Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haaveissa mielenterveystyö

Vierailija
06.07.2015 |

Haaveilen muiden ihmisten auttamisesta mielenterveysongelmista.
Minulla on omakohtaisia kokemuksia masennuksesta jota kärsin pitkään koko lapsuuteni. Nyt haaveissa päästä auttamaan ihmisiä jotka käyvät sitä samaa läpi. Olen äiti ja naimisissa. Kun hakeudun koulutukseen sosiaali-ja terveysalalle, siellähän on psykologintestit. Mitä mieltä olette onko huono mainita niissä, että on omakohtaista kokemusta masennuksesta ja sellaisen ihmisen on helppo auttaa muita kun tietää mitä toinen käy läpi. Vai jättäisittekö sanomatta?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisessa kunnossa itse olet nyt? Jaksatko, pysytkö, kykenetkö? Sanoisin, että ihmisen, joka haluaa auttaa mielenterveysongelmista kärsiviä täytyy itse jaksaa, pysytä ja kyetä. Pitää olla psyykkisesti vahvassa kunnossa ja toipunut täysin masennuksesta. Joskus muiden ongelmat tulevat emotionaalisesti liian lähelle, silloin masennukseen taipuvainen ei välttämättä ole paras mahdollinen auttaja. 

Minusta sairaushistoria ei kuulu testaustilanteeseen. Se voi olla jopa este.

Vierailija
2/8 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet terve, niin kerro ilman muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta mielenterveystyössä pitäisi olla auttamassa sellaisia ihmisiä jotka oikeasti tietävät mistä potilas puhuu!

Vierailija
4/8 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on juuri sitä kun ihminen ei ymmärrä masennuksesta mitä 2 kirjoittaja kirjoittaa. Jos on ollut esim. vaikea lapsuus ja ollut sitä kautta masentunut ei tarkoita, että on aina masentunut ja siihen taipuvainen!
Sinunlaisia pitäisi olla auttamassa!

Vierailija
5/8 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä olen ollut työyhteisössä, jossa vaikeasta taustasta ponnistanut derpession selättänyt työkaveri murtuu työnsä kuluttamana. Lopputulos on pitkä psykoterapia ja kouluttautuminen toiselle alalle. Se oli surullista. Toki hoitajat ovat vain ihmisiä ja työssä on monenlaisen taustan ja elämäntilanteen omaavia tyyppejä. Koulutus auttaa ottamaan ammatillista roolia, mutta joskus oma elämänhistoria tai vallitseva elämäntilanne vaikeuttaa työtä henkisesti tosi paljon. Kannattaa harkita tarkasti jos on masennustaustaa, leipänsä saa helpommallakin tienattua.

Vierailija
6/8 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista ei voi pelastaa.

Vierailija
7/8 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että haaveilet! Miten olet toipunut? Miten sinua on hoidettu? Masennus on vain yksi sairaus muiden joukossa. 

Vierailija
8/8 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:51"]

Minusta mielenterveystyössä pitäisi olla auttamassa sellaisia ihmisiä jotka oikeasti tietävät mistä potilas puhuu!

[/quote]Tämä! kunhan muistavat huolehtia myös omasta psyykkisestä hyvinvoinnista, masennus on pirullinen ja uusiutuu helposti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme