Pissatin tänään lapsen pihalla. Oltiin tulossa pulkkamäestä ja lapselle iski kova pissahätä
Pian 3-vuotias ja tiesin että vaihtoehtona on joko nopea pissa puun juurella (ei siis missään keskellä pihaa) tai pissa haalareihin. Poika pissasi puun juurelle ja jatkettiin matkaa. Äsken tuli joltain naapurilta heippalappu asiasta. Mitä mieltä olette, jaksanko vastata lappuun? Onko niin iso asia? Lapsi on oppinut just kuivaksi ja kerranko silloin tuollainen tilanne sattuu.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Ja mitäköhän se naapuri siihen lappuun kirjoitti? "Ulkona ei saa virtsata" tms? Sanokoot sen koiranomistajille, ai niin ja kyllä noi metsän elukatkin välillä pihoille pissaa.
Muksu sentään pissas syrjään, ei polulle, eikä tee sitä joka päivä, tuo oli ns hätätilanne. Naapuri varmasti tajuaa lapsen isänkin... Niin, ja kyllä itsekin vielä näin kolmekymppisenä joudun välillä käydä luonnossa samoillessani puskapissillä!Ihan pelle koko naapuri!
*Naapuri varmasti tajuaa lapsen iänkin
(voihan puhelin)
Vierailija kirjoitti:
Ja mitäköhän se naapuri siihen lappuun kirjoitti? "Ulkona ei saa virtsata" tms? Sanokoot sen koiranomistajille, ai niin ja kyllä noi metsän elukatkin välillä pihoille pissaa.
Muksu sentään pissas syrjään, ei polulle, eikä tee sitä joka päivä, tuo oli ns hätätilanne. Naapuri varmasti tajuaa lapsen isänkin... Niin, ja kyllä itsekin vielä näin kolmekymppisenä joudun välillä käydä luonnossa samoillessani puskapissillä!Ihan pelle koko naapuri!
"Talonyhtiön pihalla EI saa kusta. Tiedäthän mitä laki sanoo julkisilla paikoilla virtsaamisesta? Nyt on kerran varoitettu."
Ja samaa mieltä, hätätilanne oli. Ei tarkoituksella mietitty että käydäämpäs pihalla sitten pissalla ennen sisälle menemistä.. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tämä poikalasten äitien tapa kusettaa lapsensa minne vain on kuvottava. Jostain syystä tyttöjen kohdalla osataan ennakoida niin, että käytetään vessaa.
Höpöhöpö. Mulla on sekä tyttöjä että poikia, ja ihan sukupuoleen katsomatta ovat tarpeen vaatiessa käyneet puskapissalla!
Tuossa tilanteessa olisin antanut tytönkin pissata puun juurelle mieluummin kuin haalariin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Talonyhtiön pihalla EI saa kusta. Tiedäthän mitä laki sanoo julkisilla paikoilla virtsaamisesta? Nyt on kerran varoitettu."
Ja samaa mieltä, hätätilanne oli. Ei tarkoituksella mietitty että käydäämpäs pihalla sitten pissalla ennen sisälle menemistä.. Ap
😂😂 Minä vastaisin että "ilmoita poliisille niin katsotaan mitä vastaavat". Luultavasti eivät tekisi asialle mitään.
Saat anteeksi tämän "virheen". Tuoreessa muistissa vielä aika oman pojan kanssa tuon ikäisenä. Ei siinä mihinkään kauas kerkeä etsimään vessaa tuon ikäisen kanssa, tuppaavat kertomaan pissahädästä vasta viimetingassa kun se on jo tulossa. Parempi opettaa heti pienestä pitäen puskapissa niin ei mene elämä liian hankalaksi. Vähän sivuun/syrjään tietenkin mieluummin, mutta aina ei sinnekään välttämättä kerkeä.
Sattuipa kerran uimarannalla täällä Suomessa. Ranta oli täynnä, oli niin kaunis päivä. Ihmiset joutuivat siksi asettumaan lähekkäin filtteineen. Mun vieressä oli perhe, oikein tyylikäs ranskalainen pari ja noin 6-7-vuotias poika.
Säpinästä ja neuvottelusta ymmärsin että pojalle tuli pissahätä. Rannalla oli tilava pukuhuonerakennus ja isot vessat. Lisäksi kahvilassa oli vessa. Tähän rakennukseen oli n. 50 metriä matkaa. Ne lähtee näköjään vessaan, ehdin ajatella hajamielisesti. Suljin silmäni ja annoin auringon paistaa. Äkkiä korvani juuressa kuului äänekästä losotusta ja päälleni pärskyi - jotain. Pariskunta pissatti pojan siihen hiekalle, suurinpiirtein mun kahvikuppiin!!!
Mitä porsaita! Suomessa lapsikin tietää, ettei uimarannalle saa tuoda edes koiria. Ei ole tullut mieleenkään, että kukaan ihminen pissaisi uimarannalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtäisin tuon lapun aikuiselle. Minuakin ärsyttää eräs naapurin viinaan menevä mies, joka kesäisin grillailee ja kuseskelee jatkuvasti tuossa pihalla. Mutta että pienelle lapselle tuollainen lappu.... Herranen aika, että jotkut ovat pikkusieluja!
Minä pissin ulkona melkein joka kerta kun käyn lenkillä. Kaikki eläimet pissii ulos, miksi ihmisen pikkunen pissi on niin kauheeta?
No itsehän viimeisilläni raskaana kusin kerrostalon ulko-oven eteen, kun oli kamala kusihätä, avain ei mennyt lukkoon ja vauva potkaisi rakkoon.... Vahinkoja sattuu, elämää se vain on. Älä siis ap tuosta välitä.
Ihan ymmärrettävää, kaikesta sitä jaksetaankin stressata. Tuskin joka päivä pissatat.
Vierailija kirjoitti:
Olisitko tehnyt tyttölapsen kanssa saman? Mitä luulet, mistäköhän miehet oppivat kusemaan porttikonkeihin ja minne sattuu?
No eipä tuo poika pissaile minne sattuu vaikka onkin pienenä käyny puskapissalla jopa kaupungissa (en päässyt kahvilassa edes rahalla lasta vessaan viemään). Ja juu,kyllä olen tytönkin pissittänyt puunjuurelle. Mites ne jopa kadulle pissaavat naiset ja teinitytöt sen osaavat jos olet mieltä että vain pikkupoikia pissitetään ulkona muuallakin kun metsässä?
Miten se " sallittu" puun juuri eroaa keskikaupungin porttikongista? Jos tulee sama aloitus, että piti pissattaa porttikongille ( kuiten sivuun), koska juuri oppinut kuivaksi, eikä viitsinyt vaan alkaa pyykille, koska voisi opettaa samalla myös sitä pidätystä sinne vessaan asti. Vahinko sattuu, tuntuu ikävältä, seuraavalla kerralla saattaa oppia pidättämään vielä sen 70 metriä.
En kyllä ihmettele, kun eräässä kerrostalossa haisi aina käytävillä ja hississä virtsa. Tiedä sitten aikuinen, lapsi vai koira. Onneksi tuttu pääsi muuttamaan sieltä pois. Joku se selvästi oli kouluttamaton pidättämään vessaan asti.
Asun maalla ja voin rehellisesti sanoa, että en muista milloinka olen viimeksi käynyt vessassa pelkästään pissillä. Vuorotellen on jokainen lähipuu käyty lannoittamassa ja pojan olen samaan opettanut. Aika monta litraa on jo vettäkin tullut säästettyä kun ei tarvitse vessaa vetää jokaisen kusemisen jälkeen.
Mä oon pissattanut tytön istutusastiaan huopalahden asemalla! ja kyllä, ei ollut muuta vaihtoehtoa siinä. Älä välitä, näitä sattuu!
Kyllä metsät ovat tuttuja, mutta osaan erottaa ne kaupungista ja käyttäytyä ihmisten ilmoilla eri tavalla kuin metsässä.