Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 43-vuotiaan ikä jo este uuden työpaikan saamisessa?

Vierailija
16.02.2022 |

Minulla on akateeminen loppututkinto ja pitkä alan työkokemus. Otin joitakin vuosia sitten riskin ja irtisanouduin vakityöstä siirtyäkseni mielenkiintoiseen mutta määräaikaiseen työhön, joka loppui 6 kk sitten. Olen aiemmin, siis vuosien varrella saanut paljon haastettelukutsuja ja tullut valituksi työhön useamman kerran. Nyt ei mitään, ei yhtään mitään. Voiko johtua iästä? Vaikka meidän alalla ihmiset tekee monesti 67-vuotiaiksikin töitä eli olisi yli 20 vuotta uraa jäljellä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain uuden työpaikan ja eläkeviran 46 -vuotiaana. Senkin jälkeen meille rekrytty lukuisia minua vanhempia työntekijöitä. 

Vierailija
2/9 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi toki riippua iästäkin, vaikka yleensä ikäsyrjintä alkaa hieman myöhemmin. Osaathan varmasti hakea kokemustasi vastaavia töitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain uuden työpaikan ja eläkeviran 46 -vuotiaana. Senkin jälkeen meille rekrytty lukuisia minua vanhempia työntekijöitä. 

On huomattava ero, haetko töitä töissä olellassasi vai työttömänä. 43 vuotta ei ole mikään ikä, jos on tekemässä urasiirtoa ylöspäin, mutta työttämänä se alkaa jo jarruttaa. Mutta totta kai tuossa iässä voi saada ja moni saakin työtä. 

Vierailija
4/9 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin. Etenkin jos oot nainen, niin reilu 4-kymppinenhän on nykyään parasta työntekijämateriaalia. Ei jää enää äitiyslomille, mutta on vielä nuorimmasta päästä niistä, jotka ei saa enää lapsia. 

Vierailija
5/9 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan mulle ollut 50-v sain vakityön, jossa aion olla eläkeikään, jos edes suurinpiirtein tällaisena työ pysyy. Olen hyvä työssäni.

Ja on tuonne tullut joku mua vanhempikin.

Vierailija
6/9 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee täytyeen tässä työpaikassa kesällä muistaakseni 5 vuotta ja täytän tänä vuonna 47. Ihan normaalin hakuprosessin kautta tulin valituksi. Toki siis olin vuoden nuorempi, ehkä se oli ratkaiseva ero...

Vierailija
7/9 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae ulkomaille .Saksa, Sveitsi. Kielet oppii pian.Virallinen kieli on englanti.

Vierailija
8/9 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On huomattava ero, haetko töitä töissä olellassasi vai työttömänä. 43 vuotta ei ole mikään ikä, jos on tekemässä urasiirtoa ylöspäin, mutta työttämänä se alkaa jo jarruttaa. Mutta totta kai tuossa iässä voi saada ja moni saakin työtä. 

Jep jos olet töissä niin ikä ei ole sellainen este. Työttömänä 40 vuotta alkaa jo vaikuttaa siihen ettei saa töitä.

Vierailija
9/9 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin akateeminen ja kattava työkokemus meiltä ja muualta. Täytän 53 ja työhaastatteluja ollut tänä vuonna toistakymmentä. Haastattelut ja määrä eivät ole mikään automaatio, usein myös sisäinen hakija valitaan.

Toki olen erittäin aktiivinen työnhakija. Viime vuonna viimeksi valtion hommissa. Ja ulkomailta löytyy kyllä. En jaksaisi muuttaa enää mutta jos jotain niin ehdottomasti. Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän