Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tissit imetyksen jälkeen- vieläkö jotain tapahtuu?

Vierailija
26.06.2015 |

Eli kyselisin kokemuksia rintojen palautumisesta ja imetyksen lopettamisesta.

Imetin (paljon) 10kk, nyt kaksi viikkoa ollut lähes imettämättä. Tämän kahden viikon alkupuolella imetin kerran päivässä yhdestä rinnasta. Nyt pari päivää rinnat on tuntunut tyhjältä, aivan kuin ei olisi maitoa ollenkaan. Aiemmin pakkautuvat .

Vieläkö maito voi nousta? Onko teillä rinnat vielä muuttunut tässä vaiheessa? Itsellä ne on ehkä hieman pehmeämmät kuin ennen raskautta, mutta jos muutos on tässä niin ei paha!

Toki aiemminkin ei nyt ihan pystyt ollu, mutta ite oon tykänny, niin kiva jos ei enää tapahdu mitään mullistavaa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin kuulisin kokemuksia imetyksen lopettamisesta. Itse imetän vielä 1v1kk ikäistä ja hieman huolettaa että mitkä hernepussit mahtaa jäädä jäljelle kun lopettelee imetystä...

Vierailija
2/6 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla rinnat pysyivät vielä muutaman kk imetyksen jälkeen ihan hyvinä, sitten pienenivät. Ihan järjettömän pienet lärpäkkeet jäi :( En tiedä miten muuttuivat vielä noin pitkän ajan jälkeen imetyksen loputtua .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli ensin imetyksen loputtua sellaiset lätyt ja pelkäsin, että nyt pitää loppuelämä käyttää jotain super-push uppeja. Mutta kyllä ne siitä ennalleen tulee, en tiedä miten kauan se ottaa, mutta itse olen joutunut hylkäämään push-upit ja siirtymään rintsikoissa pienempään kokoon, ettei rinnat näytä liian tyrkyiltä. Eli tizut on kasvaneet, sama vanha koko kuin ennen raskautta.

Vierailija
4/6 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi eka niin, että se rintojen koko palautui aiemmaksi, kun eivät enää täyttyneet maidosta pyöreiksi kuten imetyksen alussa. Oisin ne dd-kupit voinut kyllä pitää...No, muksun ollessa joku vähän vajaa 1,5 v. (Imetin siis vielä) tissit tuntui taas tyhjenevän lisää. Ei maito ei kasvata niitä enää yhtään. Lopputulos on aiempaa pienemmät ja huomattavasti pehmeämmät tissit. Eivät roiku, mutta ei ne nännit kattoonkaan osoita ja sellainen aiempi elastisuus jakiinteys on muuttunut sellaisellaiseksi jännäksi pehmeydeksi. Eivät siis tunnut "tyhjiltä" nahkapusseilta vaan tosi pehmeiltä. Taapero on nyt 1v 8kk ja imetys on tarkoitus lopettaa ihan näillä viikoilla. Saa nähdä kuinka käy, kun maitorauhaset ja hormoonitoiminta palautuu. Toivotaan, että koko palautuu, kun minullakin on nyt tunne, että pikää olla bomshellit, että rintsikat edes istuu kauniisti...

Vierailija
5/6 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei imettämisen lopettaminen niitä enää muuta niin ikä kyllä hoitaa sen homman.

Vierailija
6/6 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 09:04"]Mulla rinnat pysyivät vielä muutaman kk imetyksen jälkeen ihan hyvinä, sitten pienenivät. Ihan järjettömän pienet lärpäkkeet jäi :( En tiedä miten muuttuivat vielä noin pitkän ajan jälkeen imetyksen loputtua .
[/quote]
Maitorauhaset on turvonneet koko imetyksen ajan. Kun imetys ei enää stimuloi imetyshormonien eritystä, maitorauhasten palautuminen alkaa eli maidontuotanto loppuu. Muutos on hormoniperäinen ja siksi niin hidas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme