Silmälasien hinnat?
Mitä te muut maksatte rilleistänne, kun vaikka mä menisin minkä tarjouskampanjan aikana ostoksille kiin aina palaa monta sataa... Nytkin laskettiin kaks yhden hinnalla rillit tulis kustantamaan melkein 500€ linsseineen. Huijataanko mua vai enkö vaan osaa?
Kommentit (29)
Ei siitä montaa kuukautta ole kun ostin Nisseniltä kahdet rillit (yht. 69;-, toiset oli siis kaupan päälle) ja näöntarkastus 29;-. Kaikki voimakkuudet yms. olivat samat kuin edellisessä tarkastuksessa joku 10 vuotta sitten mutta kyllä tuollaisella summalla sit taas voi ostaa useammatkin eli kohta vaihtelun vuoksi taas vähän erilaiset samalla reseptillä jos jostain löydän kivat ja edulliset.
Kalliiksi tulee kun on silmissä ihan oikeasti vikaa.
Yhdet lasit itselläni on yleensä 300-500e välistä. Linssit maksaa tuosta melkeen kailen
Silmälasit pitäisi olla ilmaisia. Ne on tarpeelliset jokapäiväiselle elämälle ja oman ja muiden turvallisuuden vuoksi
Kuinka paljon maksaa auto?
Yhtä täsmällinen kysymys.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 17:48"]
Mitä te muut maksatte rilleistänne, kun vaikka mä menisin minkä tarjouskampanjan aikana ostoksille kiin aina palaa monta sataa... Nytkin laskettiin kaks yhden hinnalla rillit tulis kustantamaan melkein 500€ linsseineen. Huijataanko mua vai enkö vaan osaa?
[/quote] 800 koska noissa on ohennuksia jne
Monitehot, ilman kaukonäköä tai siis en tarvitse kaukonäköön korjausta ja pokien piti olla lähes ilmaiset, 850€, epäilen että tarvitsen edunvalvojan tai minua on huijattu todella pahasti.
240e maksoin nyt. Paikallinen yksityinen optikkoliike. Ei monitehoja.
Minimissään 500 euroa on mennyt, vaikka olisi ollut joku tarjous (esim. toinen linssi ilmaiseksi) ja pokat halvimmasta päästä. Olen kierrellyt joskus useammissa liikkeissä kyselemässä hintoja, mutta ei mistään saa juurikaan halvemmalla, kun peruslinssit eivät käy.
Uskokaa pois,että "vialliset" silmät tulee kalliiksi. Vaikka miten ohennellaan niin paksut
n eikä sellaisia voi laittaa kevyisiin kehyksiin.
Tämänhetkiset moniteholasit (viisi vuotta vanhat) -9.5 ja -7.5, pluspuoli molemmat 1.50, hajataittoa niin maan perusteellisesti oikeassa silmässä... Viimeksi kaksi linssiä yhden hinnalla ja rillit maksoivat 750€, eli laskekaa siitä. Olisikohan nyt jotain 1500-1600€ ilman mitään alennuksia? Tarvitsisin uudet lasit, koska tämä pluspuoli tuntuu vähän vähäiseltä nykyään, mutta hinta hirvittää, joten pitkitän... Ja maksan sitten taas vähän lisää, kun aikaa kuluu ja linssit kallistuu. Sellaista se on meillä, joilla on ihan oikeasti huono näkö.
Aivan, jotenkin mulle aina myydään ohennukset ja kovapinnat ja heijastamattomat vähän niinkuin välttämättöminä. Ei siis ole kaksitehoja, mut hajataittoa kyllä, vahvuus alle 2. Ap
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 18:18"]Tämänhetkiset moniteholasit (viisi vuotta vanhat) -9.5 ja -7.5, pluspuoli molemmat 1.50, hajataittoa niin maan perusteellisesti oikeassa silmässä... Viimeksi kaksi linssiä yhden hinnalla ja rillit maksoivat 750€, eli laskekaa siitä. Olisikohan nyt jotain 1500-1600€ ilman mitään alennuksia? Tarvitsisin uudet lasit, koska tämä pluspuoli tuntuu vähän vähäiseltä nykyään, mutta hinta hirvittää, joten pitkitän... Ja maksan sitten taas vähän lisää, kun aikaa kuluu ja linssit kallistuu. Sellaista se on meillä, joilla on ihan oikeasti huono näkö.
[/quote]Minulla aika vastaava näkö ja saman hintaluokan lasit, mutta yllättäen Specsavers oli todella paljon halvempi, kahdet lasit noin 500 e. Pokien laatu tosin huonompi.
600€ maksoi nykyset lasit. Toivottavasti vanhetessa ei silmiin tuu lisää "vikoja", kallistuu uudet rillit entisestään..
Juuri vertailutin kaikki firmat. Kehykset kaikissa samat n. 179 euroa. Monitehot ja samantasoinen linssi. Kaikissa puljuissa eri tarjoukset, mutta lopulta spec ja instru ihan samanhintaisia. Tarjouksissa luvataan toiset kaupan päälle, mutta hintaan ei sisälly ohennukset yms.
Mä ostin tiimarista lasit, maksoikohan ne aikoinaan 10€ :)
Oma näkö -4 luokkaa, eli mitään tarjousdiilejä en ole hyvään toviin enää saanut. Edelliset (ostin 2012) sain "vaan" n. kahdellasadalla kun kehykseni onnistuin löytämään alepuolelta, ´-70%. Eli melkein voisin sanoa, että sain lasit linssien hinnalla. Ja nykyiset ostin viime syksynä ja hintalappu oli noin 500€, tällä kertaa kehyksiä en onnistunut tarjouksesta löytämään, joten vähän kirpaisi.
Tosin olen päättänyt, että jos vaan varallisuus riittää, niin silmälaseissa en säästele vaan hommaan semmoiset joista oikeasti pidän. Eikä pitäminen tarkoita sitä, että mikä merkki sangassa komeilee vaan sitä mikä näyttää hyvältä. Tosin merkkikehyksissä on yleensä paremmat värit ja mallit, kuin ns. merkittömissä. Mutta jos mieleiset kehykset löytäisin merkittöminä, niin ottaisin ne ehdottomasti ennemmin kuin yli kalliit merkkikehykset.
Mulla ihan pieni miinusvika ja 500e maksoi.
Riippuu niin monesta jutusta. Ne halvimmat hinnat saa ihmiset, joilla on niin pieni vika korjattavana, että ohennuksia tai muita härpäkkeitä ei tarvita. Ja joille kelpaa peruskehykset.
Mutta itse olen kyllä onnistunut saamaan yleensä merkkikehykset ja kahteen kertaan ohennetut linssitkin kolmosella alkavalla summalla. Moniteho tekee sitten aikanaan varmasti lisää hintaa.