Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi halusi viedä lupiineja päiväkotiin

Vierailija
26.06.2015 |

Onko niissä jotain erikoista? Jäi mietityttämään kun yksi hoitajista sanoi että "Lupiinit on kyllä niin kauniita vaikka niitä aina parjataan" ? Mä en oo koskaan kuullut, niitä on iät ajat kerätty aina mökille mennessä ja kotiin maljakkoon. Olin viemässä lasta päiväkotiin viimeistä päivää ennen kesälomaa ja matkalla lapsi sanoi että hoitotädeille pitäisi viedä kukkia (vietiin myös luomukahvia ja suklaata) eipä siinä 100m matkalla oikein kukaksi muutu ja joka puolella lupiineja ym villejä kukkia mistä tehtiin pieni kimppu

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Olen taas yhden asian viisaampi!

Vierailija
2/8 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupiineja parjataan siksi, kun ovat jenkeistä tänne tuotuja eivätkä kuulu suomen luontoon. Niillä ei ole täällä vihollislajeja, joten valtaavat omien lajiemme kasvualueita ja ne omat vähenee jatkuvasti. Luonnon monimuotoisuus kärsii ja kohta ei täällä ole muuta kuin lupiineja teiden varsilla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä parjataan, koska ne eivät kuulu alunperin Suomen luontoon ja valtaavat helposti alaa ja syrjäyttävät muut kasvit. Maljakossa kestävät huonosti ja variset nopeasti, mutta minustakin ovat luonnossa tosi kauniita tien pientareilla.

Vierailija
4/8 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen luontofilosofia, että vahvin voittakoon.

Vierailija
5/8 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä kun keräsitte, ei lisäänny sitten.

Vierailija
6/8 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupiinit on kyllä ihan kauniita, mutta keräävät kärpäsiä sisällä. Hyvä, että teillä oli päikkyyn muutakin vietävää, että ei tullut sellainen olo että olete vaan nuukuuksissanne raapaisseet muutaman lupiinin mukaan, kun ei ole raskittu kukkia ostaa...

Vierailija
7/8 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Ranskassa lupiinia ei ole luonnossa, mutta niitä myydään kalliilla hinnalla puutarhakaupoissa. Muutaman varren taimi maksaa n. 20 euroa.

Vierailija
8/8 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on alunperin puutarhoihin istutettuja lajikkeita, jotka vaan leviää helposti ja ovat sitä kautta levinneet jokapaikkaan tienpientareille ja pelloille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän