KELAn yksityisen hoidon tuki ei tullut tänään!
Olen yksityinen perhepäivähoitaja. Kelan yksityisen hoidon tuki maksetaan aina viimeinen päivä. Vanhemmat maksavat omaa maksuosuuttaan milloin sattuu, myöhässä, karhuttuna, liian vähän kerrallaan, joten olen laittanut kaikki laskut menemään automaattisesti viimeisenä päivänä. Tiedän, että silloin ainakin tilillä on rahaa, kun noiden vanhempien maksamiseen ei voi luottaa.
Nyt sitä rahaa ei ole tullut ja se on TODELLA merkittävä summa rahaa, 474 euroa per lapsi, eli melkein 1900 euroa. Tilillä oli sen verran rahaa, että etukäteen vahvistetut maksut lähtivät sieltä, mutta jäljelle jäi 18 euroa! Tilillä pitäisi siis olla melkein 2000 euroa, mutta saldo näyttää 18 euroa. Huomenna pitäisi lähteä lomalle.
Olen jonossa KELAn puhelinpalveluun.
Onko nyt pankkiyhteyksissä jotain häikkää? Apua!
Kommentit (16)
Ilmeisesti kelan maksuissa jotain häikkää? Mullakaan ei näy tilillä kotihoidontukea, vaikka kelan asiointipalvelussa näkyy maksettuna...
Oari kaveria fb:ssä valitteli ettei ole kotihoidontuki tullut. Oisko joku myöhästyminen yleisesti tänään?
Katsoitko Kelan omilta sivuilta?
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 08:06"]
Heinäkuussa ei makseta tukia. Eihän sulla ole niitä lapsia hoidossa, joista saat tuet.
[/quote]
Ensinnäkin nyt on kesäkuu ja tuet maksetaan jälkikäteen, eli tänään piti tulla kesäkuun tuet. Saan tuet myös heinäkuussa lomani ajalta normaalisti.
..jonotan..
ap
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 08:10"]
Oari kaveria fb:ssä valitteli ettei ole kotihoidontuki tullut. Oisko joku myöhästyminen yleisesti tänään? Katsoitko Kelan omilta sivuilta?
[/quote]
Katsoin Kelan sivuilta, en löytänyt mitään häiriötiedotetta. Olen edelleen jonossa puhelinpalveluun.
ap
Voi ei! Mullekaan ei ole tullut! Todella kiva juttu.
Op pankkiin oli ainakin kotihoidontuki tullut.
Toisessa ketjussa valitellaan ettei palkkoja ole tullut eli todennäköisesti pankissa vika, ei Kelassa.
Mulle oli tullut kyllä. Kuulostaisi Nordealaiselta häiriöltä?
Kelasta vastattiin. Heiltä maksut lähteneet normaalisti. Ei ole tietoa, miksei tuet näy tilillä.
Pankit eivät ole vielä auki. Missä ne rahat ovat? Jossain bittiavaruudessa?
Että ottaa nyt päähän ja lujaa. Kiva fiilis lähteä lomalle, kun tilillä olevilla rahoilla pääsee just ja just bussilla lentokentälle!
ap
Ap, kai Sinulla on säästöjä. AV:lla kaikilla on vähintään 50K€ säästötilit. Silti kysellään aina lapsilisän maksupäiviä ja panikoidaan, jos kodinhoitotuki on päivän myöhässä. LOL!
Normi-ihminen vetää tässä kohtaa Visan tai Mastercardin esiin tai saa puolisolta "käteistä".
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 08:24"]
Ap, kai Sinulla on säästöjä. AV:lla kaikilla on vähintään 50K€ säästötilit. Silti kysellään aina lapsilisän maksupäiviä ja panikoidaan, jos kodinhoitotuki on päivän myöhässä. LOL! Normi-ihminen vetää tässä kohtaa Visan tai Mastercardin esiin tai saa puolisolta "käteistä".
[/quote]
No on tottakai säästöjä, mutta olemme tehneet itsellemme rajoituksia säästötileiltä nostamiseen, jotta ne myös pysyisivät siellä. Meillä on säästöt lähinnä rahastoissa ja yhdellä säästötilillä. Rahastoista ei noin vain nosteta yhtään mitään ja säästötililtä voi nostaa vain tietyn määrän vuodessa maksutta. En haluaisi käyttää yhtä maksutonta nostoa tämän (pankin?) virheen takia. Tilillä piti olla nyt lähemmäs pari tuhatta euroa ja se on lomabudjetissa aika iso raha.
Meillä on luottokortti.
Ei me nälkään kuolla, mutten todellakaan halua vetää käyttörahoja mistään rahastoista tai luottokorteilta muiden virheiden takia.
ap
KA-CHING! Rahat kilahtivat tilille. Huh.
Hengitys tasaantuu. Toivottavasti muutkin saavat palkkansa ja tukensa.
Hyvää lomaa itselleni!
ap
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 08:38"]
KA-CHING! Rahat kilahtivat tilille. Huh.
Hengitys tasaantuu. Toivottavasti muutkin saavat palkkansa ja tukensa.
Hyvää lomaa itselleni!
ap
[/quote]
:)
Heinäkuussa ei makseta tukia. Eihän sulla ole niitä lapsia hoidossa, joista saat tuet.