Lohdutuksen sanoja vaikeaan elämäntilanteeseen. Löytyisikö teiltä sanoja?
Olen ihan hukassa ja loppu.
Miesystävä haukkunut itsetuntoni pohjamutiin vuosien aikana, hän on nyt mennyttä elämästäni. Tulin omaan kotiini enkä palaa.
Kaikki on sekaisin, paikka missä asun, töitä en jaksa, voin huonosti oikeastaan jokaisella osa-alueella elämässä. Tuntuu helvetiltä nyt tämä elämäntilanne.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Olette todella mukavia, lämmin kiitos oikeasti.
On ihana saada inhimillisyyden osoituksia vaikka tällaisen anonyymin viestinvaihdon kautta.
Elin niin kamalassa suhteessa, että olen ihan pyörryksissä siitä kaikesta. Minun elämänilo vietiin huolella ja kaikki olikin silkkaa valetta, ihminen oli pimeä ja vei minutkin kyllä synkkiin vesiin. Harmi, että siinä meni itsellä paljon muutakin kuin itsetunto, koko elämäni muuttui ja jo pelkästään niissä ulkoisissa, toissijaisissa asioissa on käsiteltävää ja hyväksymistä. Harmittaa kyllä kovin. No itken kun itkettää, tulee kyllä kyynelien täyteinen kevät. Parempi sekin kun pelossa ja arvottonuudessa eläminen, siellä missä en ollut mitään muuta kuin hyöty käyttöön otettu väline.
Tuo olikin hyvä vertauskuva, että olen räpiköinyt itseni hiekalle ja ihan uuvuksissa nyt toistaiseksi.Ap
Olet ehkä muuttanut hänen perässä jonnekin, mistä et tuntenut ketään. Usein nämä tyypit toimivat juuri niin, tempovat kumppanin irti kaikesta tutusta, jotta olisi riippuvainen vain hänestä ja keskittyisi vain häneen.
Jos näin on, kannattaa miettiä paluuta sinne missä on tutut ja sukulaiset.
Jos sinulta lähti kaikki tavarat, se on loppujen lopuksi vain tavaraa. Minä nukuin lattialla patjalla, mutta paremmin kuin vuosiin. Sukulaisilta sai kalusteita ja tori,fi oli edullinen.
Sitä helposti tuntee häpeää, miten on erehtynyt, eikä kehtaa kertoa tilanteesta ystäville ja sukulaisille. Se on turhaa, he ovat vain tyytyväisiä puolestasi, että olet päässyt pois huonosta suhteesta. Tosi ystävät ja sukulaiset auttavat enemmän kuin arvaat. Ei se ole sinun häpeäsi, vaan sen joka kohteli sinua huonosti. Sinä luotit ja teit parhaasi, siinä ei ole mitään häpeää.
Mies varmasti antoi hyvää palautetta ja nyt on hyvä hetki todeta kuinka oikeassa hän oli. Pilasit hänen elämäänsä jollain sekopäisyydellä. Älä tulevaisuudessa avaa suutasi vaan tee ruokaa ja ota housut pois tarpeeksi usein.
On kyllä paska päivä.
Väsyttää todella paljon enkä saanut itseäni liikkeelle aamusta. Vasta hetki sitten pakotin itseni nousemaan sängystä. Ahdistaa olla täällä pienessä luukussani, on sotkuista ja merkityksetöntä.
Sain pestyä hampaat, keitin kahvia ja laitoin astiat koneeseen, loput liikoomaan jotka eivät mahtuneet.
Pitäisi hieman lukea kokeeseen ja käydä kaupassa, tehdä jotain ruokaa joka olisi terveellistä, kevyttä.
Ei edes itketä. Tilanne tuntuu vain epätodelliselta ja raskaalta. Kuin olisin väärässä paikassa enkä haluaisi olla täällä vaan ihan jossain muualla. Pitäisi tehdä jotain hyödyllistä, elää omaa elämäänsä. En jaksa etsiä töitä enkä edes tehdä niitä.
Onneksi keskiviikkona pääsen keskustelemaan, en tiedä siitäkään mitä keskustelisin kun on niin tyhjäpäinen olo.
Aivan kuin eläisi jonkun toisen elämää.
Ap
Olette todella mukavia, lämmin kiitos oikeasti.
On ihana saada inhimillisyyden osoituksia vaikka tällaisen anonyymin viestinvaihdon kautta.
Elin niin kamalassa suhteessa, että olen ihan pyörryksissä siitä kaikesta. Minun elämänilo vietiin huolella ja kaikki olikin silkkaa valetta, ihminen oli pimeä ja vei minutkin kyllä synkkiin vesiin. Harmi, että siinä meni itsellä paljon muutakin kuin itsetunto, koko elämäni muuttui ja jo pelkästään niissä ulkoisissa, toissijaisissa asioissa on käsiteltävää ja hyväksymistä. Harmittaa kyllä kovin. No itken kun itkettää, tulee kyllä kyynelien täyteinen kevät. Parempi sekin kun pelossa ja arvottonuudessa eläminen, siellä missä en ollut mitään muuta kuin hyöty käyttöön otettu väline.
Tuo olikin hyvä vertauskuva, että olen räpiköinyt itseni hiekalle ja ihan uuvuksissa nyt toistaiseksi.
Ap