Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

50-vuotisjuhlat mökillä - pukeutumisetiketti?

Vierailija
27.06.2015 |

Olen niinkin erikoisessa tilanteessa, että mieheni veli viettää syntymäpäiviään mökilllään. Paikalle on tulossa sukulaisia ja ystäviä noin 30 henkeä. Juhlat jatkuvat koko viikonlopun ja tilaisuutta on monenlaista. Asuja on siis varattava mukaan useita. Lauantai-iltana on pääjuhla eli päivällinen, joka katetaan pitkille pöydille rannalle klo 16. Isäntä pukeutuu päivälliselle klubitakkiin ja vaaleisiin housuihin ja miesvieraat voivat siis pukeutua samoin vapaasti. Koska juhlissa ei ole emäntää naisten pukeutuminen on hieman epäselvää. Ajattelin itse 60-luvun tyylistä hihatonta polvipituista puuvillamekkoa, jossa on voimakkaanvärisiä geometrisia kuvioita ja asuun sopivaa villatakkia. Jalkaan ballerinatossut. Hiuksiin leveä huivi ja paljon rannekoruja, mutta ei muita koruja. Mielestäni asu olisi kaunis, hauska ja käytännöllinen, koska asussa täytyy voida liikkua rannalla ja maastossa. Teini-ikäiset tyttäremme haluavat tulla päivälliselle toinen luonnonvalkoisessa napitettavassa pellavatunikassa (siis käytännössä pitkä paita), khakinvärisissä capreissa ja leveälierisessä hatussa ja toinen luultavasti chino-shortseissa, topissa ja nilkkapituisesss edestä avoimessa kudotussa puuvillatakissa (eli lähinnä hyvin pitkä villatakki, jossa vain pari nappia edessä ja muuten auki). Jaloissa tytöillä on varmaan puukengät tai varvastossut. Eli hyvin rentoa porukkaa ollaan ja pukeudutaan järjevästi ja lämpimästi ja ennen muuta rantahuvilalla pidettäviin ulkojuhliin sopivalla tavalla. Olen nyt kuitenkin kuullut että eräät rouvat, jotka eivät ole yhtä läheisiä päivänsankarille kuin me, ovat tulossa pitkissä puvuissa. Aika outo valinta kellonaika ja paikka huomioonottaen. Luultavasti kyseessä kesäiset pitkät mekot, mutta silti! Pitäisikö meidänkin vähän skarpata?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä mitä väliä vaikka olis verskoissa

Vierailija
2/11 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

50-vuotisjuhlat mökillä on erikoinen tilanne?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun teini-ikäiset tyttäresi pukeutuvat kuin keski-ikäiset rouvat?

Vierailija
4/11 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä pukeudutaan sinne sopiviin vaatteisiin. Päivälliselle voi tietenkin laittaa mekon tai jotain muuta siistiä. Ei kuitenkaan iltapukua.

Vierailija
5/11 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmahan on sitten varmaan ihan persiistä joten jotain kelkkahaalaria messiin

Vierailija
6/11 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 23:41"]Miksi sinun teini-ikäiset tyttäresi pukeutuvat kuin keski-ikäiset rouvat?
[/quote]
No miten tyttöjen pitäisi pukeutua?
:D ap

Vierailija
7/11 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvauksen perusteella suosittelen, että perheenne naisväki pukeutuu aina niin raikkaaseen ja kesäiseen unikkokuosiin. Sinulle beige, tyttärille pinkki ja vihreä. Samasta kankaasta valmistetut leveälieriset hatut kruunaavat kokonaisuuden. Puolisosi voi piristää asuaan niinikään unikkokuvioisella solmiolla, kipparilakilla ja purjehduskengillä.

Vierailija
8/11 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa se pitkä asu ei tarkoita iltapukua, vaan lähinnä pitkää kesämekkoa (nilkkapituus), jos sääret ei ole enää esittelykunnossa? Nuo teidän valitsemat vaatteett kuulostaa hyviltä :).

Vierailija
9/11 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui mainita, että unikkokuosi näkyy keveissä ja kesäisissä maksimekoissa.

8

Vierailija
10/11 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti vuokra mökillä ryyppäävät ja grillaa jauhomakkaraa, pyyhe päällä. ukko samuu pusikkoon, imee miehen veljee minkä kerkiää.

Vierailija
11/11 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 23:46"]Jospa se pitkä asu ei tarkoita iltapukua, vaan lähinnä pitkää kesämekkoa (nilkkapituus), jos sääret ei ole enää esittelykunnossa? Nuo teidän valitsemat vaatteett kuulostaa hyviltä :).

[/quote]
Näin itsekin ajattelin, kun asiasta ensi kerran kuulin. Mutta myöhemmin rouvat vuelä tarkensivat tulevansa "pitkissä puvuissa" joten en tiedä. Eihän kukaan iltapuvussa tule klo 16 mökille! Ongelma vasn on se, että minä olen päivänsankarin läheisin nainen ja tavallaan muiden naisvieraiden pitäisi pukeutua minun mulaani tai ei ainakaan juhlavammin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä