Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥ Helmikuiset uuteen viikkoon ♥

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah, meidän talon takaa kaadetaan metsää, saadaan peltomaisemat : ). Onneksi naapuri sentään laittaa siihen kunnon viljapellon eikä lehmiään...

Mä en ole vieläkään saanut lapsenvahtia tammi-helmikuuksi. Ei kukaan teistä haluaisi vähän lisätöitä? : ) Tarvii kai laittaa lehteen ilmoitus. Menen kyllä tosi mielelläni töihin, mutta tää lastenhoitojuttu vähän tökkii : (

Siiri ei vieläkään liiku mihinkään, eikä nouse seisomaan eikä puhu. Sätkyttelee mahallaan, mutta ei pääse eteenpäin. Syö ja nukkuu ja naursekelee isosiskolleen. Nyt se räplää tuossa omaa näppistään.

Olikos tällä viikolla taas babykino v ai muistanko ihan väärin?

Jaha, mutta nyt tuo kaipaa viihdytystä

FannyK

Vierailija
2/32 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivu on auki yleensä aina koko päivän ja lueskelen teidän kuulumisia. Ei oo ollu oikeestaan mitään erikoista sanottavaa, kun lähinnä nuo taaperon asiat mua mietityttää, enkä viitti täällä vauvapuolella niitä pähkäillä. Aarohan on aina ollu niin helppo tapaus.

Mä en tiedä mikä meidän turvaistuin on. Mies sai sen jostain käytettynä. Äiti kerran kyseli, että mikä kannattas hankkia kun pojat tulee kylään, sille ehdotin sitä Britax Two Way Eliteä, mutta taisi olla sille liian kallis. Tuota merkkiä ehdotin lähinnä siksi kun se oli ainut merkki joka oli jostain jääny mieleen. Nyt pitäs meidänki hommata jostain toinen Aarolle.

Meillä Aaro nukahtaa kyllä tosi helposti. Pistän sen vaan omaan sänkyyn, tutti suuhun, uniriepu poskea vasten ja soittorasiapupu soimaan viereen ja nukahtaa heti. Huone on pimee ja viilee. Tiedän, että se on ihan luksusta, isoveli oli ihan toista maata. Raivos illallaki pari tuntia väsymystään. Aaron kanssa voi tehdä niin, että jos ei nukahda niin otan vielä syliin puoleksi tunniksi ja laitan uudestaan, sitten kyllä nukahtaa. Sehän on nukahtanu mun olallekki pari kertaa. Ulos nukahtaa selkeesti huonommin. Pitää hyssyttää vaunua tai kärrytellä soralla.

Aaro syökin nyt tosi hyvin. Annan aamulla kaurapuuroa, illalla riisipuuroa, lounaaksi kanaa, päivälliseksi possua ja välipalaksi hedelmää/marjaa. Puurot menee heikoiten ja naudasta sillä taitaa tulla massu kipeeksi.

Veikko tuli niin kamalan levottomaksi tuolla päiväkodissa, että oon pitäny sitä nyt kotona mahdollisimman paljon. Mua ihan ahdisti kuulla päivän päätteksi miten mahdoton se on ollu, juossu vaan ja heitelly tavaroita ja varastanu toisten lelut käsistä eikä totellu ollenkaan. Kotona se ei oo enää niin kauheen mahdoton ku pari viikkoa sitten vielä, päivät on vähän helpompia, mutta kyllä kaikki menee selkeesti parhaiten kun ehdin pitämään sitä sylissä mahdollisimman paljon ja leikkimään sen kanssa. Oon iltasin ihan kuitti. Tuossa perhepäivähoidossa se viihtyis hyvin, mutta sehän on sitten ens viikosta lähtien täynnä. Nyt me ollaan kaikki karseessa flunssassa ja lepäillään kotosalla. Veikolla näyttäs olevan joku näppy reidessä, taitaa nyt tulla se vesirokko joka jylläs tuolla päiväkodissa. Aaroa oon käyttäny nyt viikon sisällä kahdesti lääkärissä kun se on ollu kipeen olonen ja flunssanen, mutta ei oo ollu korvissa mitään. En tiedä sitten onko hampaita tulossa (vaikkei kyllä näy mitään), vai kurkku kipeä vai mitä. Toissayönä en nukkunu ollenkaan kun juoksin sitä rauhottelemassa tunnin välein ja mähän oon hirveen huono saamaan sitten enää unta kun pari kertaa joudun heräämään.

Nippu (olihan se sulla?), miten teillä on toiminu se villanen unipussi?

Mulla ei nyt toimi pää yhtään kun on vaan räkää täynnä. argh. En muista mitä kaikkee piti sanoa. Taidan mennä paapimaan tuon pörröpään viereen sohvalle ja kattoon Intoa ja Kuntoa :)

Ai niin, täällä oli puhetta Parolasta. Mun mies on sieltä. Parola maailmankartalle! :)

Mukavaa viikkoa helmimammat! Minkki, kiva kun kyselit :)

Vilja, Aaro 7kk eilen ja Veikko-Peikko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

millon tietää kumpi kätinen lapsesta tulee?? Oletteko kiinnittäneet huomiota ns.kätisyyteen??

Meillä tyttö tarttuu vasurilla ensin, se myös ojentuu heti jos tarjoaa jotain. Mies ei ole innoissaan, hänen kulttuurissaan vasurilla pyyhitään takamus ;))))

Vierailija
4/32 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mul kans meni hermot, ku ei yhtään yötä saa nukuttua. meillä kun ei tuttia syödä ja oon tyhmä totuttanu miehen saamaan tissiä, aina kun tulee joku pikku hätä. siinä sitten tosissaan syötiin tunnin-kahden välein, oikeestaan vietti koko yön vieressä. heti kun pistin omaan sänkyyn, alko kitinä.

ja ite ku oli tosi väsyny, en jaksanu ku ottaa viereen ja tunkee tissin suuhun. siihen herra on sit tottunu, nukahti aina tissi suussa.

neuvolasta kun kysyin, suositteli yösyöttöjen lopettamista.

varsinkin kun yks yö meni hermot ja tein pullollisen korviketta, että poika nukkuis, ni eihän se sitä edes juonu. tajusin tosiaan, ettei nälästä kyse vaan tottumuksesta.

ajattelin inhorealistisesti ettei poika kuitenkaan opi nukkumaan öitä, joten ekana kokeiluyönä annoin tissiä kaks kertaa:n.2.30 ja 6. sit herättiin joskus 8-9 välillä ja saa aamupuuron.

seuraavana yönä päätin olla vielä tiukempi, että jos huuto ihan mahdotonta eikä lopu sylissä kanniskelulla, annan maitoa.

3-3.30 heräs ja huus ku hyeena, mutta rauhottu sit syliin ja jatkoi unia omassa sängyssä.

sitä seuraavana yönä kans heräs, eikä itku loppunu ku sylittelyllä.

tätä jatku muutama yö ja sit yht' äkkiä osas tuudittaa itsensä uneen pikku tihrustelun jälkeen, outoa kuule!

nii, oli meil yks yö kriisi, ku isä oli laittanu vaipan jotenki löysästi ja pissat oli pitkin poikin. niitä sit yöllä 1.15 ruvettiin siivoamaan. ja poikahan innostu vietävästi ku laitettiin valot päälle ja näki kaapin päällä vähän leluja. aattelin, että tää oli nyt sit tässä.

mutta, mutta, laitoin pojan takas sänkyynsä ja valot pois ja puolen tunnin päästä veteli sikeitä, ilman itkun häivääkään.

meillä on aina oikeestaan nukahdettu mun syliin ja tissille, joten melkosen outoa on ollu kun herra rupeskin nukahtamaan omaan sänkyyn ilman tissiä.

ajattelin, että kunhan edes menis yöt yhdellä syötöllä, mutta sit mentiinkin yht' äkkiä ilman. ja olin täysin varautunut siihen, että meillä nukutaan yöt läpeensä vasta, kun imetys on lopetettu. onneksi toisin kävi.

päivisin syö aika huonosti tissiä, ei jaksa keskittyä. ja sit ei huoli edes korviketta, pelkkää vettä. en tiiä, pitäiskö kokeilla muun merkkistä, meillä nan-pulveri käytössä. onko kellään hyvää vinkkiä?????

muuten kyllä syö hienosti ja paljon.

toivon sulle minkki ja muutkin yökyöpelien mammat voimia ja pidän peukkuja että yösyöttöjen lopetus tai edes vähentäminen yhteen onnistuu. me ollaan esimerkki siitä, että ihmeitä tapahtuu!!!

ja ei meillä tosiaan oo tarvinnu mitään megahuudatuksia ees harrastaa, ekoina öinä rauhottu syliin kohtuu nopeesti. meillä on niin pieni kämppä ja talossa ohuet seinät, ettei viitsi huudatta toista keskellä yötä.

eli siis mega-ultra-super-hyper-pehmeä unikoulu oli, tiedostamatta!

katotaan nyt, jatkuuko samaa rataa, toivon niin.

tsemppiä muillekin saman asian parissa taisteleville.

juu, ja vielä, meillä saa puuron 20-21, nykysin rupeaa jo 20 haluamaan puuroa, sit iltapesu ja yritän tarjota tissiä tai pulloa ja sit viedään omaan sänkyyn. sinne nukahtaa +- 22. on ollu aina illanvirkku tuo lapsi, kuten vanhempansakin.

nyt lopetan ja vetäydyn viemään miestä ulos, on niin ihana aurinkoinen ilma.

ja kuka kyseli vauvakinosta, on torstaina tennispalatsissa, hesassa siis;)

sakura ja H

Vierailija
5/32 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi harmi Minkki, että yöunet on niin rikkonaisia. Mehän tehtiin sillon se, että mies nukku kolme yötä Aaron kanssa ja sitten siirrettiin Veikon huoneeseen. Nyt se herää (normaalisti kun ei oo kipee) 4.39 tahtomaan tuttia, joskus myös 5.30 ja sitten 6-7 on jo ihan pirtee eikä ala enää nukkumaan. Ollaan yritetty nyt venyttää iltoja kun tuli tuossa mieleen että sehän saattaa herätä jo viideltä sitten kun siirrytään talviaikaan. Mutta nuo iltavenyttämiset ei vissiin oikein toimi, kokeillaan nyt silti. Meillähän Aaro on tosiaan ihan hirmu kiltti ja sopeutuvainen. Se suostui heti siihen, ettei yöllä tisutella. Voin kuvitella että vähänkään enemmän kun on omaa tahtoa niin vastustustakin löytyy. Meidän Veikko oli taas niin kova riehumaan ja huutamaan päivällä, että kun saatiin se parin tunnin väsytystaistelun jälkeen illalla simahtamaan, niin nukku ku tukki puolivuotiaasta eteenpäin 12 tuntia putkeen.

Kuumetta: oliko se niin että te asutte Myrtsissä? Kaveri muutti sinne takas parin Kartanonkoski-vuoden jälkeen nyt syksyllä ja käytiin lauantaina niillä kylässä. Yks mun työkaverikin asuu siellä. Viihtyvät tosi hyvin. Tuosta kätisyys-asiasta: muistelen, että kun Veikko kävi 1,5-vuotisneuvolassa, lääkäri kysyi, että oonko huomannu että käyttäs jompaa kumpaa kättä enemmän. Siitä kun juteltiin, niin sanoi sitten että ei näin pienenä voi vielä sanoa kumpikätinen pojasta tulee, mutta kysyvät sitä sen takia, että jos käyttää tosi vähän tai ei ollenkaan jompaa kumpaa kättä, voi se olla hälytysmerkki jostain vaivasta.

Äääääääh, nyt ne jo heräs. Mä en siis oikeesti ehdi mitään kun nää molemmat on kotona. Keittiö vielä siivoomatta ja pyykit laittamatta.

Vilja vieläkin

Vierailija
6/32 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hajosi tietokone viime viikolla, joten olen ollut nettipimennossa viikon, siis aivan kamalaa=) No nyt on uusi kone, entistä ehompi.

Meillä Joonalla ei ole vielä yhtään hammasta eikä ikenet edes näytä tai tunnu siltä, että sieltä hampuja olisi lähiaikoina tulossa. Veetikin oli 9.5 kuukautta, kun sille puhkesi eka hammas, sitten niitä tulikin nopeaan tahtiin. Meillä molemmat pojat on alusta asti ollut kovia kuolaamaan ja hinkkaamaan ikeniään joka paikkaan ja kaikki on aina veikkaillut hampaiden olevan juuri puhkeamaisillaan, nytkin sanon kaikille että parin kuukauden kuluttua aletaan niitä vasta odottelemaan.

Turvaistuimista on ollut puhetta. Meillä on Veetillä ollut käytössä Britaxin Two Way Elite ja se on mielestäni kaikessa yksinkertaisuudessaan oikein hyvä istuin. Se on todella helppo kiinnittää, kun meilläkin sitä siirrellään mummien ja kummien autoihin, niin minäkin kiinnitän sen parissa minuutissa. Nyt siirrämme Joonan siihen ja hankimme Veetille uuden istuimen tai ostamme toisen samanlaisen. Kohta se on päätettävä, koska Joona-jättiläinen ei todellakaan mahdu kovin paksuissa haalareissa kaukaloon.

Joona on siirtynyt nyt kaksiin päikkäreihin ja aikaistanut nukkumaan menoa illalla. Yöt menee yleensä n. klo. 21-08. Yleensä riittää yksi yösyöttö, joskus harvoin pitää tissi kaivaa esille toisenkin kerran. Toi aikaisempi nukkumaanmeno sopii mulle hyvin, niin ehtii pestä tuttipullot ennen kuin BB alkaa=) Joona nukkuisi välillä aamulla pidempäänkin, mutta herää yleensä siihen kun Veeti aloittaa remuamisen heti aamulla herättyään kahdeksan aikoihin.

Kaivelin laatikoista loput 80 senttiset vaatteet esille ja osa bodeista on jo aika nafteja! Joona on niin pullea ja pitkäselkäinen(ja lyhytjalkainen), että kovin paljoa kasvunvaraa ei kaikkiin jää. No ehkäpä tuo tuosta solakoituu kun lähtee kunnolla liikkeelle ja vaatteetkin mahtuu paremmin päälle=) Epäilen, että painoa pullerolla on jo yli 11 kiloa...

nonnu78 ja pojat

Vierailija
7/32 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upea ilma tuolla taas vaihteeksi! Laitoin Helmin parvekkeelle nukkumaan, koska yritän saada näitä tokia unia pidennettyä siitä vajaasta tunnista edes puoleentoista. Jos onnistuisi rattaissa. Ennen on huutanut, kun on noihin partsirattaisiin (jotka meillä on Carena Easyt) laittanut, niin vaikka kuinka kauan. Joskus ihan tunti tolkulla, mutta tänään nukahti vain 5 min itkun jälkeen. Helmi on nyt usean kuukauden ajan nukkunut lähes joka päivä aamupäivällä puistossa 2 h unet, mutta kun ilmat viilenee ja alkaa sataa ym. mukavaa, niin en jaksaisi joka päivä olla puistossa tota 2 tuntia. Siksi yritän saada päiväunet niin, että aamupäivällä nukkuisi vaikka tunnin ja iltapäivällä 2 h. En kyllä tiedä, miten vauvojen omia rytmejä muutetaan, mutta yritetään.

Meillä oli tänään taas niin vaikea aamu, mutta tällä kertaa Helmin toimesta. Helmi heräsi vasta klo 8 jälkeen, mutta melkein heti, kun oli saanut aamutissin ja oltiin vaihdettu yövaippa kuivaan, alkoi kitinä, mikä hyvin pian johti itkuun ja sitä kestikin sitten 1,5 h! Mun oli pakko hoitaa esikoisen aamupesut ja laittaa sille aamupalaa, jonka aikana Helmi sitten konttaili itkien pitkin lattioita tai yritti nousta mua vasten seisomaan. Se ei tietenkään onnistunut, kun en voinut pysyä paikallani, joten välillä piti viedä Helmi pinnasänkyyn, ettei jää jalkoihin tai kaadu, kun mä kuljin edes takaisin. Koska meillä oli tänään vauvakahvila-/perhekerhopäivä, mä halusin myös meikata, joten sekin piti tehdä Helmi jalassa huutaen. Sitten piti vielä laittaa koneellinen vaippapyykkiä kuivumaan, kun mies unohti eilen illalla laittaa koneen päälle, kun mä olin punttiksella. Ei muuten ikinä pestä pyykkiä aamulla (paitsi jotain lakanoita, joiden kuivumaan laittamisessa menee vain pari sekkaa), mutta tänään oli siis pakko. Helmi huusi melkein koko ton 1,5 h, mikä meni ennen kuin päästiin liikkeelle eli esikoinen kerhoon ja me Helmin kanssa sinne perhekerhon vauvakahvilaan. Huh huh! Luojan kiitos, että esikoinen oli aamulla tosi kiltti, eikä juurikaan temppuillut, koska sitä mun hermot ei ois enää kestäneet. Sanoi vaan aina välillä, että " Äiti älä huuda." Joskus aikoinaan poika on todennut mulle, että " Äiti älä riehu" ... Silloin en kyllä edes oikeasti riehunut, vaan kielsin poikaa hyppimästä sohvan selkänojalta...

VILJAA: Tosi harmi, että se päiväkodin aloitus on ollut Veikolla (hitsi, mulle tuli oikosulku, oliko se Veikko vai Veikka!?) niin vaikeaa. Kun siellä pph:lla tuntui menevän niin hyvin. Selvästikin sopi pojalle se pieni pph-ryhmä paremmin. Onko teillä mahista saada Veikkoa jollekin toiselle pph:lle? Tosi hankala tilanne teillä. Mä just eilen kirjoittelin tonne Taapero-puolelle, kun en koskaan päivisin ehdi leikkiä esikoisen kanssa, kun pitää koko ajan vahtia Helmiä tai sitten jos jotain esikoisen kanssa tehdään, niin Helmi tulee aina rikkomaan kaikki leikit. Tosi huono omatunto pojan takia. Ja esikoinen on kuitenkin tosi hyvä leikkimään itsekseen. Leikkii siis mielellään paljon yksin esim. pikkuautoilla. En tiedä, mitä siitä tulisi, jos esikoinen vaan roikkusi lahkeessa ja vaatisi seuraa tai riehuisi kamalasti. Siis poika kyllä temppuilee paljon, eikä tottele kovin hyvin, mutta pukemis- ja syömistilanteiden välissä noi leikit sujuu kyllä tosi nätisti. Jos näin ei olisi, ei tästä tulisi yhtään mitään.

Arvatkaa, mun yksi puistotuttu tai -kaveri sai eilen hätäsektiolla pienen keskostytön. Laskettuaika olisi ollut vasta joulun tienoilla. Kamalalta tuntuu heidän puolesta! Kyllä pitäisi muistaa olla onnellinen, kun on itse saanut täysiaikaisen ja terveen lapsen, eikä valittaa aina kaikesta (tämä koskee siis itseäni, ei teitä muita). Toivottavasti pieni tyttö selviää!

Nyt ruoan tekoon...

T:Fassiloora ja Helmi (7 kk)

Vierailija
8/32 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sakura: Olipa mielenkiintoista lukea teidän yösyöttöjen loppumisesta. Muakin kun neuvolasta kehotettiin lopettamaan yösyötöt. En vain vielä ole raaskinut enkä aiokaan huudatta ihan vielä ainakaan. Jo<spa otan vähän mallia noista teidän konsteista. Toivottavasti ne auttaisi...

Viimeiset pari viikkoa ovat taas olleet aika mahdottomat. Tosin syitäkin on: ensin oli nuha, nyt eka hammas puhkeamaisillaan. Lisäksi Emma on nyt viikon aikana oppinut istumaan, konttaamaan ja nousemaan seisomaan tukea vasten. Joten ei kai se ihme ole, että yöt on levottomia. Päiväunille menokin on taas vaikeutunut, melkein siinä tarvitaan tissinukutusta... Tiedän, ettei se ole hyvä idea, mutta...

Eikä Emma syö enää paljoa muuta kuin maitoa. Ruokamäärät ovat muutaman lusikallisen luokkaa. Entinen hittikään, velli, ei enää maita. Oon ajatellut odottaa hampaan puhkeamista ja toivoa, että tilanne paranee sitten itsellään. Jos ei, niin sitten ei auta kuin ottaa järeämmät konstit käyttöön :)

Vierailija
9/32 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä vieläkin kukutaan. Onnistunut 1,5 kk unikoulumme on muisto vain ja taas nukkuminen on aivan tuskallista. Oisko ne nyt taas ne hampaat (joista yksikään ei ole vieläkään puhjennut) vaiko mikä, mutta tyttönen ei meinaa millään nukahtaa. Aloitin sitten uuden unikoulun ja tänään kesti about 1,5 h saada neitokainen nukahtamaan. Mutta uskon kuitenkin, että lopussa kiitos seisoo! Ainakin viimeksi neiti nukahti tosi hyvin parin takkuisen viikon jälkeen. Mutta vähän masentavaa on, jos taas nukahdetaan vaan vajaa kaksi kuukautta hyvin ja sitten sama rumba alusta...No, tuleepa ainakin " rentouduttua" paremmin, päätin palkita itseni viinilasillisella jokaisen vaikean illan päätteeksi :)

Vimpulamme on muuten vihdoinkin oppinut ryömimään ja takapuoltaankin nostelee melko tehokkaasti konttausasentoon. Toki pakittaminen on vieläkin pop mutta leluhoukutteella tulee eteenpäin. Ja tietty jo kirjahyllyä vastenkin on pitänyt kurkotella vaaratilanteita aiheuttaen...

Meilläkin yhtäkkiä alettiin puhella, ja jos asuisimme Ruotsissa olisi neiti jo ensimmäisen sanansakin sanonut ;) Eli se mamamama meiltäkin tulee ja ihanan vienolla äänellä! Aiemmat höpötykset tulivat yleensä melko kimakasti mutta nyt puhutaan selkeästi alemmalla volyymillä.

Ajateltiin torstaina mennä leffaan, Nonnu jo taisi kirjoittaa vauvakinosta ja Paholainen pukeutuu Pradaan täytyy kyllä käydä tsekkaamassa!

Hyviä yöunia!

baby

Vierailija
10/32 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostettiin Britaxin turvaistuin, joka käy molempiin suuntiin ja jossa voi pitää max n. 25 kg lasta. En nyt tarkempaa merkkiä muista mutta Britaxilta kuitenkin ja asis-ominaisuuksin. Neiti tuntui tykkäävän siitä, ja vaikuttaa se minustakin ihan pätevältä.

Ja nyt nukkumaan...

baby taas

Vierailija
11/32 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ku ihanaa ku sai edes yhden yön nukkua yhdellä syötöllä. Edellisenä yönä oltiinki sit kahdesta kolmeen hereillä, kun ei Janika halunnut pysyä sängyssään. Ihan turha sitä on yrittää rauhotella sänkyynsä, kun nousee heti seisoon laitaa vasten ja kurkkii siitä meidän sänkyyn. Päivisinkin nukahtaminen on vaikeempaa ku ennen. Alhaalla onkin jo kaks hammasta ollu jonkin aikaa, mut luulisin et nyt ois tulossa ylös. Koville näyttää ottavan..

Onkohan Austen täällä kuin usein lukemassa näitä... Piti vaan kysyä, et missä päin Ylöjärveä asut? Ja kukas muu siellä asui? Ollaan muuttamassa sinne vajaan kuukauden päästä. Oon aiemmin asunu siä 10 vuotta, mut välissä ehdin asua Tampereella. Nyt ostettiin vähä isompi asunto. Et sit voi tamperelaiset tulla vaikka sinnekin kokoontumaan, kuhan vaan saadaan remontit valmiiks. =)

Jahas, neiti katos taas jonnekin. Liian hiljaista... Täytyy mennä tarkistamaan missä se tyttö nyt roikkuu...

Jansku ja Janika

Vierailija
12/32 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on käytössä Gracon Cosmic. Ostettiin noin kuukausi sitten ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä. Mut jos sitä joutuu siirteleen eri autojen väliä, niin on kyllä hieman vaivalloinen kiinnittää. Ja näköjään Janikakin on tyytyväinen, ku nukahtaa aina siihen ennen ku autokaan on ees liikkeessä. =)

Vierailija
13/32 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dunia heräs vaan kerran yöllä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Luxus-yö siis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vähänkö olin aamulla hyvällä tuulella kun heräsin, selkä vaan ihan tajun kipee kun tyttö nukkuikin välissä viime yön, äiti tietysti saa pienen pienen raon sängyssä...

Eilinen lastenhoitokeikka meni kunnialla, vähemmän vänötystä ku viimeks, hoitotyttö tykkäs istua meidän iskän sylissä enemmän ku mun...ja Dunia otti mallia isommasta (1v2kk) ja rupes vilkuttamaan kaikille: koiralle,lampulle,telkkarille,ovelle,seinälle,iskälle,siskolle,äidille...loputon lista kun käsi veivaa koko ajan.

Siis kyllä se oikee käsi tarttuu tavaroihin jne, mut vasen ojentuu ensin. Mulle se nyt on ihan sama millä kädellä tarttuu, mies vaan ajatteli sitä et ensin pyyhkii pyllyn ja sit laittaa samalla kädellä ruokaa suuhun.

Jännä miten tommoset pikkuset kuitenkin yrittävät kommunikoida toisilleen, harmittaa ku ei ollut mitään kameraa mukana. Tytöt istu päät kallellaan ja tätättivät kilpaa pallosta ja kolikkokukkarosta.

Vitsi meidän pitäs kans ostaa toi turvaistuin, ei hajuakaan mistään mallista tai merkistä. Esikoisella oli iäisyys sitten semmonen Britax jota pysty pitämään molemmin päin. Meidät varmaan saa lastentarvikemyyjät huijattua kunnolla, kun ei ymmärretä niistä mitään....mut pakko pikaseen hommata se kun alkaa jalat olla rullalla kaukalossa.

No nyt me mennään kävelylle ennenku taivas repee ja vettä tulee ku esteristä.

Viljaa: ei asuta Myrtsissä, mut ihan siinä vieressä Malminkartanossa. Meiltä ei mene ku 10 min myrtsiin.

Kuumetta ja Dunsku (joka haisee kakalle vaikkakin äsken pidettiin istunto potalla,voi räkä!!)

Vierailija
14/32 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirsin eilen viimeiset kasvit uusiin multiin ja ruukkuihin, muutama tosin vielä jäi mutta hoidan ne sitten keväällä. Mulla noita kasveja riittää ihan liiankin kanssa, tykkään tuikata siemeniä multiin ja kivahan sitä kasvua on seurata. Keväisin multienvaihdon aikaan sitä intoa tulee kiroiltua, onko noita chilejäkin pakko olla noin paljon...

Rähjäpäivät meillä jatkuvat, syykin selvisi eilen kun löysin uuden hampaan pukelon suusta. Onneksi ruoka tällä hetkellä maittaa entiseen tapaan. Pukernaattori heräsi vasta kymmeneltä (seitsemältä imaisi vellin) ja tein tänään niin etten antanut enää aamupuuroa tuohon aikaan. Tarjoilin siis sosetta ja muksulla oli tietenkin hirveä nälkä -lihasoseen jälkeen alkoi rähinä että tähänkö tää muka loppu?! Söi sitten jälkiruoaksi purkillisen mangososetta :-o. Olin aivan varma että pukeltaa osan sapuskasta, mutta ei, tuossa tuo pyörii tyytyväisenä (tai no, aina välillä pitää vähän urputtaa).

Konttausasentoa Silvanderi reenaa aina välillä, edelleenkin joko jalat tai kädet ovat oikeassa asennossa mutteivät samanaikaisesti. Muutoin peruuttaa ja pyörii muttei varsinaisesti kyllä ryömi.

Kysymys: millaista sormiruokaa olette antaneet muksulle? Ajattelin kokeilla jos karkeampi ruoka uppoisi sillä tavoin paremmin. Yritin eilen syöttää tuolle Pikkukalastajan herkkua (tjsp), mutta se oli sittisontiaisen mielestä liian rakeista ja se vaan yökkäili.

Ai niin! Pitääkö paikkansa, että hampaita tehdessä kakkamäärä (tai -kerrat) lisääntyy? Kun tää yks tekee entisen yhden sijaan jopa neljät kakat päivässä. Eikä mitään pikkukikkareita. Lähdettiin maanantaina ravintolaan syömään ja vaihdoin kakkavaipan juuri ennen lähtöä -perille kun päästiin mukelo oli vääntänyt uudet kaakelbergit. Menin vessaan vaihtamaan vaippaa ja laitoin lapsen hoitotasolle. Pelästyi jotain (taivas tietää mitä) ihan hirveästi ja huusi kurkku suorana. Minä pesemään kakkapyllyä lavuaarissa, yritän pitää rimpuilevaa lasta toisella kädellä ja huomaan että kas, viemäri ei vedä. Voi vidu. Jalat lilluivat kakkavedessä. Tässä vaiheessa Silppis oli jo hieman rauhoittunut, kunnes yhdestä kopista tuli vanhahko nainen, työnsi naamansa Silpun kasvoihin ja " ET KAI SÄÄ MUA PELKÄÄ?!" . Arvatkaa riemastuiko lapsi? Onneksi ravintola oli puolityhjä, mutta nekin vähät asiakkaat tuijottivat minua kun palasin lapsen kanssa pöytään. Ihme ettei kukaan ollut soittanut viranomaisille.

Take care,

KL.

Vierailija
15/32 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan vee, meidän talon takana oli harvesteri ja traktori tukkeja kasaamassa jo viideltä aamulla! Meni ihan hermot, soitin saman tien maanomistajalle ja annoin palautetta. Ihan kiva että meille tulee talon taakse ihanat peltomaisemat, mutta tarviiko niitä aamuhämärissä metelöidä...

Mä annan sormiruokana maissinaksuja, porkkanoita imeskeltäväksi, omenaa, luumua yms yms. Tuolla kun ei ole vielä yhtään hammasta niin ei saa paloja irti, ja maissinaksuthan nyt sulaa suuhun. Ja sormiin :D

Kyllä torstaina näyttäis olevan taas babykino. Se on vaan just Siirin päikkäriaikaan, ei hyvä... Täytyy katsoa viitsinkö lähteä.

Nyt esikoinen laittaa Siirille pompuloita päähän, paras kai lähteä vahtimaan!

FannyK

Vierailija
16/32 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fassiloora: huomasin sun pinon siellä taaperopuolella, hankala on teidänkin tilanne. On se äitinä olo vaan koko ajan sitä huolehtimista ja syyllisyyden tuntojen kantamista. <huokaus> Onneksi kuitenkin teidän esikoinen viihtyy myös yksikseen ja leikkii omia leikkejään. Meillähän tilanne on sikäli vähän erilainen, että Aaro ei vielä liiku ja Veikko ei osaa oikein ittekseen leikkiä kun ollaan kolmestaan kotona. Veikko roikkuu melkein koko ajan minussa, yrittää kontrolloida minun ja Aaron tekemisiä, ja heti, jos en ehdi sitä huomioimaan, alkaa se tehdä kaikkea mahdollista kiellettyä. Sama homma on ulkonakin. Aaro taas leikkisi mielellään itekseen, ja tekeekin niin kun ollaan kahdestaan kotona, mutta on selkeesti levoton ja kaipaa mun syliin kun Veikko on kotona. Enkä ihmettele, se saa reppana aika usein Veikon koivesta tai jostain lelusta päin näköä, eikä Veikko sitä ilkeyksissään eikä tahallaan tee, vaan ei osaa vielä oikein varoa. Eilen oli just tyypillinen tilanne, kun pyysin Veikkoa antamaan Aarolle leluauton ja Veikko antoikin mielellään oman autonsa, mutta sitä ojentaessa osui vahingossa Aaron nenään sillä autolla. Aaro on paljon herkempi kaveri kuin isoveljensä, joka ei ois moisesta ollut moksiskaan, mutta Aarolla tuli kyllä iso itku. Toinen tapaus oli kun Veikko olisi halunnut että Aaro kävelisi hänen kanssaan käsi kädessä. Suloista, eikö totta? Harmi vaan, että toinen ei osaa vielä kävellä, ei vaikka kädestä revittäisiin, mikä tuli myös eilen todettua. Ja siitäkin tuli sitten iso itku, sillä kertaa taisi molemmat porata, Aaro kivusta ja Veikko siitä kun ei saanut tahtoaan läpi. Aika monet muuten muistaa, että Veikon nimi ois Veikka. Aaroa taas sanotaan usein Aaroniksi. Pitää vähän nyt miettiä tuota päivähoitohommaa. Toisaalta Veikko on ollu siellä päiväkodissa vaan neljä kertaa, vois ihan kattoo vähän pitemmän aikaa että rauhottusko se. Se on kuitenki pieni, hyvä ja rauhallinen päiväkoti ja aivan meidän vieressä ja sielläkin on Veikolle ennestään tuttuja kasvoja. Tammikuusta eteenpäin tuohon naapuriin taas mahtuis. Tuntuis kuitenki hurjalta lähtä viemään sitä vielä kolmanteen paikkaan näin pian. Sillehän ei voi mitään että kaveri on niin mahottoman energinen ja villi. Ehkä se rauhottuu siellä päiväkodissaki sitten kun tuntevat siellä vähän paremmin toisiaan. Mulla kyllä vaihtelee nää fiilikset ihan päivästä toiseen, niinku varmaan huomaatte. Tää on tätä mun omaa pohtimista ja purkamista. Ei tässä varmaan sen kummempia oikeita ratkaisuja oo olemassa. Yritetään nyt jotenkin vaan selvitä ja tasapainoilla tässä kotihoidon ja päivähoidon välimaastossa.

Ai, muuten, on pitänyt sanoa jo monta kertaa: useimpien teidän innoittamana minäkin pistin Aaron viime viikolla potalle ja kas kas, pisuthan sieltä tuli ihan tikistämällä. Sen jälkeen on tehnyt pissat joka kerta kun oon istuttanu. Ja tikistää sen ihan ähisemällä sinne, ihan niinku joku sano: aivan ku tietäs mitä varten siinä ollaan. No, todennäkösesti se johtuu vaan siitä kun tulee vähän viileempi ilman vaippaa, mutta kivaa silti! :)

KL: minä oon antanu Aarolle käteen maissinaksun kahdesti syöttötilanteessa ja molemmilla kerroilla on tullut lohduton itku. Kaveri vissiin pelkää niitä, mikä ei mun mielestä kyllä oo mikään ihme. Sormiruoka saa meillä nyt vaan odottaa...

No ny se heräs, gotta go.

Terkuin,

nuhanunnut Vilja ja Aaro

Vierailija
17/32 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KL kyselit : Kakkamäärä lisääntyy kun tulee hampaita tosiaan. ja meillä ainakin sellaista löysää enemmän. Jopa tulee niin että päivällä vaihdetaan 7 kakkavaippaa ja yöllä näköjään parit vielä till.

Sormiruoasta : Olen antanut maissinaksuja , kauraleipää, kurkkua, makarooneja ja mitähän vielä. Kaikki uppoo oikein hienosti ja taitavasti. Leipää vaan tahtoo mennä liian suuria määriä joten sitä sitten pukelletaan hitaasti mutta varmasti.

Kiitos niistä istuinvastauksista. Aika monella tuntuu olevan Britax -meiltä ei näytä tästä kaupungista saavan joten taidan päätyä tuohon Akta Gracoon.

VILJAA : aika vilinää teillä ja varmaan on vahtimista joka välissä molemmissa. meidän esikoinen on onneksi jo kohta 6v mutta näyttääpä sekin välillä pieniä mustiskohtauksia. Alku oli hankalaa mutta nyt on jo helpottanu kun tyttö tykkää leikkiä oskun kaa. Yleensä peuhaavat ja puuhaavat päivän mittaan yhdessä aikas monesti.

Voimia arkeen ;)

Mitähän vielä -ai juu viime yöstä. mie sitten huuatin oskua 01.30 -02.30 kun päätin että nyt se tissittely on yöllä loppu. Ajattelin että ei sillä nälkä ole mutta mies huikkas et kokeile jotain muuta . Esim velliä -Osku ei ookoskaan tykänny vellistä vaikka ollaan tyrkytetty vaik kuin -No yöllä katteli sitä pulloa ihan silmät selällään ja sitten pureskeli hetken tuttia -jep ja hirveellä imulla meni 120 mll. Ja nukku aamu 07 asti. Just että siis onhan tuolla reppanalla nälkä yöllä kun velli kelpas joten mun täytyy ruveta vissii päivisin antaa ruokaa koko ajan että jaksaa yön. tai jotain ? siis mitä mä teen ????

Nyt kuuluu kamala huuto joten heippa

Minkki

Vierailija
18/32 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no sit meillä pitäs tulla varmaan tuplat ja tekarit...kakkaa tulee mut ei hampia.

meillä kans toi pottailu on semmosta et ihanku tietäis et mitä sinne tehdään ku ähisee ja puhisee ja tulosta tulee aina. Kerran nostin pois pitkän istunnon jälkeen ni tyttö rupes itkemään hillittömästi, laitoin takas ja pikku pissi tuli sinne.

Sormiruokana mä annan omenaa,banskua,porkkanaa,leipää,kurkkua jne. pari kertaa olen antanut niitä maissinaksuja mut ne saakelit sotkee niin hillittömästi et otetaan uudemman kerran sit toisen kerran. eilen ostin etnisestä kaupasta sellasia bimbi(lasten)keksejä, niissä ei oo mitään eikä siis maista millekkään, niitä imeskeli sit onessaan ja isosiskollekkin ne maistui. Ulkomailla vauvoille niitä samaisia keksejä laitetaan lämmitetyn maidon kans pulloon ja sit vauvat/lapset juo sitä mössöö!!Mä muistan ku mä mun italialaiselle hoitovauvalle(4v)laitoin sitä pulloon illalla....

että semmosta joo, nyt vedän lonkkaa hetken ja alan heilumaan. mikä se on täällä meillä vikana kun tämä kämppä on aina ihan sekasin???????????

Kuumetta ja typy

Vierailija
19/32 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

et jäi sana ANNOIN pois tuolta lauseesta: mä annoin mun italialais.....

ai väsynyt minäkö???

Vierailija
20/32 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, siis mä huolestuin tosta meidän Eetusta eilen illalla ihan tosissaan, kun rohisee kuin kahvinkeitin ja sitten Eetulla on jotain ihme ihottumaa/näppyjä, eka oli vaan pyllyssä, sit ne levis naamaan ja nyt niitä on koko vartalo täys ja siis aikaisemmin on ollu TOSI siisti iho, ollaan siitä saatu kiitosta neuvolaa myöten. Miehen kanssa sit sovittiin et yritän aamulla saada jätkälle lääkäriajan ja sainkin sen (yritin kyllä jo eilen aamulla, mut siellä oli vastaanottovirkailija saikulla, eikä kukaan vastannu puhelimeen.. pieni arvauskeskus kun on!) 8.45! No, siellä lääkäri kurkkas nielun ja korvat jotka olivat puhtaat, ja kuunteli keuhkot joissa siis rohinaa oli, laittoi meidät sitten heti päivystykseen! Meikäläinen sitten poras koko matkan, että mikä mun pienellä on, ja jää varmaan sairaalaan ja löytyy ties mitä! Sairaalaan kun päästiin niin päästiin melko pian (n½h) hoitajan/lääkärin luokse ja kaksi eri lääkäriä (toinen oli vissiin vastavalmistunut) tutki ja totes ettei keuhkoissa ole mitään! vaan ääni/rohina kuuluu kurkunpäästä jossa paljon limaa! Ja ihottuman sanoivat että on tullu joko flunssan myötä tai sitten on atooppista ihottumaa ja määräsivät sibicort- kuurin viideksi päiväksi! no, täytyy toivoa että menee sillä ohi, ja myöskin että saa tuon rohinan pois! Sairaalasta pois tullessa oli Eetulla ihan hirveä nälkä (ja eihän mulla tietty ollu mitään pöperöitä mukana) ja annoinkin hälle tissii ja nukahti autoon, no, kotona sitten heräs, ja söi ja yritin saada nukkumaan, mutta eipäs jätkää enää väsyttänyt ja valvo sitten kahteen saakka ja söi välipalan ja sit tissin kautta nukkumaan! Taitaa mennä meidän rytmit jotensakin sekasi!!! Kiva kiva! kun ollaan just saatu rytmi toimimaan, nii ny on sit sekasin...

Viljaalta mun piti kysyäkin, siitä sun miehestä, että mitä vuosimallia hän on? (jos sattuis oleen tuttu... En mää mitenkään utelias ooo...)

Minkki samoin meillä on Eetu nyt oppinu kesän aikana nukkumaan sisällä ja kun ulos on pari kertaa kärryillessä nukahtanu, niin eipä oo siellä nukkunu kun korkeintaan ½tuntii, yleensä nukkuu siis 2-3h.

Kuumetta, mun kummitäti ja -setä asu aikoinaan Malminkartanossa!!! Ja kummisetä oli talonmiehenä siellä kartanolla... Tuli niin hyvät muistot mieleen... (setä tosin kuoli -90 ja tästkä joutu muuttaan pois, kun oli työsuhdeasunto...)

Sormiruoasta olen antanut Eetulle maissinaksuja, kurkkua ja omenaa niin ja näkkäriä ja happaria (vaikka vissiin ei sais antaa, mut ne on helppo saada murusiks..)

No, mä taidan tästä itekin mennä vähäksi aikaa nukkumaan, kohta tuo mieskin jo tulee töistä ja sit pitäis mennä appiukolla käymään, mutta saattaapi olla että jää käymättä...

napero ja Eetu rokkonaama ja rohinaroope