Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Media ja perheonni

Vierailija
26.06.2015 |

Media syöttää juttuja perheonnesta. Kuinka vauvan kanssa ollaan onnesta mykkyrällään. Oikeasta arjesta vanhemmat eivät puhu lapsettomille, jotka ihastelevat söpöjä lapsia. Näytelmän kuuluu mennä näin. Tunnelma menisi pilalle, jos vanhemmat valittaisivat lasten hoidon vaivasta. Lapsiperheiden yhteiset murheet jaetaan samassa tilanteessa olevien kanssa.

Itse olin järkyttynyt ekan vauvan kanssa synnärillä, miksei kukaan kertonut tästä? Olin lukenut hulluna kaiken, mitä sain käsiini, hoitanut muidenkin lapsia, käynyt MLL:n lastenhoitokurssin...Lapsiperheen arki on vieläkin TABU. Ei haluta rikkoa perheonnen kuvaa, eihän kukaan haluaisi lasta, jos kaiken tämän kertoisin.

Kolme lastani ovat kaiken vaivan väärti, mutta kovaahan se arki oli. Näin nelikymppisenä pitkään painajaisia, että olen taas raskaana. En karehdi vauvaperheiden arkea, onneksi se on meikäläiseltä lopullisesti ohi. Suomi tarvitsisi julkkiksen, joka olisi rohkeasti äänitorvena vauvaperheen arjesta, nukkumattomista öistä, lääkärireissuista, kaikesta rosoisesta, mitä vauva ja lapset tuo elämään.

Lapset ovat hyvä juttu, mutta arki vaativaa.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me seuraamme ilmeisesti täysin eri medioita...

Minusta taas on ihmeellistä, miten ihan joka suunnasta tulee valitusta lapsista, lapsiperheistä, elämän rankkuudesta jne. Joka toisella julkkiksella on baby blues, joku on taas pahoinpidellyt lapsen, aina on jollakin lentomatkat ja ravintolaillalliset menneet lasten takia piloille, lapsiperheillä on sitä, tätä ja tuota ongelmaa, lapset kasvatetaan väärin, kuria on liikaa tai liian vähän, eikö lapsesi vieläkään osaa tätä, lapsettomat ovat niin ja näin paljon onnellisempia kuin lapsiperheet, lisää sääntöjä, näin äiti trimmaat itsestäsi uudelleen haluttavan ja hyväksyttävän ihmisen kuukaudessa, rankka lapsiperhearki ajoi meidät eroon, mies jätti vaimon ja 12 lasta ja lähti salarakkaan matkaan, äiti tappoi lapsensa, isä tappoi perheensä, juoppo-mummo ei saa nähdä lapsenlapsia ja tappoi kissansa ja niin edelleen uudelleen ja uudelleen, joka päivä, loputtomasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi