Verta ulosteessa? Mikä sinulla on ollut siihen syynä?
Minulla päällä munatorven tulehdus, joka saanut mahan myös sekaisin. Nyt oli myös hiukan verta ulosteessa. Lääkärin mielestä veri ulosteessa johtuu tulehdustilasta, joka saanut mahan sekaisin. Ehkä sitten näin.... Minulle tosin tehty alle vuosi sitten paksusuolentähystys ja siellä oli kaikki kunnossa. Voikohan oikeasti olla, että verta voi olla ulosteessa sen vuoksi, että maha sekaisin? Ensi monta päivää pientä kovaa pupun papanaa ja sitten tuleekin puoliripulia.
Kommentit (18)
Joskus näen veritahroja vessapaperissa. Mutta se on ennemminkin johtunut jostakin syödystä, mikä on pistänyt mahan sekaisin. Oli se sitten tuhottomasti pikaruokaa, liikaa makeaa, ylipäätään reilusti yli kohtuuden. Kuten vaikka vanukkaat, joita olen joskus pistellyt tusinan päivässä tai 24 mehujääpuikkoa kaupan paketista yhteen pötköön. Hyvää, mutta seuraukset ovat ikäviä.
Arvaus vain, mutta kaiken kuran poistuessa elimistöstä pönttöön sekaan tulee myös mahanestettä, joka polttelee peräaukkoa. Ja se puolestaan aiheuttaa haavaumia ja tulee verta pyyhkiessä.
Minulla ei ole ollut, mutta exmiehellä johtui liiasta alkoholin käytöstä.
Onko sinulla antibiootti munatorven tulehdukseen? Se voi ärsyttää vatsan limakalvoja.
Jos on kirkasta verta, niin syy on yleensä peräpukamissa. Ne eivät välttämättä tunnu ulospäin. Sitä verta voi vuotavista pukamista tulla yllättävän paljon. Voi olla myös haavauma.
Säikähdin kerran, kun pissa oli punaista. Syy löytyi syömistäni punajuurista.
Peräpukamat. Niitä tulee usein raskausaikana, ja voivat sitten vaivata myöhemminkin. Pois eivät lähde.
Vierailija kirjoitti:
Joskus näen veritahroja vessapaperissa. Mutta se on ennemminkin johtunut jostakin syödystä, mikä on pistänyt mahan sekaisin. Oli se sitten tuhottomasti pikaruokaa, liikaa makeaa, ylipäätään reilusti yli kohtuuden. Kuten vaikka vanukkaat, joita olen joskus pistellyt tusinan päivässä tai 24 mehujääpuikkoa kaupan paketista yhteen pötköön. Hyvää, mutta seuraukset ovat ikäviä.
Arvaus vain, mutta kaiken kuran poistuessa elimistöstä pönttöön sekaan tulee myös mahanestettä, joka polttelee peräaukkoa. Ja se puolestaan aiheuttaa haavaumia ja tulee verta pyyhkiessä.
Voisi sanoa, että pahoinpitelet itseäsi. 24 mehujääpuikkoa. Miksi ihmeessä? Ei voi olla noin hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Peräpukamat. Onneksi.
Tätä minäkin veikkaisin ap:lla. Käy ostamassa apteekista Sheriproct voidetta/ suppoja, kokeile auttaako.
Vierailija kirjoitti:
Peräpukamat. Niitä tulee usein raskausaikana, ja voivat sitten vaivata myöhemminkin. Pois eivät lähde.
Leiikauksella saa pois.
No se wcp paperissa oleva veri voi johtua monista eri syistä,
Ja ihmisen on itse vaikea erottaa se, onko itse ulosteessa verta vai ei.
Punainen uloste voi johtua täysin siitä, mitä on syönyt, Jos on syönyt punajuurta tai salaattia jossa punajuurta on, uloste saattaa näyttää veriseltä, Samoin joillakin jopa punaviinin nauttiminen voi näkyä ulosteessa vereltä, Monille ulosteeessa näkyy paprikan ja puolukoiden ja muiden syöminen siten, että ne tulevat sulamttomina ulos, ulosteen mukana.
WC paperissa näkyvä veri on yleensä peräsuolesta tai sen ulopuolelta tulevaa tuoreetta verta.
Ja tuohon syynä peräsuolen haavautumat, peräpukamat tai jokin muu peräsuolen alueen ärsyyntymä-
Ennenkaikkea tule seurata sitä, onko veri kirkasta vaiko tosi tummaa.
Sillä on suuri merkitys, sillä kirkas veri tarkoittaa sitä, että se on peräsuolen lopusta tai sen aluuelta aiheutunut haavutama, tai oireeomista peräpukamisa johtuva tai puhtaasti sen alueen ihoärsytykestä johtuva, etenkin rankan ripulin jälkeen.
Tumma veri tulee aina syvemmältä suolistosta, ja sen ilmentymisen jälkeen, on aina heti otettava yhtys lääkäriin.
pikku nirhama siinä ulkopuolella näyttä verta paperiin, tai pieni peräpukama....itselläni oli melkoista verenvuotoa kun CU äityi pahaksi, hemis tippui 80 tasolle ja verta annettiin sairaalassa 3 pussia, itse en tuota muista, olin senverran huonossa hapessa.
Toki CU oli jo oireillut pitkään aiemmin, ennen sairaalakeikkaa.
Peräaukon haavauma joka silloin tällöin alkaa vuotamaan.
Lääkärin mukaan ei tarvita kuin olematon naarmu ja vuoto on heti reipasta.
Kahdesti tähystetty, mitään ei löytynyt joten tuo on jäänyt todennäköiseksi diagnoosiksi.
Vierailija kirjoitti:
Peräaukosta ei missään nimessä pitäisi tulla ulos hapanta mahanestettä. Jos näin on, kannattaa suunnata sairaalaan ja äkkiä. Huono ruokavalio voi kyllä ärsyttää mekaanisesti suolta, esimerkiksi kovan ulosteen muodossa, mistä voi aiheutua verenvuotoa.
Kuukausi sitten hyväkuntoisella urheilevalla 48v tutulla diagnosoitiin ihan yllättäen suoliston syöpä.
Ihmettelin että mistä edes keksi mennä testiin kun oli ihan hyvässä kunnossa ja terve.
Kerroit itse juuri syyn