Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soluasunnot

Vierailija
03.07.2015 |

Soluasuntoon muutto syksyllä, mihin kauheuksiin pitää varautua?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä mihinkään, tai sitten sulta häviää ruuat jääkaapista yms. Joku kämppiksistä saattaa olla kova bilettämään yms.

Vierailija
2/10 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollu monenlaista kämppistä. Ihan eka oli hissukka jota en koskaan oikeestaan edes nähny, nyhjäs huoneessaan. Helppo siis.
Toinen olikin sitten kaikkea muuta ku helppo. Biletti joskus 4-5 kertaa VIIKOSSA, harvemmin sai nukkua kunnolla. Hän myös sai raivareita jos hänen poikaystävänsä erehty sanomaan mulle edes moi.

Sitten tuli joku afrikkalainen, kuunteli jotain rumpumusiikkia täysillä vähän väliä. Hän myös valtasi suihkun joskus pariksikin tunniksi, kerran vaikka sanoin että mulla on väri päässä ja mun pitää päästä sinne puolen tunnin päästä.

Sitten sainkin viimeisen kämppikseni. Se olikin täydellinen, meistä tuli kavereita jo ennen kuin hänen tavaransa olivat paikallaan. Kavereita ollaan vieläkin vaikka noista ajoista on kohta 13 vuotta.

Vierailija
4/10 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän onkin jo aika kattavasti koottu äärimmäiset vaihtoehdot. Varaudu siihen, että joku vaihtaa asuntoa, kun ei tule toimeen sen kanssa, joka tulee asumaan. Parhaassa tapauksessa voit tosiaan saada ikuisen ystävän.

Entiseen aikaan eli vielä 1980-luvulla oli tavallista, että samassa asuntolan huoneessa asui useampia toisilleen vieraita ihmisiä.

Vierailija
5/10 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yksi kämppis halusi pitää paistorasvaansa (samaa) wokkipannussaan koko ajan, sitä ei saanut heittää pois. Se sitten uppopaistoi ruokia viikkokausia samassa rasvassa....yööööök :) 

Yksi oli tosi kovaääninen espanjalainen ja sen mustia karvoja oli kylppäri täynnä. Mukava nainen muuten :) 

sitten oli yksi sottapyttypariskunta. Eivät juuri siivonneet mitään. Lautaset loppui välillä keittiöstä kun olivat jättäneet omaan huoneeseensa likaisina homehtumaan , tiskiallas täynnä ruoan jämiä. - aina. Että ketutti. Oltiin ystäviä jo muuttaessa mutta asuminen ei sujunut..

Noh, mut ylipäätään hyviä muistoja on kämppiksistä, pitää vaan hyväksyä että et ole ainut talossa ja hyväksyä toisen(kin)laiset tavat. Aika aikaansa kutakin eli tuskin se lopun elämän asumisjärjestelyistä on - nauti siis!

Vierailija
6/10 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asuin solussa muutaman vuoden, kämppiksiä oli ehkä 15. Yhtä lukuunottamatta kaikki olivat suht siistejä, eivät varastelleet tai bilettäneet.

Vierailija
7/10 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 vuoden soluasumisajanjaksolla ei tullut yhtään häirikköä vastaan. Rauhassa sai olla.

Vierailija
8/10 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut oikeastaan vaan hyviä kämppiksiä. Aika pitkälle pääsee kun on perus ystävällinen ja siisti. 

Kanattaa varautua kuitenkin seuraaviin asioihin: 

- Muut eivät välttämättä elä samassa rytmissä kuin sinä.

-> Et voi katsoa alkaa imuroimaan aamusta, koska kämppis nukkuu normaalisti 12.

- Muiden siivouskäsitykset eivät ole samat kuin sinun.

-> Joku haluaisi mopata lattiat kahdesti viikosa, jonkin mielestä mopata tarvitsee kerran vuodessa. 

-Yhteisten tavaroiden ostaminen ja sisustus  ovat kompromisseja 

-> et voi oikein vaatia, että tiskiaine on tiettyä brändiä jne. ja asunnob sisustus ei välttämättä kaikilta osin miellytä sinua

- Bileistä jne. täytyy neuvotella etukäteen ( tai ainakin olisi hyvä...) 

- Saatat joutua tappelemaan sähkölaskun maksusta jne. 

Vierailija
9/10 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi vuotta soluissa, yli 20 kämppistä, eikä mitään kauheuksia. Totta kai siitä asenteesta pitää luopua, että kaiken pitää mennä kuten itse haluaa, ja huumoria pitää olla. Mut ne on taitoja joita tarvitsee ihan kaikessa elämässä.

Sain hyviä ystäviä, ollaan toistemme lasten kummeja, nähdään vieläkin, yli kymmenen vuoden jälkeen säännöllisesti. Kun on tutustunut toiseen kun tämä on ihan oma itsensä, omassa kodissaan, ystävyys on alusta asti mutkatonta. 

Suhtaudu sun tuleviin kämppiksiin avoimesti, ota se asenne että ole aloittamassa aintulaatuista ja väliaikaista elämänvaihetta. Opit ratkomaan ristiriitoja, opit tuntemaan ihmisiä aivan eri tavalla kun asut heidän kanssaan, ja opit paljon itsestäsi. Ehdit elämässäsi vielä moneen kertaa olla yksinkin jossain ja järjestellä paikkoja tiptop, mut sellaista usein hyvin hauskaa ja spontaania yhteiselämää voi elää useimmiten vain juuri nuorena ja joustavana.

Vierailija
10/10 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta on lukuisista kämppiksistä ja yleensä ottaen suuria ongelmia ei ilmennyt. 3h solu on parempi vaihtoehto kuin 2h solu... naiset ei ehkä sopeudu soluasumiseen kovin hyvin, vaan haluavat omaan yksiöönsä, joten ongelmien ilmetessä he ehkä muuttavat pian pois

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan