Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaanhoitaja ei antanut kotiutua taksilla

Vierailija
20.02.2022 |

sairaalasta. Olin pienessä leikkauksessa, tehtiin puudutuksessa. En saanut mitään rauhoittavia tai nukutuslääkkeitä. Vain Panadolia ennen leikkausta. Leikkauksen jälkeen olisin lähtenyt taksilla kotiin, jossa puoliso. Sairaanhoitaja ryhtyi hankalaksi ja vaati hakijan. Lopulta iäkäs isäni tuli hakemaan 30km päästä ja vei kotiin.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOs ei ole hakijaa, jää yön yli osastolle. Itse jäin osastolle päiväkirurgisen leikkauksen jälkeen, kun operaatioaika tuli muutaman päivän varoitusajalla ja sattui vielä juhlapyhän aattoon. En todellakaan halunnut alkaa pilaamaan kenenkään kaverin vapaasuunnitelmia ja toisella puolella Suomea asuva äiti ei voinut tulla niin lyhyellä varoitusajalla. Leikkauksen jälkeisenä aamupäivänä sitten taksilla kotiin.

Vierailija
22/38 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan uteliaisuudesta, kuinkas ne ihmiset joiden elämässä se satunnainen taksikuski on ainoa läheinen? Siis ei ole sukua, ystäviä tai tuttavia?

Silloin olet sen leikkauksen jälkeisen yön sairaalassa.  Ja tietenkin maksat siitä.

Päiväkirurgisenkin leikkauksen jälkeen saattaa sattua jokin ongelma, joten sinä päivänä leikattua potilasta ei päästetä sairaalasta pois ilman hakijaa,  saattajaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua "hankala potilas" kommentteja sairaskertomukseeni. Siksi alistuin sairaanhoitajan määräykseen. Ap.

Ei sairaanhoitaja itse niitä määräyksiä keksi eikä sanele. Kukaan ei mielellään ota riskiä joutua syytteeseen, jos omavaltaisen toiminnan seurauksena omaiset päättävät nostaa kanteen hoitovirheestä. Joku suoja edes hoitajilla, kun mistä tahansa voidaan valittaa.

Vierailija
24/38 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitsun luokse yöksi?

Vierailija
25/38 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaativat edes hakijan. Minut lähettivät jalka kipsissä jäisille liukkaille katukäytäville ensimmäistä kertaa kepeillä, kun ensin pumpattiin täyteen kolmiolääkkeitä, niin että päässä pyöri.

Vierailija
26/38 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saanut ohjetta ennen leikkausta, että pitäisi olla hakija. Ohjeessa sanottiin, että pitää olla aikuisen läsnäolo seuraavaan aamuun.

Ja miten se aikuisen läsnäolo kotimatkalla toteutuisi ilman hakijaa?

Kai taksikuski on aikuinen.

Mutta ei millään tavalla vastuussa ventovieraan ihmisen asioista, eikä edes tietoinen että on leikkauksesta tulossa jos sitä ei erikseen kerrota. Omainen joka on tietoinen tehdystä toimenpiteestä ja siihen liittyvistä riskeistä, ja suostuu huolehtimaan potilaan turvallisuudesta kotiutuessa on ihan eri asia kuin ventovieras taksikuski. Jos ei ole omaista joka ottaisi tämän vastuun, potilas jää osastolle valvontaan.

Vierailija
27/38 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehdessä vasta oli juttu potilaasta joka oli päästetty taksiin vähin vaattein, ei osannukaan sanoo osoitettaan, kuski heitti ulos autosta, potilas käveli sairaalasta lipokkaissa pitkän matkan kotiin.

Kyllä on ihan perusteltua olla saattaja tai yöpyä sairaalassa. Johan toi on oman turvallisuuden kannalta viisasta. Miksi huolenpidosta täytyy valittaa, en käsitä.

Vierailija
28/38 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman saattajaa ei leikkauksesta lähdetä. Voi tulla verenvuoto, infarkti, lääkeainereaktio.

Eikä taksikuski ota siitä vastuuta.

Tämä kerrottiin kirjallisissa ohjeissa, jotka sait kotiin ennen toimenpidettä.

Pitääkö hommata avopuoliso että pääsee sairaalasta kotiin? Mitä jos ei onnistu hommaamaan, jääkö sairaalaan loppuiäksi? Ihme touhua!

Vierailija
29/38 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle annettu vastaus jo moneen kertaan, ei mene perille?

Vierailija
30/38 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman saattajaa ei leikkauksesta lähdetä. Voi tulla verenvuoto, infarkti, lääkeainereaktio.

Eli sairaala katsoo riskin olevan olemassa, mutta on valmis siirtämään vastuun saattajalle? Aika kieroa.

Ei. Toimenpiteissä on aina riski, mutta hallittavissa oleva siinä kohtaa kun kotiutetaan. Saattaja tarvitaan sitä varten, että käskee taksin tehdä u-käännöksen jos potilas alkaa vaikka pyörtyä.

Taksikuskihan ei sitä voi vahtia. Hän ajaa.

Vierailija
31/38 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö hommata avopuoliso että pääsee sairaalasta kotiin? Mitä jos ei onnistu hommaamaan, jääkö sairaalaan loppuiäksi? Ihme touhua!

Jos ei ole saattajaa, jäädään noin vuorokaudeksi osastolle. Leiki tyhmää jos haluat.

Vierailija
32/38 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saanut ohjetta ennen leikkausta, että pitäisi olla hakija. Ohjeessa sanottiin, että pitää olla aikuisen läsnäolo seuraavaan aamuun.

Jääkö taksikuski kotiin seuraamaan potilaab vointia?

Vierailija
33/38 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On toki, mutta taksikuski ei ole saattaja.

Vierailija
34/38 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjeistus saattajasta on kyllä tehty ihan potilaan etua ajatellen.

Jokaiseen operaatioon liittyy riskejä.  Jos ei voida kotiuttaa turvallisesti, niin yöksi osastolle.

Omavastuuosuus yöstä  on n. 50-60€. Ei luulisi kaatavan kenenkään taloutta.

Yksinäisellä asiaan saattaa toki liittyä onelmia käytännön toteutuksen suhteen, mutta onpahan taas sairasta vetää herne nenään hoitajalle, joka toimii ohjeen mukaan.

Näin korona-aikaan voi olla tilanteita, jolloin osastojen vuodepaikoista on vaan pulaa.

Mutta miten tästä saatiin valittamisen aihe?

Vierailija
35/38 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain lähetteen sähköhoitoon joka siis tehdään kevyessä nukutuksessa. Homma kaatui siihen kun pitäisi olla hakija ja henkivartija kotona seuraavan yön, eikä mulla ole ketään, enkä ole tarpeeksi huonossa kunnossa jotta pääsisin edes osastolle, joten sitten ei hoideta, vaikka lääkäri tietää että mulla on itsetuhoisia ajatuksia. Luonnonvalintaa parhaimmillaan.

Vierailija
36/38 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten hoksannut pyytää sitä taksinkuljettajaa hakemaan sinua sisältä? Siinä sinulla olisi ollut "saattaja". Kyllä kuski hakee sisältä, jos niin sovitaan.

Vierailija
37/38 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain lähetteen sähköhoitoon joka siis tehdään kevyessä nukutuksessa. Homma kaatui siihen kun pitäisi olla hakija ja henkivartija kotona seuraavan yön, eikä mulla ole ketään, enkä ole tarpeeksi huonossa kunnossa jotta pääsisin edes osastolle, joten sitten ei hoideta, vaikka lääkäri tietää että mulla on itsetuhoisia ajatuksia. Luonnonvalintaa parhaimmillaan.

Potilashotellit on keksitty.

Vierailija
38/38 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Malliesimerkki siitä, kun vääntää byrokratian ja sääntöjen tulkinnan riittävän mutkille voi vetäytyä kokonaan hoitovastuusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi