Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielestäni lapset pitää asettaa kaiken edelle

Vierailija
20.02.2022 |

Itse tein näin, enkä ole koskaan katunut sitä, että jäin kotiäidiksi niiden vuosien ajaksi, kunnes nuorin kolmesta lapsestani meni kouluun. Suurin osa kotiäitivuosista olin yksinhuoltajina. Minulla oli kotiäidiksi jäädessäni yliopistotasoinen monipuolinen tutkinto, mutta lyhyt työkokemus. En koskaan murehtinut sitä, että kun joskus palaan työelämään, en saisikaan opintojani vastaavaa työtä. Minä vain nautin joka ainoasta hetkestä ihanien kullanmurujeni kanssa. Taloudellisesti oli tiukkaa, mutta kaikesta selvisin. Ja nyt, kun lapset ovat aikuisia, on heillä kaikilla takanaan yliopistotasoinen koulutus, hyvät ammatit ja työpaikat. Ja minäkin sain oman alani töitä ja vakituisen viran. Lapsistani kasvoi tasapainoisia, luovia, vastuuntoisia ja ahkeria nuoria ja aikuisia, jotka saivat minulta lämpöä, tukea ja rakkautta. Yhteinen läheisyydentunne jatkuu ja syvenee edelleen, vaikka jokaisen asuu nyt omassa kodissaan. Tapaamme viikoittain ja soittelemme lähes päivittäin. Tuemme toinen toisiamme. Lapsissa on yhteiskuntamme tulevaisuus ja voima.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni taas lapset voi myös laittaa ,edelle kaikesta’ siten, että menee töihin ja lapset näkevät että niin kuuluu tehdä, ja työstä saadut rahat laittaa heidän piano- ja kitaratunteihinsa ja taide- ja partioharrastuksiin, sekä pystyy antamaan heille mahdollisuuden lomilla lähteä kanssamme matkoille. Minunkin ovat nyt aikuisia ja itse muistelevat mielellään yhteisiä matkojamme Suomeen ja Etelä-Eurooppaan, sekä kauemmaksi. Omalla kohdallani tähän tulee vielä lisäksi se, että jos minä en olisi käynyt töissä, ei Suomenlomia olisi ollut niin usein, että heidän suomentaitonsa on nyt erinomainen - vaikka itse sanonkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla