Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Riittääkö kiviseinäkoukku painavahkon taulun ripustamiseen?

Vierailija
13.02.2022 |

En halua porata reikiä betoniin, ja teipeillä ei iso puukehys pysy.
Mietin jos laittaisi 2 isointa kiviseinäkoukkua vierekkäin jakamaan painoa.
Kai niitä kolmepiikkisiä vielä myydään?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sitten säikähdä yöllistä rysähdystä ;-(

Vierailija
2/13 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tulla kolo lattiaan, ja kehyksen korjuuttaminen maksaa jonkin verran. Pahimmassa tapauksessa kehyksen joutuu uusimaan kokonaan. Myös taulu itse saattaa vahingoittua pudotessaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysy, usko hyvällä ja pyydä tuttavaa poran kanssa kylään.

Vierailija
4/13 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisen taideaarteen aiot ripustaa? Ootko itse tehnyt vain miten ja mistä hankittu? Perintötauluko ehkä?

Vierailija
5/13 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pysy, usko hyvällä ja pyydä tuttavaa poran kanssa kylään.

Huolehdi ehkäisystä ja aamulla et lähde viinakauppaan ennenkuin seinäkin on "porattu".

Vierailija
6/13 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti pysy. Jos et halua porata varmaa kiinnitystapaa, osta lattialla seisova teline, sellainen mitä taiteilijat käyttää työssään.

Vierailija
7/13 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Betoninaulojakin on myynnissä kaikissa tavarakaupoissa. Tai kysyt joltain tutultasi, joka on alan töissä.

Vierailija
8/13 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kuinka painavia ne oikeasti on. Mä ostin just Clasulta betonikoukkuja ja laitoin niillä pari taulua, joita voisin kutsua painavahkoksi, eivät siis mitään kovin painavia mutteivat kevyitäkään. Ainakin toistaiseksi ovat pysyneet, mutta mitään korvaamatonta perintötaulua en noilla uskaltaisi laittaa. Luulen että riittää jos laitat niitä kaksi, mutta riippuu kuinka iso ja painava se taulu oikeasti on.

Vierailija
9/13 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kuinka painavia ne oikeasti on. Mä ostin just Clasulta betonikoukkuja ja laitoin niillä pari taulua, joita voisin kutsua painavahkoksi, eivät siis mitään kovin painavia mutteivat kevyitäkään. Ainakin toistaiseksi ovat pysyneet, mutta mitään korvaamatonta perintötaulua en noilla uskaltaisi laittaa. Luulen että riittää jos laitat niitä kaksi, mutta riippuu kuinka iso ja painava se taulu oikeasti on.

Kiitos ekasta asiallisesta kommentista. 👍

Paljonko arvioit painoksi omille tauluillesi?

Jos se isoin kolmipiikki pitää 3 kg, luulisi, että kaksi sellaista pitää 5 kg. Eller hur?

Arvelen oman tauluni painoksi tuon 5 kg, käsipainoon verrattuna samanpainoinen.

Vierailija
10/13 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se isoin kolmipiikki pitää 3 kg, luulisi, että kaksi sellaista pitää 5 kg. Eller hur?

Täytyy sanoa että ne on kyllä varmasti alle 5 kg, toisessa on kyllä lasi mutta se ei ole kovin iso, toinen on vain suurehko vanerilevy jolle maalattu. Suunnilleen samanpainoisia ne on, ehkä tuon 3 kg, olen kyllä todella huono määrittelemään tuollaisia. Mutta itse ajattelisin kanssa, että kahdella koukulla luulisi pysyvän, varsinkin jos siis koukuissa annetaan ihan ohjeelliset painorajatkin, noissa mitä minä ostin ei ollut, mutta luotin kun paljon remppajutuista tietävä ystävä oli sitä mieltä niiden pitäisi kyllä pitää.

Vierailija
11/13 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sellainen kommentti että ne ilmoitetut painot tarkoittavat koukusta pystysuoraan alaspäin vaikuttavaa voimaa.

Jos tuollaisen kolmen sileän sentin mittaisen piikin kannettavaksi tulee kuormaa joka kampeaa sitä ulospäin seinästä niin irti lähtee.

Ainakin ne taulut joita meillä on seinällä makaavat kehyksen alareunan varassa ja yläreuna on hieman irti seinästä eli taulu vääntää itseään ulospäin

Vierailija
12/13 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sellainen kommentti että ne ilmoitetut painot tarkoittavat koukusta pystysuoraan alaspäin vaikuttavaa voimaa.

Jos tuollaisen kolmen sileän sentin mittaisen piikin kannettavaksi tulee kuormaa joka kampeaa sitä ulospäin seinästä niin irti lähtee.

Ainakin ne taulut joita meillä on seinällä makaavat kehyksen alareunan varassa ja yläreuna on hieman irti seinästä eli taulu vääntää itseään ulospäin

Taulun asento riippuu ripustuslangan pituudesta. Jos se on lyhyt, painovoima kohdistuu melko suoraan alaspäin. Ja taulu ei kallistu juurikaan eteenpäin.

Vierailija
13/13 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin noita clasun koukkuja markkinoidaan nimenomaan taulujen ripustamiseen.