Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni pääsee yliopistoon ekalla yrittämällä?

Vierailija
29.06.2015 |

Onko mitän prosenttilukuja missään?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain yliopistoon aivan mielijohteesta, en käynyt mitään preppauskursseja enkä ehtinyt kunnolla lukeakaan, silti pääsin ekalla sisään. Kun hain jatko-opintolupaa, mulle sanottiin, että tuskin pääsen, mutta pääsin sinnekin ekalla yrittämällä.

Eli aina kannattaa hakea ja tehdä parhaansa riipumatta siitä mitä muut sanovat tai mitä tilastot ovat.

Vierailija
2/9 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi tietää itsehän en ole koskaan edes yrittänyt ja meitä on monia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mihin haet.

Vierailija
4/9 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, ettei oo mitään mahiksia päästä. Kirjotin perus M:n paperit ja luokanopettajaksi sekä psykologiaa olen hakenut, enkä ole päässyt. Onko se vaan niin, että L:n ylioppilaat pääsevät noihin halutuimpiin aloihin?

Vierailija
5/9 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsin ekalla yrittämällä ja ilman tenttejä erillishaussa AMK:n papereilla. :) itsekin ihmettelin miten helposti kävi. Samoin olen päässyt YAMK:n pelkällä haukka ja aikoinaan yo-pohjaista opisotutkintoa suoritamaa, pelikllä papereilla. Ainoastaan AMK:n tutkintoa täydentämään hakiessa jouduin käymään tentissä. Sinne en päässyt ekalla kertaa.

Vierailija
6/9 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsin, oikikseen. Tiedekunnan sivuilla oli ainakin silloin tilasto, muistaakseni tyyliin 20% pääsi ekalla kerralla. Jos et päässyt, älä luovuta - tiedän tyttöjä jotka pääsi oikikseen 4. ja 5., ja tänä vuonna ennätys 6. tai 7. kerralla.

Vierailija
7/9 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:27"]

Tuntuu, ettei oo mitään mahiksia päästä. Kirjotin perus M:n paperit ja luokanopettajaksi sekä psykologiaa olen hakenut, enkä ole päässyt. Onko se vaan niin, että L:n ylioppilaat pääsevät noihin halutuimpiin aloihin?

[/quote]

Molemmissa noissa pääsykokeella on valtava merkitys. Psykaa (eikä lo:ksikaan) pääse pelkillä arvosanoilla.

Vierailija
8/9 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hups, jäi ei-sana välistä.

-6

Vierailija
9/9 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että tilastoa löytyy mistään, koska näitä tietoja ei kysytä eikä kerätä hakijoilta.

Itse pääsin aikoinaan neljään yliopistoon ensi yrittämällä yo-keväänä. Nyt yhteishaussa on mahdollista päästä vain yhteen, vaikka pisteet riittäisivät useampaan.