Silmälasien hinnat?
Mitä te muut maksatte rilleistänne, kun vaikka mä menisin minkä tarjouskampanjan aikana ostoksille kiin aina palaa monta sataa... Nytkin laskettiin kaks yhden hinnalla rillit tulis kustantamaan melkein 500€ linsseineen. Huijataanko mua vai enkö vaan osaa?
Kommentit (29)
Meinasin ottaa keväällä sekä silmälasit että aurinkolasit vahvuuksilla (kun tarjous oli kahdet yksien hinnalla; joko kahdet silmälasit tai silmä- ja aurinkolasit), päätinkin sitten ottaa vain ne silmälasit jotka oikeasti tarvitsin, aurinkolasit ois ollu vain ekstraa. Säästin 199 euroa. En ihan ymmärrä vieläkään kuinka niin kahdet yksien hinnalla, nyt maksoin laseistani 198€, jos oli ottanut ne kaupanpäällisaurinkolasit setti olisi ollut 397€). En vain ymmärrä..
Tilatkaa Zenni opticalilta. Keväällä tilasin miinuslasit kuluineen n. 21 €. Tulivat reilussa viikossa.
Mulla maksoi vuosi sitten kahdet lasit yhteensä 250 euroa, toiset on monitehot, toiset lukulasit. Nätit kehykset, ohennetut linssit. Silmissä on plussaa n. 3, monitehoissa laaja näköalue.
Mun tytölle ostin nyt keväällä aurinkolasit vahvuuksilla ja silmälasit ohennusten ja heijastuksen poiston kanssa. Hintaa tuli 214 euroa näöntarkastuksen kanssa. Kaupan päälle tuli lahjakortti, jolla toinen tyttö sai itselleen aurinkolasit vahvuuksilla. - 25
100€ kolmet lasit Nisseniltä, mulle lähilasit ja miehelle kauko x2, molemmilla myös hajataittoa. Peruslinssit ja sangat kuin ottaa, niin pääsee halvalla.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 18:18"]Aivan, jotenkin mulle aina myydään ohennukset ja kovapinnat ja heijastamattomat vähän niinkuin välttämättöminä. Ei siis ole kaksitehoja, mut hajataittoa kyllä, vahvuus alle 2. Ap
[/quote]
Jotkut kehykset vaativat ohennuksen vaikka voimakkuudet eivät välttämättä vaatisikaan, esim. "kehyksettömät" kehykset ja siimakehykset (ne joissa on vaikka alareuna ilman kehystä) Ohennetut linssit ovat tietty myös kevyemmät ja reunaa näkyy vähemmän. Kova pinta on näistä oikeastaan välttämättömin jos haluaa että linssien pinta ei naarmuunnu ihan heti. Heijastamaton pinta taas tekee sen että silmäsi näkyvät linssien läpi. Itsellä vanhoissa valokuvissa ärsyttää kun linssit heijastelevat niin ettei läpi juuri näy.
Eli mitään noista ei tietty ole pakko ottaa mutta ne kyllä parantavat lasien käyttömukavuutta.
Mulla meni viimeksi 750 euroa ja silti tekivät virheelliset lasit. Kun kävin valittamassa, sanottiin vaan että monitehoihin pitää tottua. Kun kävin vähän sen jälkeen uudestaan, etten totu, ettei kehyksiä saa säädettyä niin että näkisin kunnolla, sanottiin vaan että olisit tullut aikaisemmin, nyt ei enää voida vaihtaa.
En todellakaan mene tuohon liikkeeseen enää takaisin.
Mutta minne? Mulla on sellainen kasvojen luusto, ettei pokia saada oikein istumaan. Lukulasit olivat hyvät, kun saatoin ottaa kehyksettömät ja linssejä voitiin muokata sopiviksi. Mutta monitehoissahan tuo ei käy, joten pelottaa että maksan taas itseni kipeäksi ja taas joudun vuosikausia käyttämään huonosti istuvia laseja. Se on päivittäistä tuskaa.
Jos jollakin on tähän vinkkkejä, olisin kiitollinen.
Kyllähän ne aina useita satoja maksaa, nyt en kyllä muista tarkkaa hintaa. Vahvuudet jotain -4 ja hajataittoa. Linsseistä se hinta pääosin muodostuu.