Muita, joilla vaikeuksia löytää tyynyä?
Mulla pitää olla tosi korkea tyyny, että pää pysyy suorassa. Käytin pari sellaista kovaa muotoiltua vaahtomuovityynyä, mutta ne olivat aika lyhytikäisiä (painuivat eivätkä enää tukeneet tarpeeksi). Mulla oli Tempur-tyyny, mutta se oli liian litteä (oikeastaan se oli ostettu miehelleni, jolle se oli kuitenkin liian korkea). Joskus oli vesityyny, ja olipa hirssiakanatyynykin. Nyt mulla on ollut untuvatyyny, joka on kuitenkin liian matala! Pihinä ostin halvemman, keskikorkean. No, voin antaa sen lapselleni, ei haittaa. Nyt kotiin saapui Joutsenen korkea ja napakka tyyny. Jos se ei ole hyvä, en enää tiedä, mitä teen. Maksoikin melkein 100 e.
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Googlaa Tampereen Vaahtomuovi. Itsellä sama juttu, nyt on yksi vanha tyyny joka toimii vielä. Tutki tyynyjä ja vaahtoja.
No, kokeillaan nyt tämä uusin ensin. Mutta käännyn sitten Tampereen vaahtomuovin puoleen, jos tämäkään ei ole hyvä!
ap
Mäki oon joskus tilannu tyynyjä netistä, vaikka niissä lukee korkea tyyny, niin ei ne kummiskaan oo tarpeeks korkeita
Mä löysin ikeasta vaahtomuovityynyn, joka on kova ja tukee niskaa hyvin eikä jää lättänäksi. Ei kyllä ole liian korkea. Liian korkeassahan leuka painuu rintaan?
Tyynyn idea on täyttää hyvin kolo, mikä tulee pään ja hartioiden väliin esim. kyljellään ja siihen sellainen kova vaahtomuovityyny on paras.
Ne tyynyt pitää kokeilla, ennen ostamista, etenkin jos on niska-tai hartiaseudun vaivoja, jolloin tyynyllä on todellakin merkitystä.
Ja sekin pitäisi ottaa huomioon, että nukkuuko yleensä kyljellään vai selällää enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Mäki oon joskus tilannu tyynyjä netistä, vaikka niissä lukee korkea tyyny, niin ei ne kummiskaan oo tarpeeks korkeita
Mä luin tästä tyynystä, että sopii leveäharteisille miehille. No, en oo mies, mutta leveähartiainen kyllä. Että josko tästä olisi johonkin. Toivotaan.
Ap
Tempur-tyynyjäkin on monen mallisia. Palautin yhden Tempur-tyynyn, koska se oli minulle liian korkea, mutta sain tilalle matalamman tyynyn, joka on minulle sopiva. Nyt viimeksi ostin Finlaysonin tyynyn, johon olen myös ollut tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Mä löysin ikeasta vaahtomuovityynyn, joka on kova ja tukee niskaa hyvin eikä jää lättänäksi. Ei kyllä ole liian korkea. Liian korkeassahan leuka painuu rintaan?
Tyynyn idea on täyttää hyvin kolo, mikä tulee pään ja hartioiden väliin esim. kyljellään ja siihen sellainen kova vaahtomuovityyny on paras.
Se juuri, että pitäisi tukea pään ja hartioiden väliin jäävää koloa. Harva tukee. Ne anatomisesti muotoillut olivat hyviä. Litistyivät vain sen verran nopeasti, että kolmatta en enää hankkinut.
Ap
Minulla on. On kokeiltu tempurit ja terveystyynyt. Ei löydy sopivaa. Nukun kyljelläni ja vatsallani että en tiedä mikä olisi sopiva.
2 tyynyä päällekkäin tai niin monta että tulee tarpeeksi korkea
Vierailija kirjoitti:
Ne tyynyt pitää kokeilla, ennen ostamista, etenkin jos on niska-tai hartiaseudun vaivoja, jolloin tyynyllä on todellakin merkitystä.
Ja sekin pitäisi ottaa huomioon, että nukkuuko yleensä kyljellään vai selällää enemmän.
Eipä ole oikein paikkoja, jossa kokeilla erilaisia tyynyjä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luin tästä tyynystä, että sopii leveäharteisille miehille. No, en oo mies, mutta leveähartiainen kyllä. Että josko tästä olisi johonkin. Toivotaan.
Ap
Joo toivotaan että on hyvä🙂
Sama ongelma! Olen siis leveäharteinen ja tarvin korkean tyynyn.
Ratkaisuja: 2 tyynyä päällekkä, joista alempi on sellainen vauvan nuhakiilatyyny, jonka asennan niin että se viettää niskasta päälakeen päin. Näin ylempi tyyny ei valu pois (kuten käy jos laittaa kaksi tavallista tyynyä päällekkäin).
Toinen hyvä on Jyskin tempur ombracio kopio. Valtavan paksu. Joskin vähän littaantui. Tää on siis se ”tähden” muotoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se juuri, että pitäisi tukea pään ja hartioiden väliin jäävää koloa. Harva tukee. Ne anatomisesti muotoillut olivat hyviä. Litistyivät vain sen verran nopeasti, että kolmatta en enää hankkinut.
Ap
Ikean anatomisesti muotoiltu vaahtomuovityyny ei mulla litisty. Siis meinaat, että litistyy pysyvästi!? Että ei vain silloin, kun isket siihen pääsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tyynyjen valmistajien pitäisi herätä (ja patjan). Tarvittaisi memoryfoamia joka on jäykkää, joskus valmistettu sellaisia tyynyjä kun yhden olen nähnyt. 10cm etupuolen pyörylä, keskellä päälle koloa ja takana 8cm pyöryläaalto. 10cm hiukan painuu, mutta niska ja hartia on oikeassa asennossa.
Joutsenen tyyny on minusta paras vaikken välitä korkeista tyynyistä. Ihanan muovailtava ja pehmoinen. Selvä ero halvempiin jyskin untuvatyynyihin.
Mulla on tämä ja täyttää oikein hyvin kolon, joka jää pään ja hartioiden väliin.
Kaksi eri korkeutta siis, niin, että voit valita niskan alle just sen korkeamman puolen.
Jos liian korkea, voit kääntää tyynyn ja ottaa niskan alle sen matalamman puolen.
Eikä litisty! On ollu käytössä jo kauan.
https://www.ikea.com/fi/fi/p/rosenskaerm-ergotyyny-kylki-selkaenukkujal…
Tässä yksi ratkaisu:
Kapea jäykkä niskatyyny siihen niskan koloon (maksaa kympin)
https://jysk.fi/makuuhuone/tyynyt/erikoistyynyt/plus/tyyny-wellpur-torp…
Ja sitten tuon alle ohut tyyny koko matkale. Eli sun pää lepää ohuella tyynyllä ja tuo kapea pötkö tungetaan niskan koloon. Toimii!
Mulla on 3 "ylimäärästä" tyynyä sängyssä ku nukun, yks pitää olla siinä vieres, toisesta pidän kiinni, ja kolmas pitää olla jos laitan sen polvienväliin 🙂
Googlaa Tampereen Vaahtomuovi. Itsellä sama juttu, nyt on yksi vanha tyyny joka toimii vielä. Tutki tyynyjä ja vaahtoja.