Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen on ihmissuhteessa aina pomo! Sanokaa mitä sanotte...

Vierailija
15.05.2008 |

Laasanen pyrkii tuomaan arkikeskustelun käsitteen naisten seksuaalisesta vallasta yhteiskuntatieteellisen keskustelun kohteeksi. Hänen tavoitteenaan on osoittaa, että naisten seksuaalinen valta on eräs keskeisistä vallan muodoista yhteiskunnassa. Tämä valta siirtää varallisuutta ja muita voimavaroja miehiltä naisille. Miehille naisten seksuaalinen valta aiheuttaa kustannuksia, jotka ilmenevät miesten rooliodotuksen ahtautena ja suorituspakkona.[1]Laasanen esittää, että hallitsemalla miesten seksin saantia naiset voivat vaikuttaa miesten käyttäytymiseen, sillä saadakseen seksiä miesten on maksettava seksistä tavalla tai toisella. Seksi on voimavara, jota nainen voi tarjota tai jonka tarjoamisesta nainen voi pidättäytyä. Tämä näkökulma tuodaan Laasasen mielestä harvoin suoraan esille: naisten seksuaalinen valta vaikuttaa olevan yhteiskunnallinen tabu.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaahan se olisi, jos sitä saisi tai kelpaisi vain yhdestä paikasta - monopolia ei kai vielä ole silläsaralla? Niin kauan aikaa, kun on jalkansa herkästi leväyttäviä naisia ja miehiä, joille kelpaa pimpsa kuin pimpsa, en ole ap:n enkä ko Laasasen(?) kanssa samaa mieltä. Sitten on vielä erikseen miehet, jotka eivät ole niin hirmuisen seksinkipeitä alkuunkaan. Kuka tuo Laasanen vai Lasanen on? Joku seksinnälkäinen tutkijaukkeli?

Vierailija
2/5 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsuudessa traumoja saaneet läheisriippuvaiset ja muut mielenterveysongelmaiset ovatkin aina pomoja. Ei kestetä mitään muuta kuin omia sääntöjä ja ukko pidetään tossun alla. Hirveää, itse en ikinä haluaisi olla moinen akka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on rikkaampi kuin minä. Perustin perheen hänen kanssaan ja kas, eurot lipuvat tililleni tai en anna. Minä pidän huolta sitä vasten myös hänen jälkikasvustaan. ap

Vierailija
4/5 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehet pystyvät vaikuttamaan naisiin puhumalla vakuuttavasti ja paljonOnko se nyt sitten ylivaltaa vai vain eri strategia? Kysyn minä.

Vierailija
5/5 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinhan täällä toistellaan, että "miehen pitää antaa vaimon levätä" "miehen pitää antaa vaimolle omaa aikaa" "miehen pitää tehdä kotitöitä" mutta päinvastoin "saahan nainen jättää kotityöt tekemättä jos haluaa" ja "ei nainen mikään orja ole, jos nukuttaa niin hän saa silloin nukkua"Minusta tuo yksi ketju, jossa nainen oli kilahtanut miehelleen tämän päiväunista, on naisten nykyasennetta kuvaavin pitkään aikaan. Naiselta on sallittua sanoa, että minä ampuisin kuulan miehen kalloon jos yrittäisi kotonaan levätä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä