Miten menkkapikkarit toimii?
Vuodan kuin seula. Siihen on lääkkeet, mutta valitettavasti vuodonvähentäjälääke toimii siten, että nesteen sijasta housuihin pullahtaa kananmunankokoinen hyytymä, joka ei tietenkään imeydy siteeseen eikä mahdu kuppiin.
Sopiiko menkkapikkarit isolle vuodolle? Entä jos laittaa siteen väliin?
Kommentit (34)
Tiedä häntä menkkapikkarista, mutta mulla ei auttanut se Caprilon. Onko kohtusi ultrattu? Käy uudestaan gynellä?
Hormonikierukka auttoi mua, laitettiin 2019. Sen koommin ei ole menkkoja ollut kuin ihan silloin alussa pari päivää ja niukkaa vuotoa. (Syynä vuotoihin on kohdussa myooma ja hyvänlaatuinen kasvain.)Voi että olen ollut tyytyväinen tähän. Oli kauheaa ravata puolen tunnin välein vessassa kun ei auttanut yhdistelmä tamponi+side, ja yöt tuli nukuttua huonosti.
Nyt 52 v ja ensi vuonna pitäisi käydä se kierukka poistattamassa. Ei ole vielä mitään vaihdevuosioireita. Saas nähdä tuleeko uusi kierukka.
Menkkapikkarit kiinnitetään vyötärölle ja anukseen
Usan ilmavoimilla on käynnissä kilpailu, jossa etsitään ratkaisua, kuinka naishävittälentäjille etsitään ratkaisua virtsaamiseen pitkien lentojen aikana. Miehille ratkaisu on simppeli mutta menkkapikkareista se välähti: pissapikkarit.
Pissapikkarit saa kytkettyä samaan putkeen, jota miehet käyttää ja ohjaa pissat putkeen ilman tunnetta, että olisi kussut housuihin. Vaatii pientä hiomista mutta idea on vapaasti käytettävissä.
t. insinööri
Vierailija kirjoitti:
Tiedä häntä menkkapikkarista, mutta mulla ei auttanut se Caprilon. Onko kohtusi ultrattu? Käy uudestaan gynellä?
Hormonikierukka auttoi mua, laitettiin 2019. Sen koommin ei ole menkkoja ollut kuin ihan silloin alussa pari päivää ja niukkaa vuotoa. (Syynä vuotoihin on kohdussa myooma ja hyvänlaatuinen kasvain.)Voi että olen ollut tyytyväinen tähän. Oli kauheaa ravata puolen tunnin välein vessassa kun ei auttanut yhdistelmä tamponi+side, ja yöt tuli nukuttua huonosti.
Nyt 52 v ja ensi vuonna pitäisi käydä se kierukka poistattamassa. Ei ole vielä mitään vaihdevuosioireita. Saas nähdä tuleeko uusi kierukka.
Miksi se kierukka pitää käysä poistattamassa? Käyttöikähän noilla on nykyään vähintään 8 vuotta. Kävin itse just gynellä missä tästä puhuttiin. Oon 55 v ja sinne se jätettiin, vaihdettu viimeeks just 2019
Mulla on TODELLA runsas vuoto ja kuukautispikkarit ovat olleet tähän asti toimivin suoja. Wuka-merkiltä ainakin saa runsaalle vuodolle sopivia erittäin imukykyisiä ja mukavia pöksyjä monen mallisina. Suosittelen.
Itse käytän lähes pelkästään menkkapikkareita suojana. Ne bokserimalliset ovat tosi hyvät, imuosa on alaselkään saakka. Käytön jälkeen kylmällä vedellä huutelu ja voi myös ihan käsinpestä soodalla ja etikalla.
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän lähes pelkästään menkkapikkareita suojana. Ne bokserimalliset ovat tosi hyvät, imuosa on alaselkään saakka. Käytön jälkeen kylmällä vedellä huutelu ja voi myös ihan käsinpestä soodalla ja etikalla.
Ja ovat 100 kertaa mukavamman tuntuiset kun mitkään kertissiteet.
Vierailija kirjoitti:
Kenenköhän älynväläys on tämä menkkapikkari? Mikä niiden tarkoitus on? Todennäköisesti epähygieenisin tuote koskaan, sillä muutenkin moni ei osaa pestä pyykkejään oikein, niin mitenkä tällaiset pikkarit pestään? Muun pyykin ohessa? Aina joka kerta heti käytön jälkeen? Missä niitä verisiä haisevia pikkareita pitäisi säilyttää, että saa riittävän määrän kokoon pyykkikoneellista varten? Puhdistuvatko oikeasti kunnolla pyykissä? Osa tuskin pesee edes 60 asteessa. Minusta tuo tuote vaikuttaa jo alkuunsa niin ällöttävältä, etten aio edes kokeilla.
Tarviiko sun pikkarit jotain superkäsittelyä, jos niihin tulee vaikka ohivuoto? Siinä vastaus kysymykseesi. Et vissiin kestositeistäkään ole kuullut? Eiköhän naiset kautta aikain ole osanneet keksiä omaan tilanteeseensa käytännöllisimmät tavat puhdistaa verisiä vaatteita.
Thinxillä on ainakin menkkapikkareita runsaaseenkin vuotoon, mutta eivät ne omien kokemusten perusteella noita hyytymiä imaisee sen kummemmin kuin siteetkään. Lisäksi runsaan vuodon pikkarit on topattu sen verran paksusti, että niistä tulee vähän vaippamainen tunne (joskaan ei yhtä paha kuin kertakäyttösiteistä, mutta tämä lienee mieltymys-/tottumuskysymys).
Jos löytyisi omalle vartalolle sopiva hipster-malli niin hyvinkin voisin kokeilla. Kuka tahansa jonka työasuun kuuluu valkoiset housut ymmärtää menkkapikkareiden nerouden :D Aikoinaan sairaalassa harkassa menkkasin yhdessä työvuorossa kolmet housut putkeen runsaan vuodon takia ja silloin harkitsin vakavasti pants-mallisia vaippoja suojaksi.
Vierailija kirjoitti:
Thinxillä on ainakin menkkapikkareita runsaaseenkin vuotoon, mutta eivät ne omien kokemusten perusteella noita hyytymiä imaisee sen kummemmin kuin siteetkään. Lisäksi runsaan vuodon pikkarit on topattu sen verran paksusti, että niistä tulee vähän vaippamainen tunne (joskaan ei yhtä paha kuin kertakäyttösiteistä, mutta tämä lienee mieltymys-/tottumuskysymys).
Minun mielestä esimerkiksi noi Myllymuksujen menkkapikkarit isommalla imuosalla ei oo yhtään vaippamaiset, mulla on se bokserimalli ja on paras kyl mitä oon kokeiillut
Vierailija kirjoitti:
Kenenköhän älynväläys on tämä menkkapikkari? Mikä niiden tarkoitus on? Todennäköisesti epähygieenisin tuote koskaan, sillä muutenkin moni ei osaa pestä pyykkejään oikein, niin mitenkä tällaiset pikkarit pestään? Muun pyykin ohessa? Aina joka kerta heti käytön jälkeen? Missä niitä verisiä haisevia pikkareita pitäisi säilyttää, että saa riittävän määrän kokoon pyykkikoneellista varten? Puhdistuvatko oikeasti kunnolla pyykissä? Osa tuskin pesee edes 60 asteessa. Minusta tuo tuote vaikuttaa jo alkuunsa niin ällöttävältä, etten aio edes kokeilla.
Extra ällöä jos joku pesee taloyhtiön pesukoneessa.
Kävisköhän nuo virtsankarkailuun. Nyt käytän sidettä. Varsinaisissa virtsankarkailusuojissa ärsyttää niiden paksuus ja siivekkeiden puute.
Kannattaa muuten lukea tämä opas, selviää monta asiaa menkkapikakreiden käyttöön liittyen https://www.myllymuksut.com/pdf/kestokuukautisopas.pdf