Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykoterapeutin ns unelma-asiakkaat? Aika haastava otsikointi, IL

Vierailija
16.02.2022 |

https://www.iltalehti.fi/mielijamasennus/a/08d8048d-1252-4dee-8dae-9294…

Maksumuurin takana, mutta jäi kiinnostamaan, eikö kaikki vuorovaikutuksen tilanteet ole sitä käsiteltävää aineistoa?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksava asiakas, Kelan maksama 

Vierailija
2/18 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä kiinnostaa sinua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuroottiset ovat hyviä asiakkaita. Neuroosi on mahdollista parantaa psykoterapiassa ja yleensä neurootikot itse kärsivät oireistaan niin paljon, että tekevät kovasti töistä psykoterapiassa. Neurootikot ovat myös keskimääräistä älykkäämpiä.

Psykoterapeutti tuntee aina tyyytystä pystyessään auttamaan asiakastaan. Asiakas osaa myös olla kiitollinen, toisin kuin monet varsinaiset mielenterveysongelmaiset.

Vierailija
4/18 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on huvittanut suuresti seurata elitistisen psykoterapian kehitystä. Ei riitä, että asiakkaiksi hamutaan helpot, mukamasentuneet rikkaat, vaan nyt ollaan alettu ”coachata” pärjääviä ihmisiä vielä pärjäävämmiksi. Ei saatana. Psykoterapia on _hoitomuoto_, mutta Suomessa se on rikkaiden pelleilykenttä - ei mitään muuta.

Vierailija
5/18 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku referoida, millainen on unelma-asiakas ja millainen on inhokki?

Vierailija
6/18 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on huvittanut suuresti seurata elitistisen psykoterapian kehitystä. Ei riitä, että asiakkaiksi hamutaan helpot, mukamasentuneet rikkaat, vaan nyt ollaan alettu ”coachata” pärjääviä ihmisiä vielä pärjäävämmiksi. Ei saatana. Psykoterapia on _hoitomuoto_, mutta Suomessa se on rikkaiden pelleilykenttä - ei mitään muuta.

Huomannut saman! Esimerkiksi Jyväskylässä psykoterapeutit mainostaa kovasti coachausta! Onhan se nyt helpompaa rahaa kuin oikeasti avun tarpeessa olevat 😅

Vierailija
7/18 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että psykoterapiassa kaikki ovat hyväksyttyjä mut ei kai sitten. On ns hyvät ja huonot ihmiset otsikon perusteella, juttua en ole lukenut mutta otsikko on törkeä.

Vierailija
8/18 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi että psykoterapiassa kaikki ovat hyväksyttyjä mut ei kai sitten. On ns hyvät ja huonot ihmiset otsikon perusteella, juttua en ole lukenut mutta otsikko on törkeä.

Siis psykoterapeutit ovat yksityisiä toimijoita, kyllä he mielellään valitsevat helpot asiakkaat/rahat. Joku tuolla jo mainitsikin ns ”coachauksen” jolla asiakaspiiri saadaan yhä elitistisemmäksi ja ”terveemmäksi” - samoin tietysti maksukyky paranee. Piiri pieni pyörii, rikkaat ja pärjäävät siinä hyörii.

Vierailija
9/18 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiko joku millaista se artikkelin psykoterapian parempi väki olikaan?

Vierailija
10/18 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa se, että persoonallisuushäiriöiden yksilöterapia ei ole kovin tuloksellista. Ainakaan terapia ei riitä tyypillisessä kolmessa vuodessa kuin ehkä saattamaan prosessia käyntiin, ei siis missään tapauksessa muuttamaan vaikeasti lukkiutunutta, pakko-oireista, vainoharhaista yms. ihmistä luottavaiseksi, kiitolliseksi ja persoonalta kypsäksi.

Paykoterapiasta annetaan nykyään myös kuvaa kuin se olisi jokin taikasauva. Jos näin homma menee, se on feikattua paranemista, mitä monet toki harrastavat myös terapeutin mieliksi.

Todellisten kipukohtien ja menetysten työstö on hidasta puuhaa ja vaatii myös asiakkaan nöyryyttä ongelmiensa edessä. Ei onnistu ollenkaan kaikilta eikä liity älyyn mitenkään.

Vierailija
11/18 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia ovat psykoterapeuttien mielestä "huonommat" asiakkaat? Ne, jotka eivät ole psykoterapeuttien lellikkejä ja suosikkeja. "Unelma-asiakkaita."

Luulevatko psykoterapeutit, etteivät potilaat heidän negatiivisia tunteitaan muka aisti tai huomaa? Pitävätkö psykoterapeutit potilaitaan tyhminä? Tietenkin huomaa. Ja se tekee kipeää. 

Vierailija
12/18 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia ovat psykoterapeuttien mielestä "huonommat" asiakkaat? Ne, jotka eivät ole psykoterapeuttien lellikkejä ja suosikkeja. "Unelma-asiakkaita."

Luulevatko psykoterapeutit, etteivät potilaat heidän negatiivisia tunteitaan muka aisti tai huomaa? Pitävätkö psykoterapeutit potilaitaan tyhminä? Tietenkin huomaa. Ja se tekee kipeää. 

Pahinta mahdollista hallaahan tuottaa tällainen luokittelu. Se alleviivaa jo ennestääkin vaikeaa traumaa - minä en kelvannut maailmassa, mutta enpä kelpaa edes terapiassa! Jee! (Rahat toki kelpaa.)

Vierailija
13/18 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos psykoterapeutilla on negatiivisia tunteita ja asenteita potilastaan kohtaan, en ihmettele jos psykoterapia ei tuota tulosta. 

Vierailija
14/18 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt viitti. Joka ikisellä suomalaisella on varaa maksaa psykoterapiat 1krt/vko ihan omasta kukkarostaan.

Vierailija
15/18 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos psykoterapeutilla on negatiivisia tunteita ja asenteita potilastaan kohtaan, en ihmettele jos psykoterapia ei tuota tulosta. 

Jokaisella terapeutilla on työnohjaaja ja ammattitaitoa käsitellä potilaiden aiheuttamat tunteet. Jos ei siihen pysty, ei ole riittävän pätevä terapeutiksi.

Vierailija
16/18 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt viitti. Joka ikisellä suomalaisella on varaa maksaa psykoterapiat 1krt/vko ihan omasta kukkarostaan.

Eri: minulla ei kyllä todellakaan ole! Mitäköhän oikein edes ajattelit tuolla. Olen mt-ongelmista kuntoutustuella, ja saan 800 euroa kuussa. Terapia yksityisellä maksaisi n 100 €/45 min - kuukaudessa se olisi puolet tuloistani!

Vierailija
17/18 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri: minulla ei kyllä todellakaan ole! Mitäköhän oikein edes ajattelit tuolla. Olen mt-ongelmista kuntoutustuella, ja saan 800 euroa kuussa. Terapia yksityisellä maksaisi n 100 €/45 min - kuukaudessa se olisi puolet tuloistani!

Tämä! Ja kerro nyt vielä ettet saa terapiaa, tai ainakin sinne on jumalaton jono koska ”coachaus” ja eliitin etulyöntiasema!

Vierailija
18/18 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä taas! Minun ongelmani on vahvasti ollut suorittaminen ja miellyttäminen, joiden vuoksi olen palanut loppuun kerta toisensa jälkeen. En todellakaan halua lukea tällaisa juttuja, jossa ammattiauttajatkin kertovat suosikkipotilaidensa piirteistä! Tämä jos jokin lannistaa lopullisesti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme