija
6/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku käyttää suodatinpusseja sekä sieltä kahvin porot useamman kerran.....
En ole juonut ko.kahvin jämiä,mutta voi olla makuista!Ja tällä henkilöllä muitakin viritelmiä eikä ole köyhä.Vaan saita/pihi/itara!

Vierailija
7/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 01:04"]Mun mieheni tuli piheysuskoon täytettyään neljäkymmentä.

Nyt kolmisen vuotta on saatu "tapella" jokaisesta käytetystä lantista, vaikken mäkään ole mikään törsääjä. Ollemme olleet aina kierrätyshenkisiä ja sillä tiellä edelleenkin. Lapset halusivat Lintsille rahaa, annoin viisikymppiset kummallekin. Heillä oli omaakin rahaa. Niin seuraavana päivänä äijä KEHTAS valittaa lapsille, kun eivät palauttaneet loppurahoja.

Toisinaan sylettää toi äijä. Lapset on tehnyt runsaasti lomalla duunia kotia rempatessa ja on ruoka meitä duunin jälkeen odottamassa ja koti siisti. Ovat nyt jukolauta ansainneet enemmänkin. (vien ne elokuussa viideksi päiväksi Lontooseen, kun mies on mennyt takaisin duuniin... en ole kertonut kellekään!)

Meillähän mies ei edes tiedä raha-asioista yms mitään. Meillä on kiva tilanne ja säästössäkin on komeasti rahaa. Hän nyt vaan on ykskaks päättänyt röntystää risoissa ja kulahtaneissa vaatteissa itse, kun ei ole kuulemma varaa ostaa uusia. Vaikka olen jatkuvasti näyttänyt tilitiedot ja menot ja tulot. Se ei usko.

Nelikymppisellä pitäisi olla enemmän säästössä, kuulemma. Asuntolainakin vuoden päästä maksettu! Kohta täysin velattomia. Ja jätkä vaan nipottaa kaikesta kulutuksesta.

Ugh, ei niin erityinen tarina, mutta pakko päästellä välillä. Sorry.
[/quote]

Pidä pintasi. Anna lapsille rahaa. Kiva, että menette Lontooseen. Varo vaan. Piheys voi lisääntyä

Vierailija
8/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma isäni. Äitini mm. saa siskoltaan välillä rahaa jos on tiukkaa laskujen jälkeen, kun pitäisi ruokaa ostaa. Isälläni todella paljon rahaa ja ei millään auttaisi ketään. Veljelläni ei riittänyt rahaa vuokran maksuun, niin isä sitten lopulta suostui maksamaan sen. Ehtona toki, että kun veli pääsee töihin niin maksaa takaisin.

Vierailija
9/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 01:22"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 01:04"]Mun mieheni tuli piheysuskoon täytettyään neljäkymmentä. Nyt kolmisen vuotta on saatu "tapella" jokaisesta käytetystä lantista, vaikken mäkään ole mikään törsääjä. Ollemme olleet aina kierrätyshenkisiä ja sillä tiellä edelleenkin. Lapset halusivat Lintsille rahaa, annoin viisikymppiset kummallekin. Heillä oli omaakin rahaa. Niin seuraavana päivänä äijä KEHTAS valittaa lapsille, kun eivät palauttaneet loppurahoja. Toisinaan sylettää toi äijä. Lapset on tehnyt runsaasti lomalla duunia kotia rempatessa ja on ruoka meitä duunin jälkeen odottamassa ja koti siisti. Ovat nyt jukolauta ansainneet enemmänkin. (vien ne elokuussa viideksi päiväksi Lontooseen, kun mies on mennyt takaisin duuniin... en ole kertonut kellekään!) Meillähän mies ei edes tiedä raha-asioista yms mitään. Meillä on kiva tilanne ja säästössäkin on komeasti rahaa. Hän nyt vaan on ykskaks päättänyt röntystää risoissa ja kulahtaneissa vaatteissa itse, kun ei ole kuulemma varaa ostaa uusia. Vaikka olen jatkuvasti näyttänyt tilitiedot ja menot ja tulot. Se ei usko. Nelikymppisellä pitäisi olla enemmän säästössä, kuulemma. Asuntolainakin vuoden päästä maksettu! Kohta täysin velattomia. Ja jätkä vaan nipottaa kaikesta kulutuksesta. Ugh, ei niin erityinen tarina, mutta pakko päästellä välillä. Sorry. [/quote] Pidä pintasi. Anna lapsille rahaa. Kiva, että menette Lontooseen. Varo vaan. Piheys voi lisääntyä

[/quote]

Mä sitten taas ajattelen että tuossa piheyden takana on jotakin mitä et ole tajunnut itse. Ehkä mies ajattelee esimerkiksi eläkepäiviä ja töissä vähennetään väkeä. Suomalaiset on ihan oikeasti hirveitä tuhlareita. Ajatellaan että ollaan ihan hyvissä kantimissa kun tilillä on muutama kymppitonni mutta yli nelikymppisenä jos on ollut töissä 15 vuotta vähintään (2 aikuista) niin pitäis olla kämppä kokonaan maksettuna ja toisen samanlaisen verran tilille kasvamassa rahaa. Ei Suomessa:) Ihmiset eivät edes tajua miten käy siinä vaiheessa kun työpaikka lähtee alta ja eläkeikä häämöttää.

Vierailija
10/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piheys on todella kamalaa silloin kun yritetään jatkuvasti hyötyä muista ihmisistä ja ei ole minkäänlaisia käytöstapoja. Mun mielestä se ei ole elämää että koko ikä juostaan rahan perässä ja lasketaan niitä rahoja ja koko elämä jää elämättä.

Vierailija
11/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaismiehellä satojatuhansia tilillä rahaa mutta ei voi viedä vaimoaan kesäteatteriin kun liput maksaa 25e. Tai ei käydä missään muuallakaan kun se vie rahaa. Siellä terve yli 60v pariskunta kököttää neljän seinän sisällä.

Vierailija
12/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää hakemassa siltä pihipossulta emäntä turvaan, palauttakaa vasta kun lupaa laittaa satasen kuussa vaimonsa ilahduttamiseen ja esittää kauniin itse pykäämänsä runon jossa julistaa arvostusta vaimoaan kohtaan. Vuoden päästä uusi kaappaus, ja indeksikorotusta kehiin. Ei pitäisi katsoa lampaana sivusta aina vaan.

Vierailija
13/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse. Eilen lämmitin vettä Lidlin retkisuihkussa, ettei kulu ilmaisia puita veden lämmitykseen :)

Vierailija
14/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 04:19"]

Sukulaismiehellä satojatuhansia tilillä rahaa mutta ei voi viedä vaimoaan kesäteatteriin kun liput maksaa 25e. Tai ei käydä missään muuallakaan kun se vie rahaa. Siellä terve yli 60v pariskunta kököttää neljän seinän sisällä.

[/quote]

No mikäs siinä vaimossa on vikana kun ei mene yksikseen? Voihan sitä myös lähteä kävelylle neljän seinän sijasta. Joku tässä nyt ei täsmäää...

Vierailija
15/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 05:56"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 04:19"]

[/quote]

No mikäs siinä vaimossa on vikana kun ei mene yksikseen? Voihan sitä myös lähteä kävelylle neljän seinän sijasta. Joku tässä nyt ei täsmäää...
[/quote] Asioita on kiva harrastaa ja kokea yhdessä. Tällä kyseisellä rouvalla ei ole ajokorttia ja asuvat maalla.

Vierailija
16/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käy aikuisten lastensa luona kun matkat maksaa liikaa. Kyseessä ihminen joka on tehnyt töitä koko ikänsä. Ei siis malta ostaa bensaa tai junalippua 400 km välille.

Vierailija
17/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antoi häälahjaksi jotain krääsää tokmannilta. Erikseen kutsussa ilmoitimme häälahjan minimin 200€. Vittuillessaan varmaan osti

Vierailija
18/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen verotusetua saa siitä että ei asu yhdessä?!?

Taitaa olla kyse siitä että varmistaa vain ettei toinen hyödy yhteisestä taloudesta. Verojen kanssa tuolla ei ole tasan mitään tekemistä.

Vierailija
19/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä maksaa aika paljon ja sen tajuaa kun itse maksaa, itse tienaamistaan rahoista. Jos rahat tulevat erilaisina tukina niin eihän sitä rahan arvoa ymmärrä. Ajattele vaikka että olet viikon ajan käynyt töissä 8h/ päivä. Työmatkoihin menee aina muutama sentti ainakin jos ei kävellen tai pyörällä kulje ja sitten on vielä työpaikkaruokailu johon monella menee useampi euro päivässä koska ei kehtaa syödä omia eväitä. Sanotaanko että sen viikon aikana tienaat 800 euroa, siitä miinustat ensin töissä käymiseen menevät kulut, sitten elämiseen menevät kulut. Haluatko hetkessä pistää loput ansaitsemasi rahat haisemaan ihan mihin vaan kivaan? Mielellään niistä tehdyistä tunneista näkee sen tuloksen eli nousevan numeron tilillä. Ei ostaminen ole mikään pakko eikä sillä osoiteta välittämistä. 

Nuorempana olin kova osteskelemaan, nykyään en osta juuri mitään mistään koska en tarvitse ja mietin tarkkaan mihin rahani sijoitan. Lapset ovat oppineet sen myös. Mulle tuollainen kesäteatterikin vois olla todellinen kynnyskysymys. Siirränkö oman palkkani näyttelijöiden palkaksi vai pidänkö itse. Tätä nykyä pidän rahat mieluummin itse.

Vierailija
20/40 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 00:46"]

Minä itse...

[/quote]

Sama täällä, terveiset :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi