Mitä tapahtuu, jos liikkuu maksimisykkeillä rapakuntoisena?
Oon synnyttänyt vuoden sisällä ja lähdin vanhan harrastykseni pariin. Pelaan koripalloa ja olin jo yhdessä turnauksessakin mukana, mutta nyt tuntuu että koko kroppa meni niin jumiin ja pienikin rasitus pistää ihan hapoille. Kerkesin käydä harjoituksissa parin kuukauden verran ennen turnausta.
Kommentit (8)
En oo asiantuntija, mutta tuskin siinä mitään sen kummempaa tapahtuu - jos olet terveenä muuten. Varmaankin väsyt vain suhteellisen nopeasti ja peli tuntuu raskaalta aika lyhyen ajan jälkeen.
Mulle kehon kuuntelu on ollu hirveen haastavaa, koska innostun helposti ja liikunta tuo mielelle hyvää, mutta sitten kroppa kärsii ja sen jälkeen mielikin, mutta mikään rauhallinen liikkumismuoto ei motivoi yhtään. Ap
Maksimisykkeellä? Ota ap nyt edes perusasiat sykkeestä haltuun. Kukaan ei liiku maksimisykkeellä kuin hetken.
Vierailija kirjoitti:
Maksimisykkeellä? Ota ap nyt edes perusasiat sykkeestä haltuun. Kukaan ei liiku maksimisykkeellä kuin hetken.
Maksimisykkeillä. Jos on 170-180 koko ajan lasissa, niin onhan se kuormittavaa. 220-32=188. Eli on yli maksimisykkeen. Toki naisilla voidaan laskea 226-32=194, jolloin ei ylity. Toki vaihtopenkillä sit laskee hetkellisesti syke.
Tiedätkö ap oman maksimisykkeesi, siis onko se testattu? Nuo laskentakaavoihin perustuvat on aina vain arvioita, jotka voi heittää paljonkin. Itse harrastan juoksua ja olen ihan hyväkuntoinen, mutta maksimisykkeellä en jaksa muutamaa minuuttia kauempaa.
Ja tarkennuksena oon 32v ja sykkeet pelissä noin 170-180. Aikoinaan jäi kuukautiset pois, kun treenasin lujaa, mutta luulin että liittyy e-pillereihin. En tiedä oliko sit tahti vaan liian kova tuolloin. Sen jälkeen aloin saamaan aurallisia migreenejä, kun kevensin tahtia. Ap