kultainen 60-luku vko 39
Huomenta ja hyvää viikon alkua kaikille!
tässä viikon alkuun listaa, toivottavasti muistin kaikki, täydentäkää tarvittaessa! uusille tervetuloa ja plussanneille onnea!
täällä mennään jossain keskivaiheen jäljellä näitä vähemmän kiinnostavia päiviä...
Ani67 minä -67, samoin ukko (tyttö 03/05 on hänen, esikoinen 05/94 ekasta liitostani), asuinpaikka Varsinaissuomi), mies yrittäjä minä kotona, ei koiruuksia ei kissuuksia
Pietu-65 eli 41 juuri täytin, mies kaksi vuotta vanhempi, kaksi tyttöä, 97 ja 99 syntyneet ja kolmatta kovasti toivotaan, yksi km maalis-huhtikuun vaihteessa. Yritystä syyskuusta-05, haaveissa ollut minulla paljon kauemmin. Asun etelä-savon alueella
Tuulitii Täytän tänä vuonna 40, mies on vuoden vanhempi. Lapsia on ennestään neljä, vanhin täytti tänään 11 ja nuorin täyttää ensi kuussa 2. Molemmat ovat tyttöjä, välissä kaksi poikaa, 8 ja kesällä 6v täyttävä. Asuinpaikkana on Satakunta.
Marikko olemme miehen kanssa yli 40-vuotiaita ja haaveilemme kolmannesta. Meillä on nuo kaksi muuta ihan vielä leikki-ikäisiä, joten tämä meidän elämän pikkulapsiperheikä on parhaillaan käsillä.
Emmi ja 36v(loppuvuodesta synnärit :-D) ja mieheni myöskin 36v, täyttää loppukesästä 37v. Vauvaa olemme yrittäneet elokuusta 2004, ja olemme onnistuneet 3km verran :-( Olemme NKL-jonossa
maria69 minä 36v. ja mies 30v. Ensimmäistä kuumeillaan ja yritys aloitettu 08/05. Km takana 11/05.
Sonjaemma vm -67, mies samanikäinen, Espoo, yksi koira, esikoista kuumeiltu 2 vuotta, hoidoissa. Takana 4 inseminaatiota ja 1 ivf josta plussa ja km rv 13. Nyt sitten odotellaan seuraavaa ivfää eli koeputkihedelmöitystä (mitään varsinaista vikaa ei ole tosin todettu).
Trattis vm -65, mies muutaman vuoden vanhempi. Ei lapsia, koiria kaksi. Yritystä takana liian monta vuotta, kaksi keskenmenoa.
Senniina -68, mies -74. Mulla yksi clomilapsi ed.liitosta -99, miehellä ennestään 2 lasta. Lasta toivottu 9/05 alkaen ja 1-5/06 clomit+pregnyl. Hoitoihin 8/06.
Kirppu-68 Itse olen 37, mies 33. Mulla edellisestä liitosta lapset -88, -90 ja -95. Asustellaan Savossa. Mies töissä, mulla määräaikainen työ loppui joulukuussa. Sain keskenmenon reilut kaksi kuukautta sitten. Vauvaa oltiin yritetty kolme kuukautta kun onnisti. Valitettavasti päättyi noin ikävästi tuo raskaus mutta uutta yritetään kovasti.
vm69 Minä olen 37 ja mies 41. Meillä kolme tyttöä, tänä vuonna 8, 7 ja 3v. Neljäs tyttö syntyi maaliskuussa 06 raskausviikolla 20+5, eikä siis ole kanssamme... vaan enkelinä pilvenreunalla. Asustamme Uudellamaalla.
RouvaP Itsellä on ikää 39, miehellä pari vuotta vähemmän. Tampereen seudulla asutaan. Meillä on takana yritystä vasta alle puoli vuotta. Miehellä on ennestään yksi lapsi, minulla ei lapsia. Yhteinen lapsi kummankin toiveena, katsotaan miten käy.
Levinia ' 69; lokakuussa 37; mies 40
lapsia ennestaan nelja tyttoa 14.10.7.3-vuotiaita tana vuonna. Yritysta helmikuusta 06, pieni tm maaliskuussa, km 06/06 rv8. Viides siis tekosilla!
Teti olen 37 kohta ja mies pari vuotta vanhempi. Ei ole lapsia ennestään ja yritystä takana 11kk eli ollaan vasta alussa tässä yrittämisessä. Täällä savossa asustelen.
mami_69 Lapsi tervetullut 03/04, hoitoon lähdetty 01/05 ensin inssejä luonnolliseen kiertoon, sitten clomien kanssa. 01/06 Ivf/icsi saatiin 13 munasolua, joista 11 hedelmöittyi. Kokeiltiin kummallakin tavalla hedelmöitystä ivf/icsi, molemmat onnistui. Passit sitten 05/06 ja 06/06 nyt pakastin on tyhjä. Ja me siirrymme kunnalliselle puolelle hoitoon.
murmeli66 vauva saa tulla jos tullakseen, mutta erityisemmin emme yritä. Lapsia on ennestään kolme, pojat -92 ja -01 ja tyttö -04. Itse täytin juuri 40 ja mies on kolme vuotta vanhempi ja asumme täällä pohjoisella Pirkanmaalla.
Pinkerton
Muut lapset meillä ovat taapero ja vuosikas; me olemme nyt vasta tässä pikkuvauva-vaiheessa, kun tapasimme toisemme ei-niin-nuorena ja lapsettomuuskamppailujakin on käyty. Ikää meillä on hiukan alle 40 toistaiseksi vielä ;)
Isotikru: olen vm-69, mies kahta vuotta vanhempi
Asutaan pääkaupunkiseudulla, molemmat on työelämässä ja lapsiakin on 4, poika 13-v, tytär 10-v sekä kaksostytöt 6-v.
Minä_vaan: Yli 40-vuotias ja silti vauvakuumeessa! Perheessä on jo kaksi lasta (3v ja pian 2v), mutta silti on vielä ihan hirveä hinku saada kolmas pikkuinen.
Ankkis Täytän ensi kuussa 38 ja mies on saman ikäinen. Lapsia on kaksi,
12-vuotias tyttö ja nykyisen miehen kanssa 2-vuotias poika. Vielä yksi olisi kiva saada jonon jatkoksi ja pikkuveljelle kaveriksi.
Mutkala-65 minä 41v, mies 46v, minulla kaksi lasta entisestä liitosta 17v ja 14v, yksi yhteinen 7v., lisäksi meillä 2 koiraa, hevonen
Panjo Olen nelikymppinen, ja minulla on kaksi pientä lasta.
Maiju68
Plussanneet 60-lukulaiset:
Maria69
Teti
Emmi
Tale68
Pietu -65
Pinkerton
Isotikru
Mutkala-65
Panjo?
Kommentit (33)
Enhän minä kauaa pysty teistä olemaan erossa, on teistä niin läheisiä tullut. Ja mukava oli tulla lukemaan jo kuulumisia. Minä ikäänkuin sain lisä puhtia noista teidän puheista,lähinnä noista hormonihoidoista. Ei ole tullut mieleenkään että moinen voisi olla ongelma mutta kun tarkemmin miettii niin hedelmöityksessä ei tunnu olevan ongelmaa kun melko pian olen raskaaksi tullut mutta ei vain jaksa pysyä mukana. Nyt sitten tilasinkin ajan gynelle ja sain sen 10.10(toivotaan että vuoto on siihen mennessä ohi). On vielä sellaiselle aika joka on perehtynyt lapsettomuuteen, jospa toivon mukaan osaisi auttaa löytämään oikean hoidon. Itse en tiedä noista hormonihoidoista yhtään mitään mutta jos niistä apua on niin varmasti kokeilen.
Päivä päivältä olo varmasti paranee ja pääsen pikku hiljaa palailemaan piinapenkkiin mukaan. Nyt on valmistauduttava palaveriin. Kaikille piinailijoille paljon plussasäteitä ja odottajille ihania masukasvatus päiviä. Palaillaan...
-pietu-
Hienoa, Pietu, että olet jo " jalkeilla" . Mahtavaa, että sait itsesi noinkin nopeasti tsempattua positiiviselle mielelle.
olen ollut pari päivää koulutuksessa ja voi kuinka ikäviä uutisia täällä olikaan! pietulle oikein paljon lohtua ja jaksamista. onneksi sentään säästyt kaavinnalta yms. mutta sepä ei taida paljoa nyt lohduttaa. olen todella pahoillani puolestasi, kiva kun olit jo täällä käynyt palstailemassa ja toivottavasti gynekäynti tuo uutta valaistusta.
nyt pitää kiirettä kun pari päivää on poissa toimistolta, joten taitaa mennä työnteon puolelle tämä päivä. katsotaan pääsiskö ens viikolle asti ja piinailemaan. tosin ei kyllä mitään merkkejä siihen suuntaan havaittavissa. hyvää viikonloppua kaikille jos en myöhemmin kerkeä toivottelemaan!
Pietulle piti heti laittaa tervetuloa takaisin-viesti; kivaa kun jo jaksat kirjoitella! Ja tiedatko, gynis antoi mulle viime kaynnilla (se epatoivoinen ajatus etta olis tarpanny, muttei selviytta ennen kuin 15pv paasta uudessa ultrassa) siis han antoi heti aloitettavaksi sen mika lie aspiriinikuurin...eikun disperiiniko se on suomeks? Heh kumminkin, sellaisen lastenannoksen otettavaksi joka paiva seuraavan kahden viikon aikana, kun mullakin tana vuonna olivat ne tm ja km! Jos on kiinnittymassa auttaa kylla siihen... Kaikkeni tietysti yritan mita vaan vois ehkaista km, mutta nyt sormet varpaita myoten ristiin; ja palaillen tiivimmin parin viikon paasta!
-sekoileva levinia-
I´m back! Muutto tehty ja netti toimii vihoviimein. Tietyömiehet olivat katkaisseet kaapelit..
Ihan sydän pamppaili, kun avasin konetta...kuinka monta virtuaaliystävää on plussannut...Oli mukava nähdä, että uusia tullut joukkoon ja plussanneitakin, onnittelut! Tuli kuitenkin kyyneleet silmiin, kun luin Pietun viestin. Halaukset!! Emmille myös tsemppiä ja halauksia!
Oma napa on ennallaan. Ehkä vähän läskiä lähtenyt muuttotouhun yhteydessä navan ympäryksestä=-) Tilannehan oli se, että kävimme miehen kanssa polilla ja päädyttiin inssiin. Jäin jännittämään tätin alkupäivää, kun osuu yksi työkeikkapaskanakki 4.10. Clomeja syöneenä tiedän, että lh-plussa tulee 13-14 pv eli piinistelin sitä, ettei vaan meikäläisen tuurilla osu just tuohon päivään tai sitten viikonloppuun, jolloin inssejä ei tehdä. Ihan hyvin kävi, eli popisin viimeisen clomin tänä aamuna. Tiistaina menen follikkeliultraan ja sit katotaan päästäänkö loppuviikosta tositoimiin. Tulin myös lopullisesti siihen tulokseen, että minä en plussaa luomuna. Jotenkin se helpotti ja yritän nyt luottaa siihen, että lääkärit keksivät meille avun. Kauheesti ei ole luottoa tuohon inssin onnistumiseen heti, mutta kokeillaan nyt.
Taidan todella olla koukussa tähän palstaan, kun huomasin välillä netittömänä keskustelevani ajatuksissani kanssanne. Hullu mikä hullu=)
Senniina ' tervetuloa takaisin taloon' ihanaa oli kuulla, että teilläkin on tapahtumassa ja pian !!! Paljon onnea matkaan ja toivotaan, että saisitte pian alkaa odotuksen ihanuuden. Miltä on uusi koti tuntunut ?
Kiitos syyssäteelle, ketä oli erikseen käynnyt kirjoittamassa viestin tänne palstalle !!! Ihanaa, että on olemassa ihmisiä siis tuntemattomia ihmisiä keneltä riittää tukea kuitenkin kaikille sitä tarvitseville, kiitos sinulle kauniista sanoistasi !!!
Pietu ihanaa, että olit jaksanut kirjoittaa pinoon. Lugeista en osaa sanoa, koska itsekkin olen niitä pyytänyt lääkäriltäni ( vanha hapan Gyne ) Koska km on monta, mutta hän ei niitä suostunut antamaan sen jälkeen, kun oli tehnyt tämän ns. tutkimuksen eli tarkastanut nämä tärkeät arvot ja ym:t, koska sanoi, ettei tarvetta ole niiden käytölle. Mutta muistan myös lukeneeni, että monet ovat saanneet lugeista sen avun keskenmenoihin. Koita jaksaa ystävä.
Tale kiitoksia sinnekin vastauksistasi. Nyt luinkin tuolla odotus-puolella kysymyksesi näistä veriseuloista, mutta niistä en tiedä .. Itse kyselin lääkäriltä Naikkarilla, että otetaanko veriseulatkin, katseli hölmistyneenä mua, ja sanoi, ei tarvitse, koska istukasta saadaan kaikki mitä tarvitaankin. Onnea teillekin odotukseen ja hyvää vointia.
Vielä .... Älä turhaan pelkää seulaa, keskenmeno riski on kuitenkin aika pieni ja kun osaava lääkäri sen tekee, se on lähes kivuton ja nopea toimenpide ' sanoo yksi hoitokammoinen kautta piikkikammoinen '
Omaa napaa (.) Tänään soitin sinne Naikkarille, kun hermot ei enää antaneet periksi odottelulle. Siellä hyvin ystävällinen sairaanhoitaja kertoi seuraavanlaisesti, mikä ei tietenkään mennyt mun tajuntaani eli:
Viime viikolla aloitettu koe oli epäonnistunut, koska sikiön solut eivät olleet jakautuneet, nyt joutuvat tekemään erilaisia kokeita jotta saadaan 100% tulos. Odotus aika piteni eli nyt pitää odottaa 3-4 viikkoa, ajatelkaa olen silloin jo melkein rv-20 kun ' ehkä' saan vastauksen. On todella kurjaa ja mieli on maassa. En tiedä miten me jaksetan, mutta pakko on. Osaatteko sanoa, mitä tämä solujen jakautumattomuus saattaisi näin käytännössä tarkkoittaa, eli voinko jo alkaa odottamaan huonoja uutisia. On tämä kauheaa, en olisi toivonut omalle kohdalleni kaikkien näiden km jälkeen ja en toivo kenellekään toiselle samaa surua ja epätoivoa ..
Koittakaahan viettää hyvä viikonloppu ja kaikille terveisiä !!!
t. emmi rv-14+5
Tervetuloa takaisin Senniina. Ja tietysti pietu. Pietulle tosiaan kun tuo raskautuminen onnistuu niin nuo " babydisperiini" ja lugesteron-tuki on ilmeisesti aika helppoja ja monelle tuoneet avun. Tuota disperiiniähän käytetään jos on tukostaipumusta todettu.
Emmi, olisikohan tuo solujuttu jotain että ne viljelevät jotenkin niitä soluja maljassa jotta saavat sitten tarpeeksi " tavaraa" tutkimusta varten. Eli sillä ei olisi mitään tekemistä itse sikiön kanssa. Nehän siis tutkii sitä istukkaa eli siitä otetaan kai näyte ja tehdään soluviljelmä. Tämä on siis vain villi arvaus.
Täällä mennään jo pp9, olin tuossa toissapäivänä päivän jäljessä. Välillä rintojen kipuilu ja lievä etominen ovat antaneet toivoa, sitten on taas niin kuin tänään että eipä ole tuntunut miltään ja epätoivo iskee. Eli ei siis mitään osaa sanoa ennen kuin ensi viikolla testataan.
Oikein hyvää viikonloppua kaikille kultaisille jos ei tule täällä piipahdeltua!
Näin pikaisesti kävin lukasemassa viikon pinon ja kauhukseni luin ikäviä uutisia. PIETU pahoittelut sinulle ja voimia ja haleja, ei voi ikävämpää olla. Olet kuitenkin lähtenyt jo eteenpäin mikä on hyvä asia ja toivon että asiat selviää ja saat avun.
Emmille jaksamista myös tulosten odottamiseen.
Senniina on tullut takaisin tervetuloa minunkin puolesta.
Sonjaemmalle lähettelen plussasäteitä:)
Ihan nolottaa kertoa omia juttuja kun toisilla menee huonommin. No kuitenkin neuvolasssa käyty tällä viikolla ja sydän ääniä kuunneltu. Ensi viikolla tiistaina minullakin on se rakenne ultra ja tietysti jännittää. Vauvan liikkeet tuntuvat ihan hyvin joten niistä ainakin voi päätellä että vauva elossa ja touhuaa jotain.
Teille muille odottajille, piinailijoille ja kuumeilijoille mukavaa viikonloppua!
Teti 19+3
Otatteko mukaan vielä yhden " ikäneidon" ?
Tietoja: Alpinia, vuosimallia 67, mies 70. Kaksi lasta 92 ja 96. Kolmatta koetetaan alulle laittaa, yrityksia alkuvuodesta asti. Yksi keskenmeno keväällä. Kaikki pelissä: greippimehu, ovistikut ...
Pitäiskö vielä jotain muuta laittaa? Nooo... sit myöhemmin.
Ja vielä: ihanaa kun meitä on täällä näin paljon.
Senniina: " hullu mikä hullu" ... huvitti tuo sun viimeinen lause, koska itse ajattelen just samoin. Teistä kaikista on tullut niin todellisia kavereita. Sinuakin kaipasin jo useasti ja monesti teki mieleni sanoa jollekin, voi kun senniina tulisi jo takaisin. Onneksi älysin pitää suuni kiinni, koska nyt tuo " hullu mikä hullu" on vain itseni tiedossa. Jos teistä alkaisi muille puhumaan, hulluus selviäisi samoin tein.
Pietu: sinun keskenmenosi kanssa oli sama juttu. Kävelin eräänä iltana äitini kanssa ja olin vähällä aloittaa keskustelun " kun yksi mun kaveri sai keskenmenon, surettaa niin..."
Miten jakselet nyt?
Emmi: Ikävää, että taas pitää odottaa. Mikään ei tunnu pahemmalta kuin odottaminen epätietoisuudessa. Vaikeaa elää normaalia elämää, kun ainakin alitajunnassa pyörii vaan tietyt ajatukset. Yritä kuitenkin jaksaa, ja luota siihen, että kun tiedot jotka ajallaan saatte, ovat hyviä.
Helppo tässä antaa neuvoja. Tiedän just miten itse vastaavassa tilanteessa hermoilisin... Jaksamista sulle ja miehellesi!!
Sonjaemma: peukut on pystyssä täällä!! Ei niitä oireita vielä kannata miettiä... Taas näitä hyviä neuvoja..!! Toivottavasti kuitenkin saat testattua plussan piakkoin!!
Alpinia (oliko näin) tervetuloa joukkoomme. On meitä paljon, juu, tuntuu hyvältä, kun huomaa olevansa normaali vaikka haluaakin vauvaa " tässä iässä" . Ja vielä hienommalta tuntuu se, kun saa lukea plussauutisia. Tietty täällä näitä surullisiakin juttuja on silloin tällöin, mutta niitä nyt on ihan minkäikäisten porukoissa tahansa. tervetuloa!!
Omaa napaa sen verran, että menossa kp25/28, eikä tuhrua vieläkään havaittavissa. Yritän olla innostumatta liikaa, niin ei tartte sitten taas pettyä. Normaalisti tuhru alkaa noin kp24, tosin viimeksikin oli näillä kp:llä vielä ihan tuhrutonta. Kun osaisinkin pitää jalat maassa...
Meillä on aika kiireinen viikonloppu, synttäreitä ja ristiäiset (olen kummi) joten en varmaan paljon käy täällä, mutta hyvää viikonloppua kaikille!!
Kävimme sukulaistyttöjen synttäreillä ja kuopuksen päikkärit jäi sen takia nukkumatta. Aika hulvatonta menoa... Komensin koko porukan ulos vähän energiaansa purkamaan.
Kaadoin itselleni lasillisen viiniä, ihanaa... Olen vasta tänä syksynä oppinut pitämään punaviinistä. Sitä onkin sitten kulunut kaikkien menetettyjen vuosien edestä. Vatsaa turvottaa, täti-oire, mutta kyllähän sitä väkisinkin muutakin kuvittelee... Juupa juu, tässä vaiheessahan se maha jo kasvaisikin..
Minä en ole sanonut että täytyy odottaa vuosi raskautta ennen lääkärille menoa. Sellaista minä en voi sanoa. Olen yrittänyt joskus vähän rauhoittaa menoa, ettei väki ottaisi turhaan stressiä, jos ei heti parin eka yrityskuukauden kuluessa raskaudu. Ja olenpa varmaan maininnut senkin, että ihan normaalia on, että vuosi odotellaan rauhassa ja sitten lähdetään tutkimuksiin. Riippuu tietenkin äidin iästä ja siitäkin onko epäilystä jo aiemmin, että jokin on vialla.
Pietulle pahoittelut keskenmenosta.
Voimia Emmille tulosten odotteluun. Olen ihan samaa mieltä, että itse me päätämme omasta ja lapsemme tulevaisuudesta ja tiedän, että olisin varmasti päätynyt samaan tulokseen Emmin kanssa.
Itse sain eilen tulokset kokeista ja kaikki muuten ok, mutta keltarauhashormooni oli liian alhainen, joten Lugestronit tulevat käyttöön. Pitää aloittaa ovulaatiosta ja jatkaa siitä 10 viikkoa.
Äidilläni on ollut sama juttu ( n.30vuotta sitten ) ja söi silloin teroluteja. Voikohan tämä olla perinnöllistä!!!
syksyisiä plussatuulia kaikille ja lämpöisiä tarrasukkia plussanneille!