Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huoltoajosta sakko?

Vierailija
31.05.2015 |

Kertokaas mulle viisaammat miten toimia.

Asun isolla kerrostaloalueella. Alue on suunniteltu siten, että kortteli on täynnä taloja joiden välistä puikkelehtii huoltoväyliä ja parkkipaikat ovat kauempana olevia isoja kenttiä. Satun asumaan korttelin keskellä siten, että minulta on omalle parkkipaikalleni matkaa 300m.

Olin eilen lähdössä mökille. Minulle on mahdotonta kantaa autolle asti painavia tavaroita yksin, sillä ranteeni kipeytyy helposti rasituksesta. Auto oli siis ajettava talon viereen.

En kuitenkaan viitsinyt ajaa talon pihaan koska se on merkitty pelastustieksi joten jätin autoni huolto/kävelytien varteen. Siinä autosta olisi vähemmän harmia. Kuinkas ollakaan, sillä välin kun olin roudaamassa asunnosta tavaroita, oli tuulilasiin ilmestynyt sakko! Kävelytien alussa ei ollut pysäköinnin kieltävää merkkia.

Voin kyllä tuon sakon maksaa, mutta kaipaan neuvoja. Miten voin lähteä jatkossa rannevikani kanssa mökille, jos painavat tavarat pitää kantaa 300metrin päähän? Mitä jos en jaksa nostaa jotain tavaraa, esim. huonekaluja?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sakossa luki sakotuksen syynä?

Vierailija
2/7 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luvaton maastopysäköinti. En ymmärrä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit ajanut pihaan saakka, et olisi sakkoa saanut. Nyt olit pysäköinyt autosi väärään paikkaan...

Vierailija
4/7 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huoltoajosta voi antaa sakkoa jos oikeasti tekee sitä huoltoajoa ja pelastustielläkin voi tehdä huoltoajoa. Pitää vaan olla valmis siirtymään jos auto on tiellä paloautojen tai ambulanssin tiellä.

Ehkä teilläkin on näitä yksityisiä parkkivalvontafirmoja? Meillä nuo tuntuu lätkäisevän sakon jos sattuvat paikalle kun olet sen minuutin viemässä kamaa kotiisi autosta.  

Vierailija
5/7 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sakko on ihan kaupungin antama.

Mikä neuvoksi, jos teen huoltoajoa ja sillä välin kun haen tavaraa, annetaan sakko? Millä voin todistaa että olin poissa vaan sen 10min?

Ap

Vierailija
6/7 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelitko tehdä valituksen?

Vierailija
7/7 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee valitus, tosin tuskin virhemaksua kumotaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme