Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatko nuorena, kun sitä ajatteli, että elää ikuisesti?

Vierailija
19.02.2022 |

Tai jos ei ajatellut niin, ei tullut kuolema mieleenkään. Mutta nyt 50+ ikäisenä oikeasi ymmärtää että ei ehkä ole kuin 10-20 vuotta elinaikaa enää. Ja aika kuluu äkkiä.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ennoo ikinä ajatellut eläväni ikuisesti. Viidenneltä luokalta lähtien kun alkoi jatkuva kiusaus suhtauduin niin että aina voin tap paa itseni kun elämä menee sietämättömäksi.

Vierailija
22/30 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuollaista ajatellut, mutta ajattelin, että ikä muuttaisi paljon enemmän persoonaa. Että kolmekymppisenä olisi ihan eri arvot ja mielenkiinnon kohteet ja olisi vähän kuin uusi ihminen aina eri iässä. Näin ei sitten ole käynyt kuitenkaan ainakaan yhtään niin paljon kuin kuvittelin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muka on niin hönö ollut, että luullut elävänsä ikuisesti. Olen aina tiennyt, että elämä on todella lyhyt ja ajan kulku kiihtyy vanhetessa. 36 oon nyt ja raihnainen olo sohvan pohjalla. 10 vuotta sitten olin huomattavasti virkeämpi enkä näin kyyninen. Tuntuu helposti, että elämä on nähty.

Vierailija
24/30 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän nykyihminen hyvillä elintavoilla ja riittävällä lihasmassalla menee jopa ysikymppiseksi aika ok.

Tällä viikolla sanomalehdessä oli juttu jossa kerrottiin, että ravinnolla voi saada kymmenen vuotta lisää elinaikaa.

Toki liiallinen alkoholin ja tupakan käyttö ei lupaa terveyttä ja hyvinvointia.

Tunnen alkkiksia jotka elävät yhä ja ikää 80 +

Vierailija
25/30 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä koskaan itseni takia ole murehtinut, mutta se alkoi ahdistamaan jo joskus alle kolmekymppisenä että vanhemmat kuolee joskus. Ovat nyt kuusikymppisiä eivätkä välttämättä elä kauhean vanhoiksi, kun toinen vetää viinaa ja toinen tupakkaa.

Vierailija
26/30 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tuollaista ajatellut, mutta ajattelin, että ikä muuttaisi paljon enemmän persoonaa. Että kolmekymppisenä olisi ihan eri arvot ja mielenkiinnon kohteet ja olisi vähän kuin uusi ihminen aina eri iässä. Näin ei sitten ole käynyt kuitenkaan ainakaan yhtään niin paljon kuin kuvittelin.

Ei tuollaista käy, jos tietää kuka on. Identiteetin etsintä alkaa murrosiässä ja loppuu haudassa.

Yksi voi luoda identiteettinsä perustan jo yläasteella, toinen etsii vielä itseään vanhainkodissa.

Yleisesti kuitenkin: mitä vanhempi ihminen, sitä harvinaisempaa, että hän keikahtaa toiseksi. Paitsi mt-häiriöiset ja Alzheimerin taudin oireiset.

Vierailija
27/30 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo milloinkaan nuin ajatellu/tuntenu

En minäkään. Kyllä meillä kuoli lapsia ihan ala- ja yläkoulussa. Mietti että olisi voinut tapahtua omalle kohdalle myös.

Vierailija
28/30 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän nykyihminen hyvillä elintavoilla ja riittävällä lihasmassalla menee jopa ysikymppiseksi aika ok.

Tällä viikolla sanomalehdessä oli juttu jossa kerrottiin, että ravinnolla voi saada kymmenen vuotta lisää elinaikaa.

Toki liiallinen alkoholin ja tupakan käyttö ei lupaa terveyttä ja hyvinvointia.

Lihasmassa ja lapsenomaisuuden säilytys auttavat myös.

Vierailija
29/30 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan! Joskus 20-30vuotiaana tuntui oikeastaan ettei mikään muutu,kunnes 30vuotiaana rupsahti miltei yhdessä yössä ja vuodetkin alkoivat vieriå nopeammin.

Nyt 41vuotiaana ahdistaa hitosti se fakta, että minulla on noin 30 vuotta aikaa täällä jäljellä.

Vierailija
30/30 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuvitellut että ei kuoltaisi, minä itse, vanhempani, jopa lapseni voivat kuolla. Minun tyttäreni sanoi kolmevuotiaana että hän ymmärtää että miksi kaikki kuolee, siksi että jos ei kuolisi ja koko ajan syntyy lisää, kaikki ei mahtuisi maapallolle. En ymmärrä niitä jotka sanoo että kuvittelevat olevansa kuolemattomia, moni nuori vaan kuvittelee että ei voi kuolla nuorena, tai että kaikki onnettomuudet tapahtuu vaan muille koska ne muut ovat tyhmempiä, ja sitten ovat itse varomattomia ja tapahtuu onnettomuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän