==MAALI(S)masujen maanantai
Kommentit (18)
eve-71 ; tsemppiä tälle päivälle!
omaan napaan ei oikeastaan muuta kuin väsymystä. pääsenköhän mä tästä koskaan eroon...
olen tässä jo haaveillut talviloman pitämisestä. ajankohta on päättämättä, mutta ajattelin sen pitää tämän vuoden puolella. nelisen kuukautta tässä muutenkin olisi vielä/enää töitä ennen äitiysloman alkua. menisipä aika nopeasti...
ruusunpiikki rv 16+6
EVE;lle
KAUHEESTI tsemppiä!!! Tuun illalla lukemaan miten meni :) koetahan rauhottua..
Jos mä meen nyt takas nukkumaan ja herään sitte uudestaan niin muuttuuko päivä paremmaksi??
Mun PITI herätä vasta puolen seittemän tienoilla töihin lähtöö varten, kun oon tossa lähellä töissä..vaan, mies oli laskenut tavalliseen tapaan koirat aamulla sänkyyn, ja kuuden aikaan alkoi kuulua kurppaus - puol unissani työnsin koiraa alas sängystä mutta liian myöhään..käännyin ja lurts. Kiitos pikkurakin vaihdoin lakanoita kuuden tienoilla aamulla.
Töistä tullessa nappasin postin ja kauhulla katselin että verottaja lähettää postia - kauhullapa hyvinkin..syökäämme kaurapuuroa muutama kk jotta makselen 500e;n mätkyt, herra verottaja ei ollu hyväksyny kaikkia matkakuluja sun muita, ja omavastuu pudotti vielä korvaussummaa..
Nyt en sitten uskalla edes soittaa tstolle kysyäkseni onko mulla paljonkin lomia pitämättä, kun tän pvän tuurilla niitä ei enää ole...oikeesti...jos meen nyt nukkumaan niin onhan sitte loppupvä parempi? onhan?
MUTTA, ettei päivä olis ihan kamala niin Puksu potkas mua käteen aamulla kun lojuin sängyllä :D Nyt se oli ihan selvä potku tuohon muutaman cm;n navan alapuolelle, tuntui kaksi muksahdusta joista toinen tuntui kädellekin kun lepuutin kättä masun päällä :D mahtavaa!! Tuon takia en jaksa niin kiukutella moista verottajaa ja koiraa..syötän veroliput koiralle ja vien koiran verotoimistoon oksulle..sillähän siitä selviää!
Tappert ja Puksu 16+1 odottelee huomista nlaa
Hyvää uutta viikon alkua kaikille!!
Mä kerkeän istua koneella sen aikaa, kun naamio vaikuttaa kasvoilla kymmenisen minuuttia. Ihoni on ihan kamalassa kunnossa!! Eve-71 taisi puhua iho-ongelmistaan. Mulla on ihan sama juttu! Esikoispoikaa odottaessa ihoni oli todella kuulas ja tasaineen, eipä ole koskaan atooppinen ihoni ollutkaan niin hyvässä kunnossa.( Tosin jouduin aika paljon rasvailemaan muuta kroppaa kun jalatkin olivat kuin kalansuomut, mut kasvot oli loistokunnossa) Nyt kasvoni ihan hilseilee kuivuuttaan. Mulla on todella harvoin finnejä, nyt on muutama ollut kasvoissa ja selkään on tullut muutama oikeen kipeä finni... Saapi nähdä kumpi tulee, kun muutenkin on ollut niin erilainen raskaus. :)
EVE-71: Tsemppiä ja jaksamista tälle päivälle!!
Omaan masuun ei mitään kummempia, edellenkään. Pientä myllerrystä on havaittavissa aina iltaisin...
Mutta nyt pitää mennä pesemään naama ja ruokkimaan esikoista!
Hanna
Tämä aamu on ollut taas aivan kaaos! Nyt otin itseäni niskasta kiinni ja soittelin ympäri kuntaa saadakseni apua. Minua vaivaa siis voimakas heikotus ja huimaus, kuten olen kirjoitellutkin. Sain eilen isäni verenpaine mittarin, ja aamulla, kun meinasin taas pyörtyä, mittasin paineet; 82/52, joten ei ihme, että huimaa. Äitiysneuvolasta sanottiin, että hakeuduttava hoitoon. Tyksiin äippäpolille eivät huolineet, kun viikkoja niin vähän. Niinpä pakotin itseni pääsemään kotikuntani " äippäpolille" . Täällä ns. monitoimiosasto, jossa on myös gynekologeja. Pitkinhampain ottivat minut sinne. Minulla siis aika klo 13.00. Tyksistä sanottiin, että verenpaine pitää hoitaa, koska matalan paineen ollessa, myös vauvalla heikko veren ja hapensaanti. Joten sinne ollaan pikapuolin matkalla. Katsotaan millaista kohtelua saan, kun väkisin sinne ängin :))
No, tulen kertomaan kuulumiset jahka kotiudun!
Caius ja Ilona 17+0
Evelle tsemppiä päivän koitokseen.
Caius: Toivottavasti saat apua paineisiin, mulla on paineet olleet 95/65 lähes koko raskauden ajan ja aina on muutenkin ollut alhainen paine. Jaksuja.
Tappert: En voinut kun nauraa tolle vero/koira jutulle. Olis niille ihan oikein (vaan mitäpä minä valitan kun kerrankin saan kunnolla takaisin).
(.)Edelleenkään en tunne liikkeitä, taidan mielenrauhan takia soittaa nlaan. Muuten olo alkaa olla aika seesteinen, kotihommat sujuu ja energiaa riittää taas lapsillekin. Parina päivänä mulla on ollut ihan poika-olo. Mistäköhän sekin johtuu. Aikaisemmissa raskauksissa ei tällasia tuntemuksia ollut, vaikka ekassa itse toivoin kyllä tyttöä.
Hauskaa viikonalkua maalimasuille.
-m- ja Hippu rv 17
Täällä sitä ollaan ja lähetellään voimahaleja ' virtuaali sellaisia' eve-71:lle ja caiukselle onnea lekuriin, on todella alhaiset verenpaine arvot. Eveltä olisin halunnut kysyä, että miksi jouduit lapsivesipunktioon, vai halusitko omasta tahdostasi mennä ? Itse olin viime viikolla istukkabiopsiassa, kun np-arvot oli koholla ja vauvalla oli kaulassa vasem. kysta :-/ Täällä odotellaan vastauksia ja toivotaan parasta. Onnea matkaan sinne teillekin !!!
Lueskelinkin jo viime viikolla sen np-ketjun ja oli ihana saada lukea, että monen kohdalla korkeat luvut eivät ole kuitenkaan tarkoittaneet, että lapsi olisi sairas !!! Joten sillä mielin kohti tulevaa .... Ja kiitos kaikille kauniista sanoistanne !!!!!
Täällä vointi muutoin ihan ok, mutta olen taas potennut muutaman viikon ajan tuota hormoni-nuhaa ja se vasta onkin kiusallista, menee jopa huonovointisuudenkin ohitse. Tänään hain kunnon lääkkeitä, koska olen kerran saanut lääkäriltä luvan niitä käyttää, tämmöistäkään en jaksa .. Ensi viikolla alkaisi sitten D-vitaminiinin nauttiminen, jokos olette hankkineet tippoja vai ihan tabletteja ?
Yes, tänään tuli mun kauan kaivatut HM-mammahousut, mutta pääsen hakemaan vasta huomenna postista, kun ei yhtään lähemmäksi ole voineet postia laittaa :-/ Mutta viime viikolla ostin jo yhdet uudet housut numeroa isommat ja hyvin menee ..
Veroista: Tulossa ihan kiva potti, saa hankittua vauvalle sängyn, hoitopöydän ja vaunutkin ja ehkä muutaman vaatekappaleenkin .. Tappertille osaanotot mätkäyksistä, syötä vain koirille .... Koirista tuli mieleeni, että edesmennyt lappalaiseni oli oikea kätkiä luonteeltaan, ja kova varastamaan. Olin nostanut pankista isomman ' tukun' rahaa ja etsin ja etsin, että missä ihmeessä rahat ovat, ja onneksi katsoin pihalle että mitä siellä tapahtuu, ja ihmettelin, kun koira niin kuoppi ja kaivoi omenapuun alla, ja siellähän se jemmasi meikäläisen rahoja, ajatelkaas, jos en olisi tajunnut katsoa ulos ovesta niin mitenköhän olisi käynnyt, olisiko jääneet rahat omenapuun alle mädäntymään :-) Sellaisia koiruuksia ...
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille t. emmi rv-14+1
CAIUS;
Hurjan alhaset paineet - toivotaan että osaavat jelpata nopsaan. On se kumma ettei noillaKAAN vkoilla pääse äippäpolille..millä sinne sitte pääsee vai vaan synnyttämään?! Tosi syvältä.
EMMI;
D-vitamiini?? What?? Onks multa jääny taas jotain välistä?? Riittääkö multivitan 2+ (vai oliks se -tabs) vai tarviiko vielä jonku muunki lisän? Ei mulle oo kukaa mittää maininnu.
Ne on kato nää lappalaiset just näin pirulaisia...tuokin peto oli jemmannu toiset yrjönsä pehmolelu-pupun alle..sen ainoan lelun alle joka on ajurin oma - tietenkin..eikai sitä omia leluja kukaan sotke.
Tappi ja Pukkeli kävi vaan kurkkaamassa..lähtee nöyrästi töihin - plaah
Soitin nlaan ja pääsin kuuntelemaan ääniä. Terkka sanoi että näin alussa ottavat sinne, jotta äidit saavat mielenrauhan. Hyvin kuulu, syke 150 ja kyllä helpotti. Kohtukin on kasvanut; jäi enää kaks sormea navan akapuolelle.
Tappert: D-vitamiinista, mulle terkka sanoi viimeeks että riittää jos lokakuun alusta alkaa ottaa ne kaks tabua/pvä Multitabs 2+. Niin mä meinaan tehdä.
Että semmonen päivä.
-m-
Masuli onko se ihan ok, jos ottaa 2 tbl:ttia multitabsia ? Tämä meidän neuvola ei muuten suositellut multitabsia raskauden aikana, sanoi, että tälläiset ovat ohjeet. Ja sainkin tädiltä ihan erillisen listan D-vitamiini valmisteista, mitä pitäisi alkaa popsimaan ensi viikolla .. Oli tippoina ja tbl:tteina, elikkäs, jos siis otan 2 tbl:ttia tuota mainittua multitabsia niin enkö tarvitse enään D:tä ? Oon tosi huono muutenkin nielemään lääkkeitä, joten olisi helpotus päästä pelkillä mtabseilla.
Ostin tänään noita mun allergialääkkeitä ja antihistamiinia ' zyrtec' TH sanoi neuvolassa, että sitä saisi käyttää raskauden aikana, mutta itse lääkeseloste sitten sanookin ihan muuta ' ei suositella käytettäväksi raskaudenaikana ' Mutta otin jo yhden tabun, kun tuo nuha on ollut niin kamalaa viimeiset pari viikkoa .. Ja jouduinpa ottamaan kortisooniakin, ja arvatkaa, tuntuuko mukavalta ???
t.emmi
Hyvä, että sykkeet löytyivät ja kaikki hyvin .. Kovaa puuskutti teidänkin pikkuinen :-) emmi
EMMI;
meillä suositeltiin multitabsia kesäkaudella 1tbl/pv, tuosta tuplamäärästä ei kukaan ole vielä maininnu, mutta varmaan sitten huomenna nlassa.
Ja siitä Zyrtecistä, sitä voi käyttää!! Selosteessa sanotaan ettei mielellään, mutta mulle lääkäri soitteli sinne te-ra-to-lo-gi-seen..tai mikä hitto se nyt on, ja kyseli sieltä ja tarkisti kirjoistaan sun muista, ja kertoili sitten että huoletta voipi käyttää..tai no, huoletta ja huoletta, mutta kuitenkin. Mä ainakin käytin kesäkaudella siitepölyaikana ihan surutta.
Tappeli - lähtee nyt sinne läävään ja joutuin
Ihan asiallista kohtelua sain. Ja lääkäri myönsi, ettei pyörtyilyn uhka ja voimakas huimaus ja heikotus ole normaalia. Laittoi kiireellisen lähetteen sisätautilääkärille. Gyne epäili, että kärsin matalasta verensokerista, hypoglykemiasta, tai että minulla on kilpirauhasen kanssa ongelmia, siksi ohjasi sisätautipuolelle. kävin labrassa antamassa verinäytteitä. Supisteluun reagoi myös, ja ultrasi kohdunsuun tilanteen, joka yhä normaali, näin myös " ilonan" , joka oli kasvanut ja kehittynyt normaalisti. Eli masussa kaikki oli hyvin. Sanoi, että supistelua pitää seurata tarkasti koko raskauden ajan, jottei tämä synny vielä aikaisemmin, kuin kuopus.
Olo heikko, mutta huojentunut, kun näki, että Ilona voi hyvin ja sain lähetteen eteenpäin. Jotain tulee siis tapahtumaan, ja saan avun olooni, hienoa.
Nyt koetan mennä väkertämään ruokaa pojille :)
Caius ja ilona 17+0
Emmi: toi Multitabs special 2+ (ei tavallinen) on nimenomaan tarkoitettu raskautta suunnitteleville, raskaana oleville ja imettäville. Ja purkissakin lukee 1-2/pvä. Meillä terkka sanoi, että riittää D-vit. saamiseen noi 2 tabua. Mutta näissä suosituksissahan on paikkakuntakohtaisia eroja, niinkun muussakin toiminnassa.
Caius: kiva kuulla että Ilonalla kaikki hyvin. Toivottavasti vielä saat avun omiin vaivoihin.
Allergialääkkeistä. Zsyrtech on kait ainoo mitä suositellaan, koska se on pisimpään ollut markkinoilla. Mitään alleergialääkkeitä ei voida suositella, koska niitä ei voida testata raskaana olevilla. Näin mua informoitiin Allergiasairaalassa. Ens viikolla mulla on sinne soittoaika ja meinaan tentata mitä saan käyttää. nenäsumutteissa ja tipoissa on muistaakseni vielä tarkemmat " suositukset" .
heips taas
-m-
vatsa sattuu,vasemmalta alhaalta.repivää vihlovaa kipua.Kiristää.Ei ole supistuksia,jatkuvaa.Onko se kohdunkasvukipua?
Tukivyö auttaa.Tänään otin käyttööni.Mutta kokoaikaista ja häiritsevää.Kokemuksia??
Kyselee kuudetta odottava tietämätön Leanna
Mulla oli vähän ton tapasta viime viikon alussa. Kävely ja kaikki tuntu pahalle. Itse epäilen tota kohdun kasvua, mulla nimittäin masu on kasvanut ihan yht´äkkiä.
Toinen tietämätön kolmattaan odottava :D
-m-
Mäkin veikkaisin samaa. Mulla nimittäin on viikossa kasvanut iso vauvamaha. n. viikko sitten oli päivänä, kahtena repivää kipua nivusissa, ja nyt tosiaan kolmisen päivää ollut iso maha :)) Joten veikkaisin, et sullakin Leanna on kyse siitä. Nyt kipuilee ja ensviikolla ihmettelet komeaa kumpua! Jä jännä juttu on, et ero mahan koossa on huomattava! Viikko sitten viikonloppuna oli veljeni häät, eikä kukaan sukulaisista huomannu raskautta, ennen kun kerroin (niin pieni maha siis oli) janyt on aivan selkeä iso vauvamaha, hassua :)
caius ja ilona 17+0 (edelleen,heh)
Vielä näistä allergia lääkkeistä :-) Elikkäs itse käytän sellaista kortisoni suihketta allergiseen nuhaan kuin rhinocortison-on siis kortisoni valmiste. Olen saanut lääkäriltä luvan sitä käyttää huoletta, ja ohjeistuksessakin lukee, ettei ole todettu aiheuttavan sikiölle haittavaikutuksia ... Mutta eihän raskaana ole kiva mitään lääkkeitä käyttää :-(
Ja Leannan vaivoista :-) Mullakin kiristää aina iltaisin kun menen nukkumaan aivan älyttömästi vatsaa, tuntuu että kohta katkeaa .. Ja olen mielessäni ihmetellyt, että mitä tuollainen kiristäminen oikein tarkoittaa .. Noh kait ne on niitä kasvukipuja (?)
Mistä apu muuten ruokahaluttomuuteen ? Oksentelun ja huononolon loppumisen jälkeen on ruokahalu kadonnut tyystiin .. Olen ollut ihmeissäni ja pakottanut itseni syömään, mutta sekin on kamalaa ..
Hyvää yötä kaikille t. emmi rv-14+1
No niin...uusi viikko taas lähtenyt käyntiin. Yö meni osittain valvoessa,näin niin kauheeta painajaista tuosta tämän päivän lapsivesipunktiosta ettei sit uni enää maistunut.Ei auttanut miehen lämmin kainalokaan ja rauhoittelut yöllä,ihan kauhee olo. Nyt kyllä on silmät sitten suorastaan ristissä =(. Aika on klo 12.15 ja ihan hirvittää.....Jotenkin outoa itselleni,minä kun " yleensä" pystyn ns. nollaamaan itseni kun tulee jotain tälläistä erikoista.Nyt ihan hermona...
Eilen olin katsomassa miehen pyöräkisoja tuolla Lahdessa ja ajatukset kyllä oli jossain ihan muualla!! No jospa tämä tästä.....jotain rauhoittavaako tässä pitää ottaa?? =)
Kirjoittelen sit iltapäivällä tai illalla kuulumisia ja miten homma sujui........
Masu on pömpähtänyt nyt sit " uusille ulottuvuuksille" ,painoa on kaikenkaikkiaan tullu 2 kiloo ja kaikki kai tuossa vatsanseudussa (ja rinnoissa),koska muuten tuntuu olo ihan sutjakkaalta.
Taitaa tyttö olla tulossa,naama kukkii nk. kesantopelto!! Ihan näppyläinen.....ja tyttöjä aikaisemmin odottaessa on ollu samoin.Pojan aikana iho oli niin sileä ja tasainen. Onko kellään samoin? Nooh,aika näyttää.....=)
No juuh,taidan laittaa hammastikut silmiin ja lähteä nuorimman kanssa kauppaan ja sit sinne sairaala reissulle. Palailen taasen...pitäkää peukkuja!!!
eve-71 rv 16+1