Miksi vähävarainen ei saisi kannattaa Kokoomusta?
Mikä sitä estäisi?
Itse olen Kokoomuksen kannattaja, vaikka olen vähävarainen.
Asun vuokralla kaupungin omistamassa vuokra-asunnossa, saan toimeentulotukea ja sosiaalitoimi avustaa vuokranmaksussa. Olen myös häpeäkseni joutunut käymään ruokajonossa.
En silti katso, että se on oikeistopolitiikan tai Kokoomuksen syy, syy on minussa itsessäni, että olen päästänyt tilanteeni tähän pisteeseen. Miksi olen nyt tässä tilanteessa, en enempää halua avata.
Tavoitteensa on kyllä vielä opiskella ja työllistyä tuottoisaan ammattiin, se on haave ja tavoite sekä suhteellisen vauras elämä ja tulevaisuus.
Uskon Kokoomuksen ajaman ideologian tämän mahdollistavan ja kannatan vapautta ja omaehtoisuutta.
Köyhäkin voi olla kokoomuslainen.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Moni äänestää kokomuusta, koska haluaa kuvitella olevansa ”voittajien joukossa”,vaikka todellisuus on aivan toinen. Köyhän ja työttömän asema on muutenkin kamala ja on vaikea käsittää, miksi joku haluaa vielä toimia itseään vastaan äänestämällä pahimpia köyhien vihaajia.
Meillä on nyt sosialistihallitus ja ansiosidonnaisesta leikattiin rajusti. Työehtosopimusten yleissitovuuskin historiallisesti murrettiin juuri nykyisen hallituksen aikana, siihen ei ole porvarihallitukset pystyneet vaikka heidän mukaista politiikkaa olisikin.
Saahan sitä toki olla masokisti ja köyhänä äänestää kokoomusta. Tykkäähän ne jotkut hullut siitäkin että niitä ruoskitaan.
Ystävä sanoo, tunteneensa itsensä hienompien joukkoon kokoomusta äänestämällä.Se on pienestä kii....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni äänestää kokomuusta, koska haluaa kuvitella olevansa ”voittajien joukossa”,vaikka todellisuus on aivan toinen. Köyhän ja työttömän asema on muutenkin kamala ja on vaikea käsittää, miksi joku haluaa vielä toimia itseään vastaan äänestämällä pahimpia köyhien vihaajia.
Meillä on nyt sosialistihallitus ja ansiosidonnaisesta leikattiin rajusti. Työehtosopimusten yleissitovuuskin historiallisesti murrettiin juuri nykyisen hallituksen aikana, siihen ei ole porvarihallitukset pystyneet vaikka heidän mukaista politiikkaa olisikin.
Demarit ja vasemmisto ne vasta köyhiä kyykyttävätkin.
Kokoomus kyykyttää sitä köyhintä ryhmää siivoojat-vaksit-kuskit-hoitajat, työttömillä paremmat tulot, eikä he joudu näiden kokoomuksen ajamien kilpailutusten uhreiksi.
Miten SDP ajaa köyhien asiaa, ottamalla lisää velkaa lapsiemme maksettavaksi. SDP on korruptoitunut ja tunkkainen puolue. Samaa sontaa vuodesta toiseen. Suomeen tarvitaan kunnon työpaikkoja ja kunnon palkka ihmisille. Verot alas, että ihmiset saavat elintasoa. Lusmuilijat töihin. Maailman hyysääminen lopetetaan ja huolehditaan vain suomalaisten veronmaksajien palveluista.
Vierailija kirjoitti:
Tavoitteesi ovat oikeat. Ero on siinä, että vasemmisto ei kannusta sinua saavuttamaan tavoitteitasi, mutta oikeisto kannustaa. Vasemmiston edun mukaista on, että mahdollisimman moni eläisi tukien varassa.
Mutta näyttäisi että Kokoomus on kärkkäimpien joukossa ajamassa köyhät lumihankeen ja leipäjonoon, eikä välitä tippaakaan, koska kyllähän kaikille töitä on..
Vierailija kirjoitti:
Miten SDP ajaa köyhien asiaa, ottamalla lisää velkaa lapsiemme maksettavaksi. SDP on korruptoitunut ja tunkkainen puolue. Samaa sontaa vuodesta toiseen. Suomeen tarvitaan kunnon työpaikkoja ja kunnon palkka ihmisille. Verot alas, että ihmiset saavat elintasoa. Lusmuilijat töihin. Maailman hyysääminen lopetetaan ja huolehditaan vain suomalaisten veronmaksajien palveluista.
Meinaatko, että Kokoomus tekee nuo asiat? Röhöhöhöh.
[img]https://i.gifer.com/origin/c0/c0b8cc93a829ab2847d0625cc2904bcf_w200.gif…]
Aika monen puolueen ellei kaikkien äänestäminen on "kuin ampuisi itseään jalkaan". Inhimillistä maailmaa etsitään. Joskus se lähtee ihmisten asenteesta että inhimillisyys saavutetaan.