Jesperin Motionwear ja Reima -haalarit?
Tämän päivän Hesarissa oli ilmoitus, että Jesperissä myydään Motionwearin ja Reiman vedenkestäviä haalareita 39-59 euroa. Tietääkö joku, mikä ero on Motionwearin ja Jonathanin haalareilla, ne nimittäin näyttävät ihan samalta? Ja mikä Reima on kyseessä?
Kommentit (7)
Jonathanin ja Motion wearin haalareissa suurin ero on kosteussuojakerroin. Ns vesipilariarvo on Jonathanissa 5000mm ja motion wearissa 2000, muita eroja on saumojen teippaukset. Motion Wearissa on teipatut saumat vyötäröstä alaspäin, kun taas jonathanissa pelkästään peppusauma. Paitsi cordurassa myös kaikki alaosan saumat teipattu. Tämän vuoden malleissa vyötärö on huomattavasti reilumpi kun viime talvena ja nepparienkin pitäisi kestää!
Minullakin on Motion Wear toppahaalarista huono kokemus: cordura kesti mutta saumat repeytyivät mm. haaroista!!
mutta minulle esitteli myyjä JJ:ssa juuri haalaria, joka äkkiseltään näytti ihan reimatecilta, väriensä puolesta ja muutenkin. Sanoi sen olevan Reiman vain heille valmistama malli, jossa on vesipilariarvo 3000mm, eli ei vedä vertoja jonathanille ja r-tecille. Osa saumoista teipattu ja polvista alaspäin taisi olla jotain kestävämpää materiaalia. Ovh muistaakseni 79¿.
Itse tykkään enemmän Jonathanista, mutta Motionin välikausihaalari on kyllä toiminu myös niinkuin pitää tytöllämme, samaten välikausirukkaset (jotka on tosi hyviä hinta-laatusuhteeltaan ja taitaa olla nyt liikkeissä 3e/pari)..
Vyötärökuminauha ihan tajuttoman tiukka, neppareita ei meinannut saada kiinni millään tuulilistasta ja huppu irtoilee neppareistaan koko ajan. Minun kokemukseni mukaan mikä tahansa haalari on varmaan parempi kuin MW.
muistaakseni oli 39e. Kyltissä luki että ovat vedenpitäviä ja osa saumoista on teipattu. Eivät olleet Reimatecin pukuja vaan ilmeisesti Reiman perusmallistoa. Vaikuttivat mielestäni pikaisella vilkaisulla ihan kelpo puvuille. Itse ostaisin mielummin ton Reiman puvun kun Motionwearin.
oli mainio.
lämmin
hyvät heijastimet
toimivat napit, vetoketjut
jalkalenkit hyvät
piti vettä myös, ainakin ala osa. yläosaa ei testattu :)
tänä vuonna menee vielä viime vuonna käytössä ollut, alkutalvesta.
lopputalvea varten on samanlainen mutta kokoa isompi.
motionwearin välikausi hanskat olivat mainiot, edullisemmat kuin jonathanin ja paljon paremmat! veden pitävyydeltään meinaa