Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni mielestä on omituista ja jopa hölmöä että minä en tiedä

Vierailija
16.02.2022 |

Paljonko meidän perheen sähkölasku on? Ei myöskään mitään hajua vesi- ja puhelinlaskuista.

Mies maksaa meidän perheessä kaikki laskut, minä hoidan muita asioita.

Juu kyllä mies on joskus maininnut että sähkönhinta on noussut tai että kilpailuttaa liittymät, mutta ei minua niin hirveästi se kiinnosta.

En edes tietäisi minkä firman liittymä mulla on jos se ei lukisi puhelimessa.

Onko tämä mielestänne omituista ja hölmöä?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On todellakin. Naiivit ihmiset eivät välitä mistään ja se on todella outoa. Järki käteen siellä.

Mitä se mies sitten välittää lapsistaan ja niiden terveellisistä ruuista? Ei mitään! Tai niiden talvivaatteista tai harrastuksista? Ei mitään. Miten voit noin yksipuolisesti kirjoittaa? Naiivi olet itse!

Vierailija
22/24 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aloittajalle kävisi kylmät ja mies kuolisi, olisi se kova koulu oppia tietämään, mitä kaikki kulutus maksaa asumisessa jne.  Toivottavasti on sitten rahaa maksaa ne laskut, koska niiden tulo ei lopu, jos mies kuukahtaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On omituista. Aikuisen ihmisen tulisi ymmärtää talousasioita.

Mitä ymmärtämistä sähkö- ja puhelinlaskun maksamisessa on?

Juu osaisin kyllä maksaa laskut ja kilpailuttaa liittymät mutta kun mies hoitaa ne niin minun ei tarvi.

Ap

Anteeksi jo valmiiksi, itse olen yksineläjä ja olen aina joutunut huolehtimaan 'kaikenmaailman' asioista talon, auton, kodinkoneiden, vesiputkien, sähköjohtojen jne....tietenkään en itse pysty niitä hoitamaan, mutta kuitenkin on ollut tiedettävä, kehen milloinkin ottaa yhteyttä. Nämä ihmiset, jotka sanovat, että vaimo/mies hoitaa, niin entä sitten, kun toinen yllättäen menehtyykin? Kaiken järkytyksen keskellä joutuu hoitamaan nekin asiat, jotka vaimo/mies on hoitanut. Edelleen on arki hoidettava, taloa, autoa, sähköä, vettä, laskuja, lasten koulua, harrastuksia ym ym. Sen verran olisi hyvä seurata, mitä toisen/perheen töihin ja velvollisuuksiin kuuluu vaikkei itse tekisikään niitä. Ettei vaan kaikki tule yllätyksenä.

Kyllähän AP tietää, että mies sähkölaskun kilpailutuksen ja laskujen maksun hoitaa. Hän on varmasti myös oikein kykenevä sen hoitamaan itse, jos tarvitsisi. Kotitöiden jakamisessa on juuri se ilo, että molempien ei tarvitse olla joka kuukausi kaikista yksityiskohdista tietoisia. Tietenkin parasta olisi, että oleelliset perheen sopimukset olisi jossain sovitussa paikassa tallessa, että tarvittaessa kumpikin niihin pääsee tarvittaessa käsiksi.

Vierailija
24/24 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai niitä muista tai ei kiinnosta kun siipeilee ja loisii miehen rahoilla

Ei tarvi olla tousen rahoilla eläjä, meillä on kaikkinrahat yhteisiä ollut jo yli 50 v. Osaamme molemmat tehdä kaikkia kotihommia ja maksaa laskuja ja rempata ja huoltaa autoa yms.

Meillä yleensä maksaa laskut se, joka sattuu menemään verkkopankkiin, kun laskuja on tullut.

Kumpikin tietää tarkalleen kaikkien laskujen summat ja osaa pitää huolta raha-asioista.

Mies tekee niitä hommia, jotka hän osaa vähän paremmin ja minä taas niit, jotka minö osaan paremmin.

En ymärrä yhtään, sinun, minun yms asioita, vaan avioliitossa pitäisi olla kaikki meidän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä