Paljonko on sopiva summa rippilahjaksi?
Kyseessä sisaruksen lapsi. Meitä olisi juhliin menossa 2 aikusta ja 2 leikki-ikäistä lasta.
Kommentit (14)
50e.
Mutta jos haluat vähän rahoittaa teinin kesäkivaa, niin anna 100e.
Ei yhtään. Rippikoulun motiivi ei ole rahan saanti vaan oman jumaluskon kehittäminen. Rahaa arvokkaampaa olisi antaa lahjaksi vaikka uskonnollista kirjallisuutta.
Sata euroa on musta aika iso summa jo. Toisaalta taas 50 tuntuu ehkä vähän pieneltä. Muistaakseni sain siskon perheeltä 120e kun menin naimisiin. Heitä oli kaksi aikuista ja kolme lasta.
50 euroa. Kyse ei ole valmistujaisista tai häistä.
50-100e riippuen teidän rahatilanteesta, halusta jne
Just laitoin 80€ eikä tullut edes kiitosta eli oli liian vähän
Herranjumala, minä meinasin laittaa 30€ ja saa luvan riittää.
Itse sain 50-100€ riippuen perheestä
T. Ripiltä 3v sitten päässyt
Mun mielestä 100 euroa on enemmänkin jo häälahjaksi annettava summa. 20-50 euroa on rippilahjaksi sopiva ja 50-80 euroa ylioppilaslahjaksi.
100 euroa on ylioppilaslahja, 50 euroa on rippilapselle ihan riittävä summa. Jos jo rippilahjaksi antaa satasen, miten paljon sitten yo-juhlissa, häissä? Summat nousee huikeiksi kun rippijuhla on kuitenkin noista "vähäpätöisin".
30€ voisi olla minusta ihan ok jos ajattelisi ns.saavutuksena. Ylppärilahjaksi 50-70€ ja häälahja sisaruksen lapselle varmaan joku 100€ kuulostaisi sopivalta
Ite sain äidin sisarukselta 15 € johan kakutkin maksoi enemmän...
Itse antaisin 100€, mutta summahan voi olla pienempikin ja olen huomannut, että vaikkakin rahaa toivovat nuoret niin ajan myötä esim. juustohöyän muistavat omat nuoret keneltä ovat saaneet, mutta rakalahjat unohtuu.