Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kreikkaan matkustaminen!!?? Aikooko kukaan perua matkaansa?

Vierailija
28.06.2015 |

Me ollaan varattu matka Kreikkaan tarkemmin Kreetalle elokuulle. Uskaltaako sinne nyt matkustaa tämän tilanteen takia? Varausmaksu on jo maksettu..

Kommentit (116)

Vierailija
81/116 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 12:34"]

Mekin olemme lähdössä Ateenaan heinäkuun viimeisellä viikolla. Täytyy vielä tilannetta seurailla. Olemme matkan maksaneet jo kokonaan eli rahat meni sinne jos ei lähdetäkään ellei sitten ole mahdollista vaihtaa kohdetta. Vuosikausia olen miestä yritttänyt puhua ympäri Kreikkaan lähtemisessä ja nyt kun vihdoinkin suostui niin tilanne on sitten tämä. Valmiiksi jo suunnattoman stressaantunut ennen kuin loma on edes alkanut. Ja tuskin tuo Kreikan tilanne tässä muutamassa viikossa ehtii mihinkään rauhoittua, pahenee vaan entisestään.

[/quote]

Mekin olimme maksaneet koko matkan, mutta menetimme ainoastaan varausmaksun kun peruimme 2 viikkoa ennen matkapäivää. Kannattaa tarkistaa matkanjärjestäjän sivuilta millaiset ehdot heillä on. Lomalla on tarkoitus nauttia eikä olla keskellä kriisiä.

Vierailija
82/116 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 08:52"]

Te jotka olisitte olleet lähdössä 18.7. Saitteko rahat takaisin vai menetittekö puolet matkan hinnasta? Meillä olisi lähtö ylihuomenna ja koko matkan hinta menisi, jos emme uskaltaisikaan lähteä. Ärsyttää tuo matkatoimistojen asenne, samaa copy-paste -lausetta toistetaan viesteissä. "Tällä hetkellä kaikki on kunnossa ja matkailijat nauttivat lomastaan". Niin tällä hetkellä, mutta mitenkäs ensi viikolla? Mielestäni heidän ehtonsa "jos on aihetta olettaa ettei matkaa voi toteuttaa sovitulla tavalla" alkaa jo päteä. En luota matkanjärjestäjiin. Mites muut, uskallatteko lähteä?

[/quote]

Menetettiin varausmaksu, matkaan oli peruttaessa aikaa n. 2 viikkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/116 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin helppoa, kun rahat on 20  eurosia ja sitä  pienempiä.

Vierailija
84/116 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun olin nuori niin matkalla oli mukana aina vain käteistä ja hyvin meni! Nitä rahoja kannattaa jemmata eri paikkoihin ja silloin edes  kortteja ei käytetty koska niitä höylättiin kahteen kertaan. Olen siis 50v.

Vierailija
85/116 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 17:47"]Silloin kun olin nuori niin matkalla oli mukana aina vain käteistä ja hyvin meni! Nitä rahoja kannattaa jemmata eri paikkoihin ja silloin edes  kortteja ei käytetty koska niitä höylättiin kahteen kertaan. Olen siis 50v.
[/quote]Mitäs ostelet rahalla, jos tuotteet loppuvat kaupoista? Ai niin, mutta ei sun nuoruudessakaan niin käynyt.

Vierailija
86/116 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 10:31"]

Vaihdoimme syyskuisen Kreetan reissun Espanjaan. Pelottaa lähinnä se, että jos ja kun paikallisilta loppuu käteinen, niin kuinka suuri riski on tulla ryöstetyksi ja kolkatuksi. Nälkä ajaa ihmisiä uskomattomiin tekoihin.

[/quote] Me vaihdoimme lokakuisen. Ihan liikaa stressasi miettiminen 'minkähänlainen tilanne siellä silloin on.' Ehkä joskus sitten Kreikkaan.

Saattoi olla hätävarjelun liioittelua, mutta en halua stressilläkään lähteä lomalle.

Vierailija
87/116 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
88/116 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Suomea alkavat syyttämään.

Vierailija
89/116 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi kukaan enää menisi Kreikkaan? Itselläni on siellä myös tuttuja, ei heistäkään kukaan maksele veroja, tekevät paljon töitä ja tienaavat hyvin, ovat ostelleet monet hienot talot ja elelevät herroiksi. Hyvin ovat asiansa hoitaneet. Mutta edelleen riittää hyväuskoisia suomalaisia jotka kiikuttavat sinne rahojaan (joista veronsa maksaneet- tai jopa velkaa ottaneet) ihan uskomatonta hölmöyttä, luikurien kannatusta, kun ne on niin ihania!

Vierailija
90/116 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs sitten kun sieltä alkaa valumaan ihmisiä meidän hyvän (velkaa) sosiaaliturvan piiriin..onko ne sitten ihan yhtä ihquja? Niin, tokihan heitä pitää auttaa kun rahaa on tuhlattu sumeilematta (toisten antamaa)

Vierailija
91/116 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan mainostaisi suomalaisuuttani, sillä ainakin aiemmin jotkut kreikkalaiset pitivät Suomea syyllisenä Kreikan tilanteen huonontumiseen.

Maassa on nyt todella alhainen työttömyys ja useiden perheiden elämä todella kurjaa. Itse miettisin kaksi kertaa, lähtisinkö tässä tilanteessa matkaan suurten käteisvarojen kanssa.

Vierailija
92/116 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 16:47"]Hyvähän se on kreikkalaisten kun muut maksaa heidän veronsa, kuten me suomalaiset! Älykkäämpää olisi varmasti vaatia vaikka oman maan verotuksen alentamista, eikö? Siellä ne huutaa etteivät suostu veronmaksuun..ja suomalaiset tollot matkailullaan sinne kannattaa sitä. Miettikää nyt hieman hyvät ihmiset! Miten helppoa se onkaan olla ystävällinen kun kaikki tienesti tulee käteen! Minä olisin myös mielelläni maksamatta veroja palkastani mutta ei onnistu täällä! Näkee että suurin osa ihmisistä on ihan pihalla siitä missä mennään!
[/quote]Muuta Kreikkaan. Vielä sinne saa vapaasti muuttaa, kun on vielä EU:n jäsen. Pääset tästä rangaistusvankilasta eroon jossa veronmaksu on ihmisten elämäntehtävänä.

Me lähdemme taas elokuussa Kreikkaan. Kuten ennenkin. Lämmintä keliä ja hyvää ruokaa. Kyllä kelpaa jättää taas hetkeksi tämä negatiivisten veronmaksajalampaiden maa.

Vierailija
93/116 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alhainen työttömyys????

Vierailija
94/116 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä olis matka lokakuussa. Kerran vois vaihtaa. Nyt olis fuerteventuuraa vaihtoehtona, nudistien keidas.En tiedä kantsisko sellaseen vaihtaa.hotla myös all-inclusive ja ruoka sellasis yleensä pahaa.

Vierailija
95/116 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Kreikka putoaa eurosta ja oma valuutta otetaan käyttöön yhden suhteessa, saattaa osalle "all-inclusive"-reissaajille pudota lisälaskua.

Vierailija
96/116 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

36, en Kreikkaan halua muuttaa mutta talo on kyllä ostettu muualta euroopasta ja ihan omalla rahalla josta verot maksettu! Siellä voin käydä kun huvittaa. Tietty jos olisin kreikkalainen niin olisi ollut varaa ostaa kaksikin taloa mutta nyt suomalaisena yksi riittää, en ole niin ahne. Jokaisen oma valinta kannattaako toisten siivellä eläjiä vai ei, sinä saat kannattaa aivan vapaasti minä en niin typerä ole.

Vierailija
97/116 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menossa syyskuussa enkä peru. Käyty on Kreikassa kolmen vuosikymmenen ajan, ja se on kuin oma rakas kesämökki. Käteistä aina paljon mukana ja kieltä puhumme.

Vierailija
98/116 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taas huomaa, ettei monilla ole mitään käsitystä asioista, joista täällä meuhkaavat.

Vierailija
99/116 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko matkatoimistoilla vastuu etteivät katastrofitilanteeseen lähetä ihmisiä? Voiko matkan perua ilmaiseksi jos kriisi kärjistyy?

Vierailija
100/116 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän oli uutisissa että kun paikalliset ovat nostaneet kaikki käteiset tiöeiltään niin kohta käy niin että käteinen loppuu eikä käteisellä voi maksaakaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän