Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiusallinen tilanne liittyen miehen sisareen

Vierailija
02.07.2015 |

Olemme miehen kanssa eräässä harrastusryhmässä, missä on tullut uusia tuttavuuksia. Yksi vähän vanhempi on kotoisin samalta paikkakunnalta kuin mies ja kun kuuli sukunimen, niin alkoi innokkaasti kysyä onko X mieheni sisar. Onhan hän. Ovat olleet ilmeisesti kouluaikana aika hyviä kavereita ja tämä uusi tuttu alkoi innoissaan kysyä, että mitä X:lle kuuluu ja mitä hän touhuaa. Totuus on aika surullinen. X on vaihtanut miehiä tiuhaan, lapsia usealle miehelle (+huostaanottoja), menettänyt työnsä juomisen takia ym. ikäviä asioita tosi paljon, eikä anna auttaa itseään, vaan syyttelee kaikesta muita. Saimme vaihdettua puheenaihetta jollain verukkeella, mutta uskon, että noita kysymyksiä tulee vielä. En oikein tiedä mitä tuohon vastaisi, sillä en haluaisi X:n asioita levitellä ja en haluaisi tuolle koulukaverille näitä ikäviä asioita kertoa. Pelkään myös, että pyytää vielä yhteystietoja. Mitenkähän tässä tulisi toimia? En halua edes tässä kaikkea kertoa, mutta X on suoraan sanottuna rappiolla ja todella itsepäinen. 

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanotte vaan että hyvää kuuluu ja löytyy vaikka fb niin voi itse kysellä lisää henk.kohtaisesti

Vierailija
2/17 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voit sanoa, että ollaan oltu viime aikoina niin vähän tekemisissä ettei osaa sen kumempaa sanoa...

Tai jos pyytää yht.tietoja, niin voitte sanoa että on niin tarkka tiedoistaan, että on toivonut ettei niitä jaeltaisi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että sellainen samanlainen räväkkä oman tiensä kulkija hän on kuin ennenkin.

Vierailija
4/17 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin me jotain ympäripyöreet vastattiin että "asuu Turussa ja on kolme laseta" (paikkakunta ja lasten lkm muutettu) ja ei ole tullu nyt lähiaikoina soiteltua ja sitten vaihdettiin puheenaihetta. 

Vierailija
5/17 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot miten asiat oikeasti on. mitä te siinä menetätte jos puhutte totta. ihme raukkamaisuutta taas.

Vierailija
6/17 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että se on WT! Ja muista huutaa tuo WEETEE!

Vierailija
7/17 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että lapsia paljon ja antanu persettään kaikille.

Vierailija
8/17 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää kuuluu, asuu paikassa y, lapsia on x määrä, tällä hetkellä etsii uusia töitä kun on tämä taloustilanne sellainen ettei kaikille riitä... Miksei vanha koulukaveri saisi ottaa miehesi siskoon yhteyttä halutessaan? Voithan aina pyytää tyypin yhteystiedot ja sanoa, että annat ne miehesi sisarelle ja iän voi sitten itse päättää haluaako ottaa yhteyttä. Jos hän siis haluaa yhteyden sisareen.

Vierailija
9/17 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, kiitos neuvoista. Jotenkin tuossa hämmentyi ja kun se kysely oli niin innokasta, että olisi tuntunut pahalta vastata, että ei oikein hyvää kuulu. 

Vierailija
10/17 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sille siltikin kuuluu hyvää vaikka se ei harrastakaan sitä samaa pitsin nypäystä mitä te harrstatte.

Vierailija
11/17 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs teidän kuuluu toisen asioita kertoa, ottaisi yhteyttä henkilöön itse ja kyselisi kuulumisia, eiköhän ne tiedot facesta löydy. 

Vierailija
12/17 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vain että ette ole niin paljoa tekemisissä että tietäisit tarkemmin ja vaihdat puheenaihetta. Ei ne utelut ja kyselyt välttämättä ole vilpittömiä tai ne ystävyyssuhteet olleet niin vahvoja mitä annetaan ymmärtää. Ihmisten uteliaisuus ja pahansuopuus on valitettavasti ehtymätön luonnonvara. Älä nyt ainakaan ala avautua tuntemattomalle ihmiselle jonkun muun asioista.

Vierailija
13/17 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusallisia tilanteita. Mä inhoan kaikenlaista juoruilua etenkin koska joskus nämä ystävällismieliset kyselyt voivat ollakin sitä, että on kuultu jotain juoruja ja tahdotaan lisätietoja. 

Luultavasti itse vastaisin ympäripyöreästi, mitäpä sillä, kiirettä pitää lasten kanssa jne. ja kysyisin tahtooko kyselijä lähettää terveisiä ja/tai antaa yhteystiensa jotta häneen päin ollaan yhteydessä. 

Vierailija
14/17 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ongelmaa tuossa on? Keksit niitä ympäripyöreitä fraaseja valmiiksi jos se vielä kyselee. Et tiedä/muista missä on töissä, viihtyy nykyisellä paikkakunnalla, lapsiperheen elämää jne. Ja sitten voit sanoa aivan suoraan: "Ei oikeastaan minulle kuulu kertoa hänen kuulumisiaan toisille. Mutta voin kertoa sinulta terveisiä jos haluat!"

Vierailija
15/17 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ihmiset kyllä tietää tuollaiset asiat. Oli varmaan kuullut huhuja, joten halusi udella lisää. Voitte sanoa: "Hei, kun me ei tunneta sua niin ymmärrät varmaan, että ei nyt X:n asioista haluta sulle tarkemmin kertoa. Jos olet hyvä ystävä ollut, niin voit ottaa häneen varmaan itse vaikka Fb yhteyttä."

Vierailija
16/17 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin, kun mulla meni todella huonosti ja entisen kotikaupungin tutut alkoivat kysellä läheisiltäni, että mitä minulle kuuluu, niin olin todella iloinen, että he sanoivat vain, että ihan hyvin menee ja muuta ympäripyöreää. Samat kyselijät olisivat alkaneet urakalla juoruilemaan, jos olisivat kuulleet todellisesta elämäntilanteestani. Eikä sellaiset asiat heille kuulukaan.
Joten mikset vain mainitse niistä positiivisista asioista (esim. lapsista, jätä huostaanotto-jutut kertomatta) ja muuten vaan keksi jotain ympäripyöreää, mistä ei voi päätellä todellisuutta. Häpeä ei auta miehesi sisarta tuossa tilanteessa yhtään.

Vierailija
17/17 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Noin taidetaan tehdä. Kyllä minä uskon, että tuo kysymys oli vilpitön, sillä kyse ei ole enää ihan nuorista, X on asunut jo pitkään toisella puolella Suomea ja se oli enemmänkin sellainen ilahtunut ja hämmästynyt "onko X sinun sisko". 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme