Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies nimittelee lapsia rumasti

Vierailija
06.07.2015 |

Huomaa, millaista kielenkäyttöä hänen lapsuuden perheessä ollut ja tulee niin selkärangasta (eikä mies näe erityisen vääränä) miehelle. Kun äkäinen lapsille,riehuvat tai sotkevat jotain tottelemattomina niin mies saattaa sanoa idiootiksi, ilkeäksi, tuhmaksi tai lahopääksi lasta.

Olen puhunut asiasta miehelle PALJON mutten ole saanut kitkettyä kokonaan pois. Myös opettaa lapsia pyytämää anteeksi jne hyvää ja sanoo joka ilta kuinka rakastaa heitä jne. Toisaalta saattaa sanoa että "mä en pidä susta ku oot tommonen" pikkulapselle. Miehellä ei siis ole kasvatusälyä.

Tämä on minua suuresti kuormittava asia. Perheneuvolaan tms mies ei todellakaan suostu.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähtenyt sukuloimaan ja puhunut etten halua elää yhdessä jos jatkuu.. mies sanoo, että jos ei tällaisena kelpaa niin ei sitten. Hänessä on paljon hybää, hoitaa lapsia, laulas ja hellittelee. Valtavasti mietin mihin kuppi kääntyy, mikä oikein lasten kannalta..
ap

Vierailija
22/25 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo voi jäädä lapsille opituksi tavaksi, jos annetaan ymmärtää, että tuollainen puhe on okei, voivat tulevaisuudessa haukkua vaikka puolisoitaan. Muistan yhä miten kamalalta tuntui, kun isä joskus suuttuessaan kutsui äitiä painokkaasti TYHMÄKSI NAISEKSI ja äiti myöhemmin itkien opetti minua, ettei ihmistä saa kutsua tyhmäksi, vain teot ovat tyhmiä. (Niin ja äidin synti oli joku saunan oven jättäminen auki kylpyhuoneeseen päin tjs.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
24/25 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samaa meillä. Mies väittää esikoista adhd:ksi (ihan normaali 5v), huutaa että oletko oikeasti noin saatanan tyhmä jos tekee jotain ajattelematonta, valittaa kun lapsi kyselee paljon... Muutaman kerran olen pitänyt miehelle puhuttelun siitä, tajuaako millaista hallaa tekee lapsen itsetunnolle. Jonkin aikaa mies pitää kielensä kurissa kun olen käskenyt miettimään miltä hänestä tuntuisi jos häntä moitittaisiin samanlaisin sanankääntein. Lapsihan sitä paitsi oppii kyselemällä ja itse yritän aina vastata lapselle. Jos en tiedä tai osaa selittää, katsotaan yhdessä googlesta esim. miltä ihmisen sisällä näyttää. Jos moitin jostain (tai lapsi pahoittaa mielensä isän sanoista), pyrin sanomaan että hänen tekonsa oli tuhma tai ajattelematon, ei lapsi itse, ja kerron mitä olisi pitänyt tehdä toisin. Ainakin mun miehellä tuntuu vain olevan lyhyempi pinna eikä samanlaista herkkyyttä lastenkasvatukseen kuin minulla.. Kusipäistä ja loukkaavaa käytöstä ei silti pidä hyväksyä vanhemmaltakaan.

Vierailija
25/25 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, tottakai se tarttuu.. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän