Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kilometrikorvauksista pienyrityksessä

25.09.2006 |

Olen töissä 2 hengen yksityisyrityksessä ja työni kuvaan kuuluu asiakaskäyntejä omalla autolla. Mietin vain laskutuskäytäntöä, eli kun suurin osa yrityskäynneistä on periaatteessa työmatkani varrella eli menen joko aamulla suoraa kotoa asiakaskäynnile ja sieltä toimistolle tai sitten iltapäivällä toimistolta asiakaskäynnille ja sieltä kotiin. Näistä aiheutuu ehkä pari km ylimääräistä minun normaali koti-työpaikka väliseen matkaan. Tähän mennessä en ole tehnyt kilometrikorvausanomusta näistä, mutta voisinko periaatteessa tehkä kilometrilaskun siitä osasta matkaa, minkä joko menen asiakkaalta toimistolle tai sitten toimistolta asiakkaalle, vaikka pysähdyspaikka onkin melkein normaalin työmatkani varrella?

Niistä ajoista olen kuitenkin laskuttanut, jotka ovat selvästi erillisiä käyntejä tai eivät ole normaalin työmatkani varrella.

Hoksasin tuossa myös, että viime keväänä tuli ehkä 1-2 reissua, josta olisin voinut tehdä matklaskun (päiväraha), mutta en ollut hoksannut. Onko kukaan sopinut työnantajan kanssa, että ottaisi reissupäivän ylityötunnit vapaana, eikä päivärahana? (Vaikka muuten matkustamiseen liittyviä tuntejahan ei lasketa ylityötunneiksi)

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi