Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isä joka ylpeilee rahoillaan. Tosipaikan tullen ei kuitenkaan auta. Mitä mieltä?

Vierailija
19.02.2022 |

Säälin häntä hiljaa sisälläni.
On juoppo mutta töissäkäyvä. Tosi huono ottamaan vastuuta oikein vapaa-ajan elämästään saatika lapsiensa auttamisesta.
Hyvin vähän on jaksanut olla läsnä loppupeleissä meidän lapsuudessa ja viina vienyt. On siitä huolimatta suht hyvä ihminen ja kertonut usein rakastavansa, tukee sanoillaan kuten minäkin häntä.

Olemme auttaneet häntä aina virallisissa jutuissa (papereiden täytössä, netin lomakkeissa jne) ja vaikeina aikoina joskus raha-tilanteessaan.

Nyt on kuitenkin vuosia tienannut hyvin ja siitä ollut itsekin kiitollinen. Kertonut kuluvan vuoden aikana esimerkiksi säästäneensä paljon rahaa ja on tyytyväinen tilanteeseen. Kertonut myös, että voi auttaa minua jos paha paikka tulee (en tee sitä mielellään, sillä kuittailee siitä usein jos suostuu A
auttamaan ja minua hävettää).

Nyt olen kuitenkin siinä tilanteessa, että olisin mielelläni vaikka satasen pyytänyt lainaan, että saisin tärkeät laskut maksettua ja elän itsekin. Elämäntilanne on nyt itselläni hieman erilainen kuin ennen. Kaikki tulot ja menot
ovat tiukassa.

Vastasi vain, että hänellä on nyt tiukkaa eikä voi. Pyysi kuitenkin, jos itse voisin häntä auttaa eräiden paperiasioiden selvittämisessä.
No lupasin auttaa ja nielin tuon pyytämäni avun. Hävettää, että edes pyysin ja samalla on vähän epämiellyttävä fiilis.
Tiedän, että hän joko valehtelee säästöistään tai ei vain halua auttaa.
En kumpaakaan toimintaa tajua.

Olen toki aikuinen ja pitää huolehtia omista asioistaan mutta siltikin jokin sisäinen lapseni häpeää tätä hommaa ja pitää outona tuota kielteistä vastausta, samalla kuitenkin pyytää itse apua.

Mitä itse ajattelisit?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskäs on saita.

Vierailija
2/22 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen alkoholisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelle.

Vierailija
4/22 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen häntä ehkä keskimäärin 1-2 krt vuodessa.

Puhelimessa juttelemme lähes viikottain.

Rakastan häntä tietenkin mutta jokin on outoa. En tiedä valehteleeko elämästään.

Tiedän, että töissä käy ja luottaa siihen, että hoidan hänen henkilökohtaisia paperiasioitaan.

Käymme läpi aina elämämme asioitamme ja on jotenkin todella ihana sanoissaan mutta samalla emotionaalisesti piilossa. Kertoo haluavansa olla hyvä isä ja auttaa mutta kun jotain oikeasti pitäisi tehdä niin ei pysty. On ihan jumissa ja jos jotain pyydän niin itseäni hävettää.

Samalla kertoo mihin meinaa sijoittaa rahojaan. Kuten kesämökkiin, veneeseen, autoon tms mutta minua ei voi auttaa.

Joskus on auttanut, olen maksanut takasin mutta sekin on sellaista, että muistuttelee asiasta, että etkös muista kun autoin sua silloin jne..

"tervetuloa tyttö tähän maailmaan."

Ap

Vierailija
5/22 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka sitten kehtaa sinulta pyytää apua samaan hengenvetoon, ja sinä vielä jopa autat?

Vierailija
6/22 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jää työttömäksi kuukaudeksi, joten se on syynä. Se logiikka kuitenkin ontuu vain siinä, kun on puhunut säästöistään eikä ole mitään hommannut. Lisäksi saa kassalta hyvin rahaa (joka minun pitäisi hänelle täyttää eteenpäin) mutta minua ei vain pysty auttamaan kun on niin tiukkaa.

En tajua tätä hommaa. Ristiriitaista.

Ilmeisesti ei vain halua auttaa. Eikä siinä mitään mutta ei vain olisi niin ristiriitainen puheissaan. Jokin mättää. Ymmärrän kuitenkin aina loputtomiin ja tietenkin häntä autan.

Ap

Vierailija
7/22 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä nyt kannattaako tuollaista isää auttaa?

Vierailija
8/22 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietipä nyt kannattaako tuollaista isää auttaa?

Niin mietin..

Tekisi mieli vain sanoa, että pärjäilkööt itse asian parissa, osaa varmasti itsekin jos jaksaa yrittää. En vain ymmärrä tätä juttua.

Kyllä rehellisesti hieman vit***aa.

Ei minua haittaa auttaa mutta miksi toisille se auttaminen on niin ylitsepääsemätöntä, mitä en ymmärrä?

Ap

Vierailija
9/22 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäisin myös jos kyse olisi esimerkiksi useammasta satasesta. Tässä vain on jotain tosi ihmeellistä. Kysyin vielä ystävällisesti enkä mitenkään itsestäänselvänä. Perustelin pyyntöni ja kerroin maksavani takaisin heti kun kykenen.

Hänellä nyt vain on tiukkaa vaikka kuukausi sitten vielä puhui ja kerskui muuta.

En kertakaikkiaan käsitä.

Ap

Vierailija
10/22 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä ei ole rahaa - jos alko maistuu niin en uskoisi noita mökki jne suunnitelmia. Puhe on halpaa.

Vierailija
11/22 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tätä elämää, jossa lapset ovat surullisia aina ja vanhemmat lapsentasolla uhrina eläviä, pystymättä kumpikaan osapuoli ratkomaan ongelmia. Surullisia tapauksia ja ainoana parantavana tekona olisi jokaisen elää omaa elämäänsä.

Vierailija
12/22 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstanainen on täydellinen ja kaikki muuta jaskaa!

Vierailija
13/22 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, että olet tiukoilla. Satanen on kuitenkin pieni summa, johon isäsi olisi voinut osallistua edes sitten vaikka 50 eurolla. Se kuitenkin kannustaisi ehkä sinuakin.

Saituus on asia, joka on ihmisen korvien välissä. Se on eri asia kuin säästäväisyys.

Mutta ota sairaus nyt eräänlaisena ominaisuutena isäsi kohdalla. Hienoa kuitenkin että sinulla on isä.

Auttaisiko jos tekisit sataselle velkakirjan? Se on helppo tehdä vaikka käsin kirjoittaen. Todistajia ei tarvitse. Pääasiat löytyvät netistäkin.

Vierailija
14/22 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että totuus isäsi rahoista on jotain aivan muuta: alkoholisti, työtön, taitaa olla vaan tarinaa kaikki.

Kysymäsi summa oli todella mitätön.

Se veetuttaa aikansa mutta selviät kyllä❣️

Tsemppiä❤️

Vierailija
15/22 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että totuus isäsi rahoista on jotain aivan muuta: alkoholisti, työtön, taitaa olla vaan tarinaa kaikki.

Tsemppiä❤️

Kiitos ♥

Olen nähnyt hänen palkkatulot ja verokortit, siis luvalla näissä paperitöissä. Ei valehtele töistään, työ on hänelle kaikkia kaikessa.

Pitäisi taas ensi viikolla tulotietojaan yms laitella kassalle. En usko siis, että siitä valehtelee.

Se mistä voisi valehdella niin on säästöt.

Asuu kuitenkin yksin ja vuokra max 400€, oikeasti. Asuu hyvin vaatimattomasti.

Sitä en tiedä valehteleeko säästöistään jne. On kyllä vaikuttanut hyvin toimeentulevalta ja ylpeästi kertonut tilipäivistä ja säästöistä. Ei pelaa rahaa, on huono netin käytössä.

Eihän minulle kuulu hänen rahansa eikä ole velvollisuutta auttaa mutta kaikki tuo ylpeily, sanat siitä, että haluaa auttaa ja sitten kun pitäisi niin ei voi auttaa ja haluaa myötätuntoa itse. Se tässä häiritsee.

Ap

Vierailija
16/22 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla vaan todella pihi. Nämä luonnejutut eivät aukea loogisesti.

Tunteesi epäreiluudesta on varmasti silti oikein.

Vierailija
17/22 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä❤️

Kiitos ♥

Olen nähnyt hänen palkkatulot ja verokortit, siis luvalla näissä paperitöissä. Ei valehtele töistään, työ on hänelle kaikkia kaikessa.

Pitäisi taas ensi viikolla tulotietojaan yms laitella kassalle. En usko siis, että siitä valehtelee.

Se mistä voisi valehdella niin on säästöt.

Asuu kuitenkin yksin ja vuokra max 400€, oikeasti. Asuu hyvin vaatimattomasti.

Sitä en tiedä valehteleeko säästöistään jne. On kyllä vaikuttanut hyvin toimeentulevalta ja ylpeästi kertonut tilipäivistä ja säästöistä. Ei pelaa rahaa, on huono netin käytössä.

Eihän minulle kuulu hänen rahansa eikä ole velvollisuutta auttaa mutta kaikki tuo ylpeily, sanat siitä, että haluaa auttaa ja sitten kun pitäisi niin ei voi auttaa ja haluaa myötätuntoa itse. Se tässä häiritsee.

Ap

Hän kuitenkin tarvitsee sinun apua omiin tarpeisiinsa ja hänen vanhetessaan tulee tarvitsemaan vielä enemmän. Olet hänen tytrensä silloin kun hänelle sopii.

Toisilta ihmisiltä puuttuu täysin empatia; koko sanakin on aivan vieras. Usemmiten tämä piirre kuuluu narsisteille.

Se ottaa toooodella päähän kun toinen ei korvaansakaan letkauta kun apua tarvii….

Mutta minkäs teet; et häntä voi muuttaa ❣️

Vierailija
18/22 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
19/22 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä vanhemman tulisi auttaa lastaan jos mahdollista. Ilmeisesti isäsi ei ole vanhempasi.

Vierailija
20/22 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos henkilö kuten mainitsit on juoppo? Eli alkoholisti. Lue kirja virtahepo olohuonessa ymmärrät paremmin häntä.Kirja löytyy kirjastot.Alkoholisit oli sitten tuuri juoppo tai kokopäivä juoppo.On nin itsekäs pitää rahansa itse. Lupaa ummet ja lammet krapulassa.Ne on tyhjiä sana helinää .Se on sairaus ja hoitoon lähtö lähtee hänestä itsestä. Hänen varaan et voi laskea mitään.Itse eli tuuri juopon kanssa 12 vuotta tyhjä lupauksia,kunnes lapseni sano: Jätä tuo jätkä se käytää äiti sinua hyväksi.Heräsin silloin ruususen unesta ja se oli siinä..Uskoin tyhjin lupauksin,peitin salasin ympäristöni,ystäviltäni ja sukuni hänen alkoholin käytön kuin sen, talon ei tuonut rahaa.