Voiko yksin opiskelijana kasvattaa lapsen? Kommentteja kokeneilta
Pohdin kysymystä. Heitänkö oman elämäni hukkaan? Ja onko se oikeastaan edes taloudellisesti ja sosiaalisesti mahdollista? Saati henkisesti?
Kommentit (6)
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 22:08"]
Meinaatko ihan siis totaalisesti yksin, ettei edes etäisää tai muita turvaverkkoja ole lähellä?
[/quote]Ei olisi isää. Ja e toki muiden kontolle voi vierittää, apuja välillä omilta vanhemmilta. Mutta toki vastuu olisi vain minulla ap
Ei todellakaan kannata hankkia lasta ilman kumppania, itse en ainakaan siihen pystyisi enkä edes haluisi. Mutta jos olet jo raskaana niin en todellakaan ole abortin kannalla.
Jos oot jo raskaana niin ei sille sit enää mitään voi. Tosi moni on pystynyt kasvattamaan lapsen yksin joten kyllä pystyt säkin. Saat kuitenkin tukia ja päivähoito on ehkä jopa ilmaista.
Mä jatkan opiskelua nyt syksyllä ja lapsi on 1,5 v. Mun vanhemmat ottavat lapsen hoitoon kerran viikossa, mutta muuten ei ole mitään apuja. Uskon että tulee onnistumaan, paljon on omasta motivaatiosta kiinni. Ja alasta, kuinka paljon joutuu tekemään hommia kotona. Oli mun oma päätös katkaista välit lapsen isään ja henkisesti oon ollut koko ajan valmis olemaan yksin ja opiskelemaan lisäksi.
Mun luokalla on monta yhta, yksi on totaali yh ja parhaimpia arvosanoja. Se on ihan vain kyse siitä, miten oman elämän järjestää.
Meinaatko ihan siis totaalisesti yksin, ettei edes etäisää tai muita turvaverkkoja ole lähellä?