Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutto Helsingistä Kuopioon, mutta mihin siellä?

Vierailija
20.02.2022 |

Kaipaisin paikallisilta neuvoja. Mitkä ovat kivoja ja rauhallisia asuinalueita? Nyt alkuun olemme muuttamassa vuokralle ja toiveissa omakotitalo myöhemmin. Meillä on 2-vuotias lapsi, joten päiväkoti pitäisi alueelta löytyä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja oma auto tietysti löytyy. Toivoisin, että kuitenkin joku ruokakauppa olisi kävelymatkan päässä.

Vierailija
2/24 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petonen on viihtyisää aluetta. Hyvä kulmabaari, jossa kelpaa istuskella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puijonlaakso varsin mukava paikka. Paljon rivareita ja kerrostaloja, palvelut lähellä, keskustaankin kävelymatka. Petonen kaukana keskustasta ja kauppoihin pitkä matka riippuen, missä päin Petosta asuu.

Vierailija
4/24 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rönö tai Saaristokaupunki. Petosta vältä viimeiseen asti, se on Kuopion huonoin alue.

Vierailija
5/24 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska miten Petosen maine on säilynyt jo 30 vuotta. :D Asuin Kuopiossa 25v sitten ja jo silloin kaikki puhui Petosen nisteistä ja lojuvista neuloista.

Mutta Puijonlaakso on aika takuuvarma alue. On päiväkodit ja ala-asteet ja ostarit. Asukkaat lähinnä lapsiperheitä ja vanhuksia, ainakin silloin 20v sitten.

Vierailija
6/24 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki venäjän viisumi, niin voit käydä siellä Siperiassa tankilla.

Vierailija
7/24 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petosta en suosittele

Vierailija
8/24 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä! Puijonlaakso kuulostaa mukavalta, siihen pitää tutustua tarkemmin.

Lisää vinkkejä?

Ap

Vierailija
9/24 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tutustua Männistön, Kettulalahden ja Niiralan alueisiin myös. Hyviä lapsiperhettä ajatellen.

Vierailija
10/24 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa.. kuka haluaa muuttaa Helsingistä Kuopioon?

Vierailija
11/24 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä muutin.

Ei enää ikinä Helsinkiin. Mikä iso nistien ja muiden ikävien ainesten sulatusuuni.

Vierailija
12/24 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tervejärkinen. Helsingissä saa vältellä niin vihreiden aivopieruja kuin värisevää puukkohippastakin.

Vierailija
13/24 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niirala, mikä on lähellä keskustaa oleva omakotitaloalue. Talot tosin enimmäkseen rintamamiestaloja.

Vierailija
14/24 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ihmetteli kuka haluaa muuttaa Helsingistä Kuopioon..

Itse olen aivan onnessani että vihdoin pääsen täältä Helsingistä pois! Hermo menee ihmisiin joka päivä, varsinkin kun joutuu käyttämään julkisia. Ihan liikaa porukkaa, töykeitä ja kiireisiä omaa napaansa tuijottavia ja jokatoinen vastaantulija nisti, kerjäläinen tai joku muuten vaan, anteeksi, alemman luokan kansalainen.

Tiedän toki että näitä löytyy joka paikasta mutta myös hieman rauhallisempi elämänmeno houkuttelee :)

Vierailija
15/24 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku ihmetteli kuka haluaa muuttaa Helsingistä Kuopioon..

Itse olen aivan onnessani että vihdoin pääsen täältä Helsingistä pois! Hermo menee ihmisiin joka päivä, varsinkin kun joutuu käyttämään julkisia. Ihan liikaa porukkaa, töykeitä ja kiireisiä omaa napaansa tuijottavia ja jokatoinen vastaantulija nisti, kerjäläinen tai joku muuten vaan, anteeksi, alemman luokan kansalainen.

Tiedän toki että näitä löytyy joka paikasta mutta myös hieman rauhallisempi elämänmeno houkuttelee :)

Kuo:ssa ihan samanlaista. wb:t tulee ja luulee olevansa jtn.

Oikeesti saa pelätä, millon tulee "terävästä".

Vierailija
16/24 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulamäki on kivaa pientaloaluetta. Keskustaan nelisen kilometriä, Prismaan noin 1km.

Asuntoa ostaessa kannattaa huomioida se, että useat talot sijaitsevat vuokratonteilla, joiden vuokrasopimus on juuri päättymässä. Varsinkin keskustan liepeiden vuokrat nousevat järkyttävästi, joillain alueilla jopa 10-kertaisiksi.

Vierailija
17/24 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neulamäki on kivaa pientaloaluetta. Keskustaan nelisen kilometriä, Prismaan noin 1km.

Asuntoa ostaessa kannattaa huomioida se, että useat talot sijaitsevat vuokratonteilla, joiden vuokrasopimus on juuri päättymässä. Varsinkin keskustan liepeiden vuokrat nousevat järkyttävästi, joillain alueilla jopa 10-kertaisiksi.

Puhumattakaan siitä, miten kuapunki "laajentaa".

Ei siinä paljon asukkailta kysytä.

Vierailija
18/24 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Puijonlasksossa 8 vuotta. Ei ole pieniä lapsia, mutta useita päiväkoteja on lähellä ja koulu. Keskustaan tästä 2km jonka kävelen usein.

Ihana luonto lähellä ja ruokakaupat, apteekki, kampaamot, kirjasto jne.. Olen tykännyt ja muuttanut 300 km päästä.

Vierailija
19/24 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tavallaan ja halullaan, itse en muuttaisi Kuopioon mistään hinnasta.

Vierailija
20/24 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukin tavallaan ja halullaan, itse en muuttaisi Kuopioon mistään hinnasta.

Sama! Ennemmin Lahlee, tai vaikka kouvolatukka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi