Miksi vähävarainen ei saisi kannattaa Kokoomusta?
Mikä sitä estäisi?
Itse olen Kokoomuksen kannattaja, vaikka olen vähävarainen.
Asun vuokralla kaupungin omistamassa vuokra-asunnossa, saan toimeentulotukea ja sosiaalitoimi avustaa vuokranmaksussa. Olen myös häpeäkseni joutunut käymään ruokajonossa.
En silti katso, että se on oikeistopolitiikan tai Kokoomuksen syy, syy on minussa itsessäni, että olen päästänyt tilanteeni tähän pisteeseen. Miksi olen nyt tässä tilanteessa, en enempää halua avata.
Tavoitteensa on kyllä vielä opiskella ja työllistyä tuottoisaan ammattiin, se on haave ja tavoite sekä suhteellisen vauras elämä ja tulevaisuus.
Uskon Kokoomuksen ajaman ideologian tämän mahdollistavan ja kannatan vapautta ja omaehtoisuutta.
Köyhäkin voi olla kokoomuslainen.
Kommentit (29)
Vasemmistoliitto ja demarit heikentävät vähävaraisen osaa ja kähmivät rahaa itselleen siinä kuin kokoomuslaisetkin.
Voit ihan rauhassa äänestää ketä tahdot.
Saahan sitä kannattaa ketä haluaa, mutta kokoomuslaiset eivät ole mitenkään erityisen tykästyneitä köyhiin. Heille on tosi ok,että äänestät heitä, mutta olet varmaan huomannut että he eivät aja asiaasi.
Saat toki äänestää mutta en suosittele.
Tavoitteesi ovat oikeat. Ero on siinä, että vasemmisto ei kannusta sinua saavuttamaan tavoitteitasi, mutta oikeisto kannustaa. Vasemmiston edun mukaista on, että mahdollisimman moni eläisi tukien varassa.
Olettaen, että Kokoomuksen ajama työllisyyspolitiikka toimii ja lisää työllisyyttä, niin tietysti se on myös vähävaraisen edun mukaista politiikkaa.
saathan sä kokoómusta äänestää. mutta muista myös, että vaikka ei ole kokoomuksen politiikan syy, että tarvitset noita palveluja (kaupungin vuokra-asuntoa, toimeentulotukea, asumistukea ja vaikka haaveilet opiskelusta todennäköisesti jotain opintotukea nauttien ja ilman kymppitonnin lukukausimaksuja) niin kokoomus vastustaa noiden palvelujen antamista ja haluaa poistaa ne. Siis ihan riippumatta siitä, kenen syy niiden tarve on, tai tarviiko joku - niitä ei tule olemaan, jos kokoomus saa tahtonsa läpi.
Tärkein ainesosa kokoomuslaisuudessa on mielestäni kunnossa oleva itsetunto. Siihen voi yltää köyhäkin.
Vierailija kirjoitti:
Olettaen, että Kokoomuksen ajama työllisyyspolitiikka toimii ja lisää työllisyyttä, niin tietysti se on myös vähävaraisen edun mukaista politiikkaa.
niin, jos noin voisi olettaa. Mutta koska se ei missään päin maailmaa tai historiaa ole toiminut, niin olettaminen on aika hataralla pohjalla.
Saa sitä kannattaa ketä haluaa niin kuin äänestääkin. Tuntuu vain tyhmältä jos köyhä kannattaa puoluetta joka ajaa vain hyvätuloisten asemaa. Silti vapaa maa.
Itsekin olen kaikilla mittareilla vähä varainen ja silti äänestän kokoomusta ja ihan sen takia kun olen sitä mieltä että ihmisten pitäisi itse ottaa vastuu omasta elämästä ja omista valinnoista.
Vierailija kirjoitti:
Saa sitä kannattaa ketä haluaa niin kuin äänestääkin. Tuntuu vain tyhmältä jos köyhä kannattaa puoluetta joka ajaa vain hyvätuloisten asemaa. Silti vapaa maa.
On vasemmistolaista ajattelua asetella ihmisiä vastakkain tuolla tavalla. Kokoomuslainen etsii pieni- ja hyvätuloisten kollaboraatiota, josta hyötyvät molemmat.
Saa kannattaa, mutta ei se nyt niin hirveän järkevää ole.
Siinäpä se syy, miksi olet köyhä.
Jos Kokoomus saisi vapaat kädet, jokainen työkyvytön ja eläkeläinen upotettaisiin itämereen. Tilanteesi on vähän sama kuin j u u t a l a i n e n äänestäisi n a t s i a.
Jos on niin tyhmä, että nauttii ampuessaan itseään nilkkaan niin toki saa kannattaa!
Riippumatta siitä, mitä puoluetta äänestätte, niin muistakaa valita OIKEUDENMUKAINEN ja VASTUULLINEN HENKILÖ.
- Harkitseva on parempi kuin supliikki.
- Teot kertovat enemmän kuin sanat. (Ovatko teot yhteiseksi hyväksi vai onko ollut oma napa edelleä.)
- Katso, millaisia päätöksiä on kannattanut aikaisemmin.
- Perustelut kertovat ihmisen arvomaailmasta paljon enemmän kuin vaalikoneen vaihtoehtojen klikkaaminen.
OTTAKAA SELVÄÄ, millainen henkilö oikeasti on.
Moni äänestää kokomuusta, koska haluaa kuvitella olevansa ”voittajien joukossa”,vaikka todellisuus on aivan toinen. Köyhän ja työttömän asema on muutenkin kamala ja on vaikea käsittää, miksi joku haluaa vielä toimia itseään vastaan äänestämällä pahimpia köyhien vihaajia.
Koska köyhän pitää olla katkera kommunisti ja ajaa 1200L Ladalla mutkaista tietä näkymättömiin, nostella tukia ja irvistellä omillaan toimeen tuleville. Iankaikkisesti.
Olen myös vähävarainen mutta vasemmisto ei aja enää etujani.
En voi äänestää niitä kun ne haluavat tuhota uskonnollisuuden ja kirkon ja vihreät luonnon pk-seudulta.
Pakko äänestää oikeistopuolueita, sillä haluan säilyttää kodin, uskonnon ja isänmaan.
Ihan perustellusti valitsen linjasi