En ole varma, olenko lapsellinen
Tuntuuko muista koskaan, että sinua painostetaan olemaan kuin muut? Tai ehkä se tapahtuu vahingossa, koska vallitseva ajatus on, että sinä itse haluat täsmälleen samoja asioita muiden kanssa. Ketä nämä "muut" edes ovat? Tuntuu, että he ovat kaikkialla ja eivät missään, mutta ovat markkinoineet asiansa hyvin. Pitäisi olla paljon rahaa, unelmien opiskelupaikka ja työ, miesystävä, jonka kanssa maksetaan puoliksi valkoisella sisustettua taloa. Pitäisi matkustella paljon, mieluiten maailman ympäri, hypätä laskuvarjohyppy ja ostella merkkivaatteita.
On ahdistavaa, kun ei haluakaan niitä asioita. Pääpiirteet voivat olla samansuuntaisia: työ, taloudellinen vakaus ja ehkä perhe. Mutta miksi ei voi olla onnellinen tässä ja nyt? Miksi ei voi ajatella sitä, mitä on eikä sitä, mitä ei ole? Vaikka olisi pohjalla, niin aina on toivoa. Siihen pystyy kuka tahansa tarttumaan, jos haluaa. Mutta sitä ei hyväksytä, sinun on haluttava lokki-valaisin keittiöön ja lentoliput Dubaihin.
Tässä hedonistisuudessa ei edes ole mitään järkeä. Paitsi rahavirtojen kannalta, kun saadaan ihmiset tarvitsemaan sitä, mitä he eivä tarvitse. Miten tämän kaiken keskellä pystyy tekemään mitään hyödyllistä? Mikä enää edes on hyödyllistä? Kuuluisin kai jonnekin luostariin, pois täältä.
Kommentit (3)
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 00:50"]
Tuntui joskus, mutta sitten lakkasin täysin välittämästä siitä, ja nyt olen aivan erilainen kuin nämä mysteeriset "muut"
N33
[/quote]
Erilaisuus on raskasta.
Tervetuloa hereillä, mulla oli sama ajattelusessio vähän ennen ylä-astetta ja tipuin aika matalalle elämässä, kun en pysynyt muiden mukana. Olet aivan oikeilla linjoilla, mutta jäniksen kolo on syvempi. En anna valmiita vastauksia, koska parasta mun kokemuksen mukaan on avartaminen ja itse oivaltaminen. Elä, opi, tunne, koe! Mikä tuntuu parhaalta, mene sinne. Minä lähdin vasemmalle kohti punaista tulevaisuutta vastakohdan kautta. Viisikulmaa kaulassa ja voin vain ihmetellä miksi ihmiset eivät opi virheistä- Sanoin sen jo viisi vuotta ja sanon sen taas. Suomen tulevaisuus on ranska.
Tuntui joskus, mutta sitten lakkasin täysin välittämästä siitä, ja nyt olen aivan erilainen kuin nämä mysteeriset "muut"
N33