Olen yksinasuja. Mitä ajatuksia herättää?
Eli asun yksin ja haluan ainakin näillä näkymin asua aina tulevaisuudessakin yksin. Pidän kyllä ihmisistä, eli en ole mikään misantrooppi, mutten vain halua sitoutua kehenkään. En koe tarvetta parisuhteelle, eikä se ole koskaan tuntunut mielestäni luonnolliselta. Nautin yksin olemisesta ja omasta rauhasta. Näen ystäviäni kun kaipaan sosiaalisuutta.
Minua ärsyttää, kun ihmiset näkevät tämän jonkinlaisena väliaikaisena ratkaisuna. Oletetaan, että kaikki haluavat seurustelukumppanin. Eräs ystävä kyseleekin jatkuvasti, että joko on mies löytynyt.
Kerro suoraan, mitä ajattelet tällaisesta elämäntyylistä? Vai ajatteletko mitään?
Kommentit (11)
Enpä ajattele mitään erityistä. Asutko maalla? Nimittäin isoissa kaupungeissa elämäntapaasi ei ihmeteltäisi. Pk-seudulla suuri osa asuntokunnista on yhden hengen talouksia. Asun yksin juuri pk-seudulla.
Miltei miljoona asuu Suomessa yksin. Ei herätä mitään mielikuvia, sen verran yleistä ja yksinasujien kirjo laaja.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 19:58"]
Ihminen tarvitsee rakkautta
[/quote]
Rakkautta on muutakin kuin romattista. Paremmin asian voisi ilmaista sanomalla "ihminen tarvitsee ihmissuhteita", mutta jokaisella on kuitenkin omat tarpeensa sille, kuinka usein esim. ystäviä tai perhettä haluaa nähdä.
Sinkkuuden näkeminen jonain välivaiheena kyllä korpeaa! Toisilla on voimakas pariutumis- ja perheenperustamisvietti, toisilla ei.
asun itsekin yksin. toisalta nautin, toisaalta kun olen muuttanut kotipaikkakunnaltani pois (ehkä joskus palaan sinne), niin välillä tuntuu että kaipaisin tukiverkkoa. esim. siskoja.
Oikein hyvä, mutta kunnollinen fuckbuddy piristäisi oloasi.
Sama tilanne kuin mulla, kiva kuulla. :)
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:03"]
[/quote]
Niissä on se huono puoli, että heille voi kehittyä oikeita tunteita.
Kuulostaa joltain introvertiltä hissukalta
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:06"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:03"]
[/quote]
Niissä on se huono puoli, että heille voi kehittyä oikeita tunteita.
[/quote]
Totta. Toisaalta voi sopia säännöt etukäteen siltä varalta.
Ihminen tarvitsee rakkautta