Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vanhemmat ei puutu mielennterveys ongelmiini.

just me and my feelings
19.02.2022 |

Sanoin kuukausi sitten että tunnen oloni masentuneeksi ja että olen hiukan pahoittanut mieltäni yhdesrä teosta.

Sanoin heille, että haluan apua ja tässä sitä ollaan, ei mitään apua vieläkään.

Varmaan luulevat että kuuluu johonkin kasvuun, muttako se ei oo niin. Oon yksinäinen ja masentunut sen takia, olen myös kamppaillut syömisen kanssa. En enää oikeesti jaksa. Pitäiskö mun ottaa ns järeämmät aseet käyttöön ja oikeesti sanoo, että tarviin apua.
Mulla on melkein jokapäivä sellanen tunne, etten selcii huomisesta, oon myäs miettinyt, että mitä jos en olekkaan huomenna elossa kaiken ahdistuksen ja stressin takia.

Auttakaa mua

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit varata itse ajan lääkärille tai terveydenhoitajalle.

Vierailija
2/13 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vanhempasi psykiatreja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä koulu terveydenhoitajaan.

Vierailija
4/13 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko alle 18 vuotta?

Vierailija
5/13 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelet/auttavat puhelinnumerot ovat ilmaisia.

Vierailija
6/13 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kysyt itse aikaa terveydenhuollolta. Mutta muista että tiedät itse tilanteesi parhaiten. Osa vähättelee sua siellä jos satut väärästä ovesta sisään. Varsinkin jos läheiset eivät huomaa mitään ja tätä sulta tullaan kysymään. Valehtele jos haluat.

Vierailija
7/13 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tosiaan minkä ikäinen olet? Miksi oletat, että vanhemmat voisivat tehdä mitään puolestasi tämän asian suhteen? Sinä tarvitset apua, eivät he. Ota itse yhteyttä terveydenhuoltoon tms.

Vierailija
8/13 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haetko vain huomiota? Muutoin hanki itse apua. Ei kukaan tee sitä puolestasi.

Vierailija
9/13 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene heti maanantaina kouluterkkarille. Akuuttiin hätään saat apua kriisipuhelimesta. Hyvä kun olet pystynyt kertomaan vanhemmillesi, vaikka he ovatkin näköjään ymmärtämättömiä. Jaksamista ❤

Vierailija
10/13 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tosiaan minkä ikäinen olet? Miksi oletat, että vanhemmat voisivat tehdä mitään puolestasi tämän asian suhteen? Sinä tarvitset apua, eivät he. Ota itse yhteyttä terveydenhuoltoon tms.

Olisitko samaa mieltä, jos lapsella olisi fyysisiä vaivoja? Pesisit vanhempana kätesi ja käskisit itse hankkiutua hoitoon.

Vierailija
11/13 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen vasta 11 vuotias ja menisin terkkarille, mutta meidän terkkari on kaverini äiti, tiedän että minun ei pitäisi ajatella, että hän on tuttuni, mutta siltikkin. Anteeksi jos teksti on epäselvän kuuloinen, oon vasta heränny ja aivot ei toimi.

Vierailija
12/13 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

just me and my feelings kirjoitti:

olen vasta 11 vuotias ja menisin terkkarille, mutta meidän terkkari on kaverini äiti, tiedän että minun ei pitäisi ajatella, että hän on tuttuni, mutta siltikkin. Anteeksi jos teksti on epäselvän kuuloinen, oon vasta heränny ja aivot ei toimi.

Puhu vanhemmillesi mahdollisimman suoraan. Vaikutat fiksulta nuorelta! ❤ Aina me vanhemmatkaan ei ymmärretä tilanteen vakavuutta. Itselläni on 12-vuotias tytär, jolla vaikeaa masennusta. Meidän vanhempien tehtävä ON tukea ja hakea apua! Tsemppiä sinulle!

Vierailija
13/13 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

just me and my feelings kirjoitti:

Terkkari on ammattilainen, vaikka olisikin tuttu. Jos et halua kertoa hänelle asioistasi tarkemmin, hän osaa silti kertoa minne hakeudut seuraavaksi. Tai itse asiassa, kun olet vielä ihan lapsi, hänen olisi hyvä olla yhteydessä vanhempiisi hoidon järjestämiseksi. Ehkäpä vanhemmatkin ymmärtäisivät tilanteesi paremmin, jos joku muukin aikuinen ottaa siihen kantaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi