Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sinä teet tai miten toimit, jos huomaat, että lapsesi

Vierailija
27.06.2015 |

(koululainen) ärsyttämällä ärsyttää sinua?  Eli mm; pitämällä turhaa älämölöä päällä, kolistelemalla paikkoja, puhelemalla mitä kaikkea ikävää sinulle kohta tapahtuu jne jne..... Ja että tuota menoa hän pitäisi yllä pitkin päivää.

Tämmöistä on nyt loppuviikolla isomman lapsen (ADHD ja Asperger) taholta ollut ilmassa.  Yritän tietysti tyyliä toisesta korvasta sisään ja toisesta sisään.  Mutta kun sitä kestää iltaan asti.  Niin alkaa kyllä pinna olla aika lyhyt itsellä.  Muutenkin se on vain niin sietämätöntä, kun lapsi puhuu ja pitää tuota älämölöään kovalla äänellä.  Ei osaa yhtään hiljentää puheen volyymia.

Olen tietysti miettinyt, että jospa lähden mummolaan lasten kanssa ensi viikolla jossakin vaiheessa.  Se taatusti parantaisi tätä tilannetta.  Etukäteen en voi ideaa isommalle kertoa, koska hän voi silloin ihan vain huvikseen lyödä stopin koko menolle.  Mutta sama "vaara" on tietysti tiedossa lähtöpäivänäkin.  Jos lapsella ei silloin satu olemaan hyvä päivä.   Mummolassa olisi vain se hyvä puoli, että isommalla olisi siellä niin paljon muuta tekemistä ja ajattelemista, että ei kerkeä turhaan minulle suutaan soittamaan. 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks aina kysytään missä isä? ei se isäkään vältämättä sen paremmin saa/osaa laittaa lasta kuriin.

meillä minä äitinä olen sen auktoriteetti, uhkailija ja kiristäjä. isä vaan ei yksinkertaisesti osaa

Vierailija
2/13 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsella on tylsää. Tehkää enemmän jotain, ulkoilkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kauhealta. En todellakaan tiedä miten toimisin tuossa jos lapsi ei kerran ole normaali. Normaalilta lapselta en sietäsi kovinkaan kauan tuollaista.

Vierailija
4/13 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset (joista yhdellä muuten myös on as) on koskaan käyttäytyneet noin vain silloin kun heidän tarpeitaan ei ole huomioitu tarpeeksi, kun on ollut vanhemmilla kiire ja stressiä. Siihen auttaa, kun lapselle antaa aikaa ja aidosti kuuntelee - ei siis niin, että äkkiä nyt sanot itä asiaa sulla on, jotta mä pääsen tärkeämpiin puuhiini, vaan oikeasti panet kaiken muun syrjään ja kuuntelet. Tämä ei tarkoita, että kaikki pitäisi mennä niin kuin lapsi haluaa, vaan että kuuntelet, mitä tämä haluaa, tunnustat että hön haluaa ja sitten vasta sanot, että ei se nyt käy, koska.

auktoriteetti tällä keinolla toki myös kasvaa. Paljon paremmin kuin väkivallalla.

Vierailija
5/13 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niskatukasta kiinni ja omaan huoneeseen.

Vierailija
6/13 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 18:36"]Niskatukasta kiinni ja omaan huoneeseen.
[/quote]

Näin.
Auktoriteetti. Hommaa se ennen kuin on liian myöhäistä. Sinä olet aikuinen ja sinua totellaan.

Vierailija
7/13 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kuuntele älämölöä minuuttiakaan. Puutun asiaan heti. En halua omassa kodissani kärsiä.

Vierailija
8/13 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri noin.  Arvasin.  Tuota pahimmassa paikassa teenkin, en tietenkään tukista, mutta otan tukasta ja siitäkös lapsi vasta raivarit saa - yrittää tulla päälle kuin yleinen syyttäjä.

Juu, eipä tuo isompi tunnu tottelevan minua - ei sitten millään.  Hokee usein, että " en kuuntele sinua " tai "niskoittelen sinulle " jne jne....

Vierailija
9/13 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro.4,  niinpä - en minäkään halua mokomaa melukonetta kuunnella aamusta ehtooseen.  Vaan minkäs teet.  Ei usein auta puhe hyvällä eikä sen puoleen pahallakaan ( karjua tyyliin, että nyt olet hiljaa tai turpa tukkoon jos olen jo saanut aivan tarpeeksi melua kuunnella. ) Yksi konsti mitä teen, on lähteä pienemmän kanssa ulos. Siellä saan olla rauhassa.

Vierailija
10/13 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ADHD ja Asberger oikeuta käyttäytymään miten tahansa. Yksinkertaisin sanoin tiukasti asetat rajat. Jos ei tehoa, jäähylle omaan huoneeseen. Missäs perheen isä on? Hänkin on vastuussa lapsen kasvatuksesta, jos on kuvioissa.

Vierailija
11/13 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä tekee pitkää päivää töissä ja itse olen lasten (2) kanssa kotona.   Nyt on isommalla tietysti kesäloma koulusta.

Vierailija
12/13 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla toimii vastaavissa tilanteissa etta ilmoitan vaihtoehdot jiista lapsi saa paattaa, esim 'voit joko paattaa lopettaa holmoilyn ja menna minun kanssa uimaant tai voit paattaa jatkaa metelointia kotona yksin kun muut menee uimaan' tuolloin jos metelointi yms jatkuu on lapsi valinnut etta jaa paitsi jostain muusta. tietysti jos kyseessa kovin nuori ei voi yksin jattaa mutta ymmarsit varmaan etta ideana on antaa lapselle mahdollisuus valita jatkaako huonoa kaytosta. jos han jatkaa tuolloin jaa jostain paitsi mutta han on sen itse valinnut eika voi tuolloin syyttaa kuin itseaan.

Vierailija
13/13 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 19:10"]Juuri noin.  Arvasin.  Tuota pahimmassa paikassa teenkin, en tietenkään tukista, mutta otan tukasta ja siitäkös lapsi vasta raivarit saa - yrittää tulla päälle kuin yleinen syyttäjä.

Juu, eipä tuo isompi tunnu tottelevan minua - ei sitten millään.  Hokee usein, että " en kuuntele sinua " tai "niskoittelen sinulle " jne jne....
[/quote]

Jos et nyt saa lastasi kuriin, miten meinaat pärjätä kun on teini?