Paljonko teillä jää rahaa säästöön kuukausitasolla?
- .ikä työ/ammatti?
- mikä koulutus?
- paljonko bruttopalkka?
- paljonko jää nettona eli verojen jälkeen?
- paljonko jää rahaa säästöön kaikkien menojen jälkeen?
Kommentit (116)
Eläkeläinen 65v
Netto 1850 €
Säästöön 500€
Brutto 3900, netto 2700. Säästöön 1500 euroa kuussa
M28
aika turha kuulustelu, mitä noilla tiedoilla kukaan tekee ??? Ihan turhia kysymyksiä.........
51v. Järjestelmäasiantuntija.
KTM/ekonomi.
4300
2800
0 euroa. Usein miinuksella.
DI 56 v
brutto 5600
netto 3600
Sijoituksiin ja säästöön menee noin 1500 euroa kuukaudessa.
Ja olen eri mieltä niiden kanssa, jotka sanovat, että Suomessa ei työnteolla rikastu. Upporikkaaksi ei pääse ilman hyvää onnea, mutta olen itse lähtenyt nollasta liikkeelle (opiskelin opintotuella ja -lainalla ilman vanhempien taloudellista tukea) ja olen tähän mennessä kerännyt lähes puolen miljoonan euron omaisuuden ihan palkkatuloilla ja niistä tehtyjen sijoitusten tuotoilla. Perintöjä en ole saanut, palkkani on ollut korkeintaan DI:n mediaanitasoa ja sijoitustenkin tuotot ihan normaaleja.
38v. alanvaihtaja, markkinointi
AMK-tutkintoja 2, lisäksi maisteriopintoja
Brutto 3200e
Netto 2300e
Säästöön 800-1000e kuussa
Asun yksin, ei autoa, lemmikkejä pari kappaletta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhuuseläkkeellä, sinkku.
Brutto 1900 e
Netto 1500 e
Säästöön n. 500 e.
Järkyttävän kokoiset eläkkeet Suomessa. Tuo 1900 e on enemmän kuin palkkani.
Mikä järkyttää ?
76 vuotias eläkeläinen
Brutto 2400
Netto 1800
Työura 43 vuotta teollisuus duunari
ikä työ/ammatti? 54 v/ Kustannusala
- mikä koulutus? Peruskoulu
- paljonko bruttopalkka? 3493
- paljonko jää nettona eli verojen jälkeen? 2470
- paljonko jää rahaa säästöön kaikkien menojen jälkeen? 1000
Vierailija kirjoitti:
Tällaiset gallupit on vähän yhtä tyhjän kanssa kun vertailussa ei oteta huomioon perhekokoa tai ylipäätään sitä, onko perheessä palkansaajia yksi vai useampia. Jos nettona saa 2000 €, ei siitä oikein kukaan voi laittaa 1000 € säästöön ellei joku toinenkin ole maksamassa henkilön pakollisia kuluja.
Yllättää, ettei joku ole kiinnostunut bruttopalkastaan. Olen huomannut palkanlaskijana sen, että monetkaan eivät katso koskaan sitä palkkalaskelmaa, eivät ole koskaan käyneet katsomassa verkkopalkkalaskelmaansa. Tuli juuri esiin itselläni töissä, että eräs luuli hänen bruttopalkkansa olevan n. 6800/kk vaikka se oli n. 5300. En ymmärrä ettei kiinnosta mutta jos on toinenkin tienaava ja tilillä on aina rahaa eikä sitä saldoa tarvitse katsoa niin kai se on sitten niin.
Miksei voisi. Kysyttiin palkkaa, ei muita tuloja, vaikka palkka olisi 0 euroa kuussa niin silti voi hyvinkin laittaa säästöön isojakin summia.
45
peruskoulu
Brutto 5500 €
Nettto 3700 €
Säästöön noin 2500 € kuukaudessa.
Yksin asuva työeläkeläinen, säännöllisesti noin 30 % eläkkeestä joka kuukausi. Mukavasti elän, en edes pihtaile, mutta en myöskään tuhlaa.
Lukuja en tälle kateuspalstalle laita.
En edes keksittyjä, kuten niin moni yllä.
Termi säästäminen ei ole ketjussa kaikille tuttu. Asuntolainan kuukausilyhennys ei ole säästämistä, se on lainan lyhentämistä ja sitä kautta nettovarallisuuden kasvattamista.
- 42 v, controller
- tradenomi
- brutto 3600 € / netto 2500 € / pääomatuloja vuodessa n. 600 €
- Säästöön jää reilu 1000 € / kk ja ne menee rahastoihin tai osakkeisiin
30 v. hanketyöntekijä, FM
Bruttopalkka 3000, nettona 2200.
Pakolliset menot n. 1000 e.
Säästötilille laitan kuukausittain n. 300 e, voisi laittaa enemmänkin, jos hummailisi vähemmän.
45
ammattikoulu
4800
3200
1700 säästöön, enemmänkin jos pitää alkaa sniiduilemaan