Hirveän kutiseva ihottuma ihopoimussa!!
Ollut vuosia ja alussa se talttui Daktarin-puuterilla. Nyt kuukausia olen käyttänyt Pimafucortia, pessyt, kuivannut… mutta heti jos lopettaa sen niin punainen, raivostuttavan kutiseva ihottuma palaa. On mulla vähän ylipainoa mutta ei paljoa. Raskauksien jälkeen toi pikku reppu jäänyt. Taipeessa myös laajoja rasvaluomia. Mitä tälle vois tehdä?
Kommentit (13)
Mulle tuli toisen rinnan alle. Hoidin Dactarinilla ja talkilla. Kesti pitkään, että hävisi. Ei ole onneksi uusiutunut.
Onko muita iho-oireita muualla kehossa? Kutinaa, läiskiä, haavoja, yms.? Missä?
Ai vähä ylipainoa, älä viitti. Kerro totuus
Mikä on ihopoimu? Taive? Minulla on atooppista ihottumaa kahden sormen välissä. Ei muualla. Se kutiaa.
Pikku reppu? Onko ihottuma siis vatsanahkan alla? Kirurgin veistä tarvitset. Voit olla oikeutettu leikkaukseen julkisellakin puolella, jos tosiaan riesana on jatkuva ihottuma joka ei parane.
Tiedän viiden lapsen äidin, jolla on täysin litteä vatsa. Miksi raskauksista jäisi tuollaista vaivaa?
Ei oo muualla ihottumaa. Ja en ole lihava!
Ihopoimu? Oletko rodultasi shar pei?
Vierailija kirjoitti:
Tiedän viiden lapsen äidin, jolla on täysin litteä vatsa. Miksi raskauksista jäisi tuollaista vaivaa?
Ihmiset ovat erilaisia. Toiset saavat raskausarpia, toiset eivät. Joillain on pieni vatsa, joillain iso. Toisten iho palautuu paremmin kuin toisten. Miten aikuinen ihminen ei tätä ymmärrä?
Hiivaa se saattaa olla todellakin.
Tässä ohjeet:
Hiivainfektioiden perushoitoon kuuluu pesu vedellä ja saippualla ja perusteellinen kuivaus kahdesti päivässä. Ulkoisista sienilääkkeistä niin sanotut atsolit (klotrimatsoli, ketokonatsoli, mikonatsoli, ekonatsoli, tiokonatsoli) tehoavat hiivaan ja myös tavallisimpiin ihoinfektioita aiheuttaviin bakteereihin. Niitä on saatavana emulsiovoiteena ja lääkepuuterina ilman reseptiä. Myös natamysiinivoide ja ulkoisesti käytettävät terbinafiinia sisältävät valmisteet tehoavat hyvin hiivaan mutta eivät bakteereihin. Lääkevoiteita tai -puutereita käytetään yleensä kahdesti päivässä 2–3 viikon ajan. Taipeitten hautumista estetään väljällä, ilmavalla vaatetuksella. Rintojen alle ja syviin vatsapoimuihin sekä pakaravakoon on hyvä laittaa pehmeää kangasta tai kosteutta imevä sidos. Myös talkkia voidaan käyttää taipeitten kuivana pitämiseen.
Tai sitten voi olla muutakin.
Koita talkkia, iho hikoaa ja talkki pitää kuivana.