Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näkyykö kohdun ultrauksessa myös kohdunkaula?

Vierailija
30.06.2015 |

Olin tänään gynekologilla ensimmäistä kertaa ihan perustarkastuksessa. Gyne ultrasi emättimen kautta kohdun ja munasarjat. Papa-kokeesta ei ollut mitään puhetta, eikä sitä ole ikinä multa otettu. Osuikohan myös kohdunkaula tuohon ultraukseen, että gyne olisi nähnyt, jos siinä olisi ollut jotain muutosta? Kaikki oli kuulemma ok, mutta jäin vaan itse vähän miettimään tuota. En tajunnut kysyä tuosta erikseen ja oon aika kova murehtimaan ja märehtimään asioita! :D en siis epäile mitään syöpää tms, mutta mietin.
Kiitos vastauksesta, jos joku tietää!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 12:54"]Joo, näin ajattelinkin. Mutta jos ei ultrassa näkynyt mitään poikkeavaa, niin gyne ei varmaan nähnyt syytä papaan. Olen siis vasta parikymppinen.
Kiitos :)
[/quote]
Ultra ei näytä, jos on poikkeavuuksia.

Vierailija
2/5 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyy ultrassa, mutta ei se papa koetta korvaa, solutason muutokset ei ultraäänellä tietenkään näy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, näin ajattelinkin. Mutta jos ei ultrassa näkynyt mitään poikkeavaa, niin gyne ei varmaan nähnyt syytä papaan. Olen siis vasta parikymppinen.
Kiitos :)

Vierailija
4/5 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä alkavia solumuutoksia ei näe silmällä, ne näkee vain mikroskoopilla. Kohdunkaulassa näkyy sitten jo isot polyypit kun ei ole käyty Papassa ajoissa.

Papakokeeseen.

Vierailija
5/5 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis solutason muutokset EI näy ultrassa. Jos solumuutoksia olisikin, ei gyne pysty ultran perusteella sanomaan otetaanko papa vai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi