Onko taiteilijat useimmiten introvertteja vai ektrovertteja ja milllä perusteella?
Kommentit (28)
Nykyään taidemaailmakin suosii ekstrovertteja verkostoitujia. Oon huomannut, että tästä syystä taidekentällä menestyy aika keskinkertaisia, mutta ajan trendeihin sopivia ja itsensä brändäämisen osaavia tyyppejä. Kaikista luovimmat, lahjakkaimmat ja omaperäisimmät tyypit löytyy yleensä niistä oudoista introverteista, jotka ei tuota skeneä, itsensä brändäämistä ja paskanjauhantaa jaksa vaan mieluummin puuhastelevat yksinään maineesta ja menestyksestä haaveilematta. Toki "poikkeus vahvistaa säännön" eli on myös niitä super lahjakkaita ekstroverttejä ja lahjattomia introvertteja. Esiintyvien taiteilijoiden (teatteri, tanssi, musiikki ym) joukossa varmasti ulospäin suuntautuneempaa väkeä kuin esim. kuvataiteilijoissa ja kirjailijoissa.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään taidemaailmakin suosii ekstrovertteja verkostoitujia. Oon huomannut, että tästä syystä taidekentällä menestyy aika keskinkertaisia, mutta ajan trendeihin sopivia ja itsensä brändäämisen osaavia tyyppejä. Kaikista luovimmat, lahjakkaimmat ja omaperäisimmät tyypit löytyy yleensä niistä oudoista introverteista, jotka ei tuota skeneä, itsensä brändäämistä ja paskanjauhantaa jaksa vaan mieluummin puuhastelevat yksinään maineesta ja menestyksestä haaveilematta. Toki "poikkeus vahvistaa säännön" eli on myös niitä super lahjakkaita ekstroverttejä ja lahjattomia introvertteja. Esiintyvien taiteilijoiden (teatteri, tanssi, musiikki ym) joukossa varmasti ulospäin suuntautuneempaa väkeä kuin esim. kuvataiteilijoissa ja kirjailijoissa.
Näyttelijän työssä tietyt sosiaaliset taidot on melko välttämättömiä. Esiintyminen muiden edessä on tämän taiteenlajin ydin. Tästä seuraa se, että harvinaisia poikkeuksia lukuunottamatta treenikausi on aina niin hauska, että jos muut siitä tietäisivät niin varmaan tehtäisiin laittomaksi tällainen leikkiminen ja pelleuly sekä tyhjän nauraminen...
PS
Korona vei minulta melkein järjen juurikin siksi etten voinut tehdä maailman parasta työtä, joka on myös elämäntapa.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään taidemaailmakin suosii ekstrovertteja verkostoitujia. Oon huomannut, että tästä syystä taidekentällä menestyy aika keskinkertaisia, mutta ajan trendeihin sopivia ja itsensä brändäämisen osaavia tyyppejä. Kaikista luovimmat, lahjakkaimmat ja omaperäisimmät tyypit löytyy yleensä niistä oudoista introverteista, jotka ei tuota skeneä, itsensä brändäämistä ja paskanjauhantaa jaksa vaan mieluummin puuhastelevat yksinään maineesta ja menestyksestä haaveilematta. Toki "poikkeus vahvistaa säännön" eli on myös niitä super lahjakkaita ekstroverttejä ja lahjattomia introvertteja. Esiintyvien taiteilijoiden (teatteri, tanssi, musiikki ym) joukossa varmasti ulospäin suuntautuneempaa väkeä kuin esim. kuvataiteilijoissa ja kirjailijoissa.
Ei tarvitse ”jauhaa paskaa”. Riittää, että tekee paljon työtä ja pitää sovitusta aikataulusta kiinni.
Jopa ilkeä tyyppi voi pärjätä, mutta rappioalkoholisti enää harvemmin. Juuri alkoholin suhteen muutos menneisiin vuosikymmeniin on huomattava.
Kuvataiteilija, elän työlläni
Vierailija kirjoitti:
Nykyään taidemaailmakin suosii ekstrovertteja verkostoitujia. Oon huomannut, että tästä syystä taidekentällä menestyy aika keskinkertaisia, mutta ajan trendeihin sopivia ja itsensä brändäämisen osaavia tyyppejä. Kaikista luovimmat, lahjakkaimmat ja omaperäisimmät tyypit löytyy yleensä niistä oudoista introverteista, jotka ei tuota skeneä, itsensä brändäämistä ja paskanjauhantaa jaksa vaan mieluummin puuhastelevat yksinään maineesta ja menestyksestä haaveilematta. Toki "poikkeus vahvistaa säännön" eli on myös niitä super lahjakkaita ekstroverttejä ja lahjattomia introvertteja. Esiintyvien taiteilijoiden (teatteri, tanssi, musiikki ym) joukossa varmasti ulospäin suuntautuneempaa väkeä kuin esim. kuvataiteilijoissa ja kirjailijoissa.
Kaiikilla on ideoita mutta raakaideoiden toteuttaminen vaaatii ammattitaitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään taidemaailmakin suosii ekstrovertteja verkostoitujia. Oon huomannut, että tästä syystä taidekentällä menestyy aika keskinkertaisia, mutta ajan trendeihin sopivia ja itsensä brändäämisen osaavia tyyppejä. Kaikista luovimmat, lahjakkaimmat ja omaperäisimmät tyypit löytyy yleensä niistä oudoista introverteista, jotka ei tuota skeneä, itsensä brändäämistä ja paskanjauhantaa jaksa vaan mieluummin puuhastelevat yksinään maineesta ja menestyksestä haaveilematta. Toki "poikkeus vahvistaa säännön" eli on myös niitä super lahjakkaita ekstroverttejä ja lahjattomia introvertteja. Esiintyvien taiteilijoiden (teatteri, tanssi, musiikki ym) joukossa varmasti ulospäin suuntautuneempaa väkeä kuin esim. kuvataiteilijoissa ja kirjailijoissa.
Kaiikilla on ideoita mutta raakaideoiden toteuttaminen vaaatii ammattitaitoa.
Esiim mullakin suvussa yksi diplomi inssi ja toinen taideteolisesta valmistnut keksi hienon idean jossa sijoittajina suomen rikkaimpia mutta taisi mennä vaan niiin että ulkomailla idea kaaapattiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään taidemaailmakin suosii ekstrovertteja verkostoitujia. Oon huomannut, että tästä syystä taidekentällä menestyy aika keskinkertaisia, mutta ajan trendeihin sopivia ja itsensä brändäämisen osaavia tyyppejä. Kaikista luovimmat, lahjakkaimmat ja omaperäisimmät tyypit löytyy yleensä niistä oudoista introverteista, jotka ei tuota skeneä, itsensä brändäämistä ja paskanjauhantaa jaksa vaan mieluummin puuhastelevat yksinään maineesta ja menestyksestä haaveilematta. Toki "poikkeus vahvistaa säännön" eli on myös niitä super lahjakkaita ekstroverttejä ja lahjattomia introvertteja. Esiintyvien taiteilijoiden (teatteri, tanssi, musiikki ym) joukossa varmasti ulospäin suuntautuneempaa väkeä kuin esim. kuvataiteilijoissa ja kirjailijoissa.
Kaiikilla on ideoita mutta raakaideoiden toteuttaminen vaaatii ammattitaitoa.
Esiim mullakin suvussa yksi diplomi inssi ja toinen taideteolisesta valmistnut keksi hienon idean jossa sijoittajina suomen rikkaimpia mutta taisi mennä vaan niiin että ulkomailla idea kaaapattiin.
Lehtiartikkkelissa vielä sanottiin jotensakin näin: aalto yliopistoon kuin miten voisi ikinä parhaiten kuvitella meneevänkään että valmistuu korkeakoulusta ja kehittää loisto idean.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään taidemaailmakin suosii ekstrovertteja verkostoitujia. Oon huomannut, että tästä syystä taidekentällä menestyy aika keskinkertaisia, mutta ajan trendeihin sopivia ja itsensä brändäämisen osaavia tyyppejä. Kaikista luovimmat, lahjakkaimmat ja omaperäisimmät tyypit löytyy yleensä niistä oudoista introverteista, jotka ei tuota skeneä, itsensä brändäämistä ja paskanjauhantaa jaksa vaan mieluummin puuhastelevat yksinään maineesta ja menestyksestä haaveilematta. Toki "poikkeus vahvistaa säännön" eli on myös niitä super lahjakkaita ekstroverttejä ja lahjattomia introvertteja. Esiintyvien taiteilijoiden (teatteri, tanssi, musiikki ym) joukossa varmasti ulospäin suuntautuneempaa väkeä kuin esim. kuvataiteilijoissa ja kirjailijoissa.
Näyttelijän työssä tietyt sosiaaliset taidot on melko välttämättömiä. Esiintyminen muiden edessä on tämän taiteenlajin ydin. Tästä seuraa se, että harvinaisia poikkeuksia lukuunottamatta treenikausi on aina niin hauska, että jos muut siitä tietäisivät niin varmaan tehtäisiin laittomaksi tällainen leikkiminen ja pelleuly sekä tyhjän nauraminen...
PS
Korona vei minulta melkein järjen juurikin siksi etten voinut tehdä maailman parasta työtä, joka on myös elämäntapa.
Mitenkä tämä muka liittyy intro- ja ekstovertteihin. Vai yritätkö väittää ettei introverteillä ole sosiaalisia taitoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään taidemaailmakin suosii ekstrovertteja verkostoitujia. Oon huomannut, että tästä syystä taidekentällä menestyy aika keskinkertaisia, mutta ajan trendeihin sopivia ja itsensä brändäämisen osaavia tyyppejä. Kaikista luovimmat, lahjakkaimmat ja omaperäisimmät tyypit löytyy yleensä niistä oudoista introverteista, jotka ei tuota skeneä, itsensä brändäämistä ja paskanjauhantaa jaksa vaan mieluummin puuhastelevat yksinään maineesta ja menestyksestä haaveilematta. Toki "poikkeus vahvistaa säännön" eli on myös niitä super lahjakkaita ekstroverttejä ja lahjattomia introvertteja. Esiintyvien taiteilijoiden (teatteri, tanssi, musiikki ym) joukossa varmasti ulospäin suuntautuneempaa väkeä kuin esim. kuvataiteilijoissa ja kirjailijoissa.
Kaiikilla on ideoita mutta raakaideoiden toteuttaminen vaaatii ammattitaitoa.
Esiim mullakin suvussa yksi diplomi inssi ja toinen taideteolisesta valmistnut keksi hienon idean jossa sijoittajina suomen rikkaimpia mutta taisi mennä vaan niiin että ulkomailla idea kaaapattiin.
Lehtiartikkkelissa vielä sanottiin jotensakin näin: aalto yliopistoon kuin miten voisi ikinä parhaiten kuvitella meneevänkään että valmistuu korkeakoulusta ja kehittää loisto idean.
Toiinen veljeksistä keksii teknisen toteutuksen ja toiinen taiteellisen muotoilun tuotteeelle.
Kaikki taiteilijat on samanlaisia, niinkö? Kysy jotain muuta, kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään taidemaailmakin suosii ekstrovertteja verkostoitujia. Oon huomannut, että tästä syystä taidekentällä menestyy aika keskinkertaisia, mutta ajan trendeihin sopivia ja itsensä brändäämisen osaavia tyyppejä. Kaikista luovimmat, lahjakkaimmat ja omaperäisimmät tyypit löytyy yleensä niistä oudoista introverteista, jotka ei tuota skeneä, itsensä brändäämistä ja paskanjauhantaa jaksa vaan mieluummin puuhastelevat yksinään maineesta ja menestyksestä haaveilematta. Toki "poikkeus vahvistaa säännön" eli on myös niitä super lahjakkaita ekstroverttejä ja lahjattomia introvertteja. Esiintyvien taiteilijoiden (teatteri, tanssi, musiikki ym) joukossa varmasti ulospäin suuntautuneempaa väkeä kuin esim. kuvataiteilijoissa ja kirjailijoissa.
Kaiikilla on ideoita mutta raakaideoiden toteuttaminen vaaatii ammattitaitoa.
Esiim mullakin suvussa yksi diplomi inssi ja toinen taideteolisesta valmistnut keksi hienon idean jossa sijoittajina suomen rikkaimpia mutta taisi mennä vaan niiin että ulkomailla idea kaaapattiin.
Lehtiartikkkelissa vielä sanottiin jotensakin näin: aalto yliopistoon kuin miten voisi ikinä parhaiten kuvitella meneevänkään että valmistuu korkeakoulusta ja kehittää loisto idean.
Toiinen veljeksistä keksii teknisen toteutuksen ja toiinen taiteellisen muotoilun tuotteeelle.
Tuossa oli siiis kyse miljardiluokan keksinnöstä jossa oli suomen rikkaimpia ihmisiä sijoiittajina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään taidemaailmakin suosii ekstrovertteja verkostoitujia. Oon huomannut, että tästä syystä taidekentällä menestyy aika keskinkertaisia, mutta ajan trendeihin sopivia ja itsensä brändäämisen osaavia tyyppejä. Kaikista luovimmat, lahjakkaimmat ja omaperäisimmät tyypit löytyy yleensä niistä oudoista introverteista, jotka ei tuota skeneä, itsensä brändäämistä ja paskanjauhantaa jaksa vaan mieluummin puuhastelevat yksinään maineesta ja menestyksestä haaveilematta. Toki "poikkeus vahvistaa säännön" eli on myös niitä super lahjakkaita ekstroverttejä ja lahjattomia introvertteja. Esiintyvien taiteilijoiden (teatteri, tanssi, musiikki ym) joukossa varmasti ulospäin suuntautuneempaa väkeä kuin esim. kuvataiteilijoissa ja kirjailijoissa.
Kaiikilla on ideoita mutta raakaideoiden toteuttaminen vaaatii ammattitaitoa.
Esiim mullakin suvussa yksi diplomi inssi ja toinen taideteolisesta valmistnut keksi hienon idean jossa sijoittajina suomen rikkaimpia mutta taisi mennä vaan niiin että ulkomailla idea kaaapattiin.
Lehtiartikkkelissa vielä sanottiin jotensakin näin: aalto yliopistoon kuin miten voisi ikinä parhaiten kuvitella meneevänkään että valmistuu korkeakoulusta ja kehittää loisto idean.
Toiinen veljeksistä keksii teknisen toteutuksen ja toiinen taiteellisen muotoilun tuotteeelle.
Tuossa oli siiis kyse miljardiluokan keksinnöstä jossa oli suomen rikkaimpia ihmisiä sijoiittajina.
Markkinoiintitaidoissa oli puutetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään taidemaailmakin suosii ekstrovertteja verkostoitujia. Oon huomannut, että tästä syystä taidekentällä menestyy aika keskinkertaisia, mutta ajan trendeihin sopivia ja itsensä brändäämisen osaavia tyyppejä. Kaikista luovimmat, lahjakkaimmat ja omaperäisimmät tyypit löytyy yleensä niistä oudoista introverteista, jotka ei tuota skeneä, itsensä brändäämistä ja paskanjauhantaa jaksa vaan mieluummin puuhastelevat yksinään maineesta ja menestyksestä haaveilematta. Toki "poikkeus vahvistaa säännön" eli on myös niitä super lahjakkaita ekstroverttejä ja lahjattomia introvertteja. Esiintyvien taiteilijoiden (teatteri, tanssi, musiikki ym) joukossa varmasti ulospäin suuntautuneempaa väkeä kuin esim. kuvataiteilijoissa ja kirjailijoissa.
Kaiikilla on ideoita mutta raakaideoiden toteuttaminen vaaatii ammattitaitoa.
Esiim mullakin suvussa yksi diplomi inssi ja toinen taideteolisesta valmistnut keksi hienon idean jossa sijoittajina suomen rikkaimpia mutta taisi mennä vaan niiin että ulkomailla idea kaaapattiin.
Lehtiartikkkelissa vielä sanottiin jotensakin näin: aalto yliopistoon kuin miten voisi ikinä parhaiten kuvitella meneevänkään että valmistuu korkeakoulusta ja kehittää loisto idean.
Toiinen veljeksistä keksii teknisen toteutuksen ja toiinen taiteellisen muotoilun tuotteeelle.
Tuossa oli siiis kyse miljardiluokan keksinnöstä jossa oli suomen rikkaimpia ihmisiä sijoiittajina.
Liittyykö tämä jollain lailla avauksen aiheeseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään taidemaailmakin suosii ekstrovertteja verkostoitujia. Oon huomannut, että tästä syystä taidekentällä menestyy aika keskinkertaisia, mutta ajan trendeihin sopivia ja itsensä brändäämisen osaavia tyyppejä. Kaikista luovimmat, lahjakkaimmat ja omaperäisimmät tyypit löytyy yleensä niistä oudoista introverteista, jotka ei tuota skeneä, itsensä brändäämistä ja paskanjauhantaa jaksa vaan mieluummin puuhastelevat yksinään maineesta ja menestyksestä haaveilematta. Toki "poikkeus vahvistaa säännön" eli on myös niitä super lahjakkaita ekstroverttejä ja lahjattomia introvertteja. Esiintyvien taiteilijoiden (teatteri, tanssi, musiikki ym) joukossa varmasti ulospäin suuntautuneempaa väkeä kuin esim. kuvataiteilijoissa ja kirjailijoissa.
Näyttelijän työssä tietyt sosiaaliset taidot on melko välttämättömiä. Esiintyminen muiden edessä on tämän taiteenlajin ydin. Tästä seuraa se, että harvinaisia poikkeuksia lukuunottamatta treenikausi on aina niin hauska, että jos muut siitä tietäisivät niin varmaan tehtäisiin laittomaksi tällainen leikkiminen ja pelleuly sekä tyhjän nauraminen...
PS
Korona vei minulta melkein järjen juurikin siksi etten voinut tehdä maailman parasta työtä, joka on myös elämäntapa.
Mitenkä tämä muka liittyy intro- ja ekstovertteihin. Vai yritätkö väittää ettei introverteillä ole sosiaalisia taitoja?
En käsittäkseni sellaista yritä. Vedätkö siviilissäkin yhtä nopeasti muiden sanomiset loukkauksiksi?
Hyvät taiteilijat ennen ja nyt ovat introverttejä. Verkostoituminen ja itsensä esille tuominen vain suosii ekstroverttejä, mikä ei nosta taiteen laatua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään taidemaailmakin suosii ekstrovertteja verkostoitujia. Oon huomannut, että tästä syystä taidekentällä menestyy aika keskinkertaisia, mutta ajan trendeihin sopivia ja itsensä brändäämisen osaavia tyyppejä. Kaikista luovimmat, lahjakkaimmat ja omaperäisimmät tyypit löytyy yleensä niistä oudoista introverteista, jotka ei tuota skeneä, itsensä brändäämistä ja paskanjauhantaa jaksa vaan mieluummin puuhastelevat yksinään maineesta ja menestyksestä haaveilematta. Toki "poikkeus vahvistaa säännön" eli on myös niitä super lahjakkaita ekstroverttejä ja lahjattomia introvertteja. Esiintyvien taiteilijoiden (teatteri, tanssi, musiikki ym) joukossa varmasti ulospäin suuntautuneempaa väkeä kuin esim. kuvataiteilijoissa ja kirjailijoissa.
Näyttelijän työssä tietyt sosiaaliset taidot on melko välttämättömiä. Esiintyminen muiden edessä on tämän taiteenlajin ydin. Tästä seuraa se, että harvinaisia poikkeuksia lukuunottamatta treenikausi on aina niin hauska, että jos muut siitä tietäisivät niin varmaan tehtäisiin laittomaksi tällainen leikkiminen ja pelleuly sekä tyhjän nauraminen...
PS
Korona vei minulta melkein järjen juurikin siksi etten voinut tehdä maailman parasta työtä, joka on myös elämäntapa.
Mitenkä tämä muka liittyy intro- ja ekstovertteihin. Vai yritätkö väittää ettei introverteillä ole sosiaalisia taitoja?
En käsittäkseni sellaista yritä. Vedätkö siviilissäkin yhtä nopeasti muiden sanomiset loukkauksiksi?
No sittenhän viestisi ei liittynyt aiheeseen mitenkään. Turhaa jaarittelua.
Illusio taiteilijoista ekstrovertiaaalisina tulee varmaan monesti siinä että esiintymistilanteessa osoittaa sitä. Mutta totuus on se varmaan että miten ympäristöä havainnoi. Eli se mikä tulee ulos on vaiin paljon havaintoja, ajattelutyötä taustallla.
Sanoisin, että taiteilija on yleensä aikamoinen sekasikiö, jota on vaikea laittaa yhteen lokeroon. Ekstro- ja introverttiys on mielestäni keinotekoinen jaottelu, koska useimmat ihmiset on jotain siltä väliltä. Kukapa ei vaihtelevasti kaipaisi niin seuraa kuin omaa aikaakin?
Itse olen taiteilija ja tarvitsen yhtä paljon yksinäisyyttä kuin seuraakin. Jos olisin vaan seurassa, en saisi tarpeeksi tilaa ajatuksille. Jos olisin erakko, menettäisin kosketuksen materiaaliini ja katoisin omiin pikku kuvitelmiini.
Tätä on vähän vaikea sanoittaa, mutta mulla se menee siis niin, että seurassa kerrytän havaintoja ja laajennan perspektiiviä ja sitten yksinäisyydessä teen tästä kaikesta eräänlaisen yhteenvedon, kun saan tietynlaisen etäisyyden.
Vierailija kirjoitti:
Hyvät taiteilijat ennen ja nyt ovat introverttejä. Verkostoituminen ja itsensä esille tuominen vain suosii ekstroverttejä, mikä ei nosta taiteen laatua.
Höpö, höpö. Instagram-suosio ei ole mikään taiteen mittari. Eivätkä kaikki taiteilijat ole olleet vain introverttejä millään aikakaudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään taidemaailmakin suosii ekstrovertteja verkostoitujia. Oon huomannut, että tästä syystä taidekentällä menestyy aika keskinkertaisia, mutta ajan trendeihin sopivia ja itsensä brändäämisen osaavia tyyppejä. Kaikista luovimmat, lahjakkaimmat ja omaperäisimmät tyypit löytyy yleensä niistä oudoista introverteista, jotka ei tuota skeneä, itsensä brändäämistä ja paskanjauhantaa jaksa vaan mieluummin puuhastelevat yksinään maineesta ja menestyksestä haaveilematta. Toki "poikkeus vahvistaa säännön" eli on myös niitä super lahjakkaita ekstroverttejä ja lahjattomia introvertteja. Esiintyvien taiteilijoiden (teatteri, tanssi, musiikki ym) joukossa varmasti ulospäin suuntautuneempaa väkeä kuin esim. kuvataiteilijoissa ja kirjailijoissa.
Näyttelijän työssä tietyt sosiaaliset taidot on melko välttämättömiä. Esiintyminen muiden edessä on tämän taiteenlajin ydin. Tästä seuraa se, että harvinaisia poikkeuksia lukuunottamatta treenikausi on aina niin hauska, että jos muut siitä tietäisivät niin varmaan tehtäisiin laittomaksi tällainen leikkiminen ja pelleuly sekä tyhjän nauraminen...
PS
Korona vei minulta melkein järjen juurikin siksi etten voinut tehdä maailman parasta työtä, joka on myös elämäntapa.
Mitenkä tämä muka liittyy intro- ja ekstovertteihin. Vai yritätkö väittää ettei introverteillä ole sosiaalisia taitoja?
En käsittäkseni sellaista yritä. Vedätkö siviilissäkin yhtä nopeasti muiden sanomiset loukkauksiksi?
No sittenhän viestisi ei liittynyt aiheeseen mitenkään. Turhaa jaarittelua.
Sulla vaikuttaa olevan mahtavat sosiaaliset taidot ;)
Riippuu varmaan taiteen lajistakin.