Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko se omikron oikein voi itää?

Vierailija
15.02.2022 |

Tässä on nyt 10 päivää odoteltu mutta kukaan muu ei ole sairastunut kotona vaikka asutaan suht pienessä asunnossa. Lapsella siis korona ja parantuikin jo. Muissa perheissä missä lapset vieneet koronan niin alle viikossa alkanut tulla tartuntoja.

Miten muilla?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan enää tule jos kymmen päivää mennyt. Omikronissa oli vielä lyhyempi tuo itämisaika, kuin aikaisemmissa.

Vierailija
2/13 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamassa päivässä paukahtaa päälle tartunnan jälkeen. Jos ei ole runsaan vkon aikana altituksesta sairastunut, niin sitten ei sairastu ollenkaan.

Joillakin itää taudiksi jopa 2-3 päivässäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siitä kun mies teki positiivisen testin niin kesti 2 viikkoa ennen kuin sairastui viimeinen. Toinen lapsi oireili kanssa samoin tavoin mutta testi näytti negatiivista 😄 toisella sit heti helahti tumman punaiset viivat 🧐

Vierailija
4/13 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni 10 päivää...en lähtisi vielä varmalla huokaisemaan :D

Vierailija
5/13 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni 11 vuorokautta perheen ensimmäisestä sairastumisesta.

Vierailija
6/13 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin nousi kuume ja iski muut oireet vasta 10 päivää lapsen positiivisesta koronatestistä. Seuraavana päivänä oli omankin testin tulos vihdoin positiivinen.

Vierailija
7/13 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa pitkiä itämisaikoja vaikka sanotaan että muutama päivä.

Vierailija
8/13 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nyt viikon odottanut ja nyt saa riittää! Lapsi on ollut jo monta päivää terve. Ei sitten tarttunut, onneksi ei ollut rokotteita

Vierailija
9/13 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen nyt viikon odottanut ja nyt saa riittää! Lapsi on ollut jo monta päivää terve. Ei sitten tarttunut, onneksi ei ollut rokotteita

Sama odotusaika, mutta on rokotteet eikä myöskään tarttunut. Tämäkö se hulluna kaikille leviävä tauti?

Vierailija
10/13 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee yksilöllisesti ja siitä on näyttöä lähipiiristä. Jollakin on tauti päällä vuorokauden kuluttua altistumisesta ja toisella vasta kahden viikon päästä.

Eräässä perheessä sairastui tautiin ensin lapsi. Tartunta koulusta. Sen jälkeen noin neljän päivän kuluttua toinen lapsi, siitä viikon kuluttua isä ja sitten meni muutama päivä kun tartunta oli äidissä.

Viimeisimmällä meni noin kaksi viikkoa, kun tauti oli päällä. Muistutan siitä, että ihminen tartuttaa jopa kaksi päivää ennen taudin päällä olemista.

Ei voi tietää, kenellä tauti on milloinkin. Ja osa sairastaa oireettomana mutta tartuttaa.

Vierailija
11/13 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on paljon lähipiirissä koronaa, kyllä suurimmalla osalla on ihan parissa päivässä altistuksesta alkaneet oireet

Vierailija
12/13 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen oireet alkoivat lauantaiaamuna, itse aloin oireilla vasta viikon kuluttua pe-la-yönä. Taudin pitäisi tarttua jo itämisaikana, joten siitä laskettuna omien oireiden alkamiseen meni 9 päivää.

Vierailija
13/13 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mennä kauemminkin. Meillä sairastui viimeinen perheessä 14 vrk ensimmäisen jälkeen. 😄 Kaverin perheessä viimeinen sairastui 16 vrk ensimmäisen sairastajan jälkeen. Siinä välissä heillä muut 3 sairasti, meilläkin ekan ja vimpan välissä 2 muuta sairasti.

Että enpä vielä huokaisisi. Ja varmuudella oli vielä sama lähde kun kaikki oli samassa huushollissa eikä käyny muualla..

Ja omikronia tämä on varmasti, kaikilla tosi lievä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän